iun. 15, 2019 Servus Expert Inspirație Niciun comentariu

10 secrete alimentare pentru sănătatea FICATULUI

TOP 10 secrete alimentare pentru sănătatea ficatului

Ficatul are ca funcție principală filtrarea sângelui care vine din zona digestivă. înainte ca acesta să plece spre restul corpului cu substanțele nutritive. Tot ficatul detoxifiază sângele de diversele chimicale și metabolizează medicamentele.

Ficatul produce și bila pe care o depozitează în colecist, de unde este eliberată atunci când este nevoie de ea. Produce de asemenea și factorii de coagulare care  ne protejează de tromboze și ne ajută să ne vindecăm rănile.

Iată de ce sănătatea ficatului este importantă. Nu-l ajutăm bombardându-l cu suplimente alimentare, ci evitând constant mici greșeli ale stilului de viață.

10 secrete alimentare pentru ficat sanatos

ORZ

Alimentele bogate în fibre ajută și ficatul să funcționeze optim. Orzul este o variantă bună să-ți începi ziua. Ai grijă ca orzul să se găsească în bolul de cereale din fiecare dimineață!

Cercetătorii afirmă că ne ajută să pierdem din kilogramele în plus, să eliminăm din grăsimea acumulată pe burtă, ceea ce va fi de folos și ficatului.

EVITĂ ALIMENTELE GRASE

Cartofii prăjiți și burgerii sunt variantele cele mai proaste când vine vorba despre sănătatea ficatului.

Motivul: au multe grăsimi saturate ceea ce îngreunează activitatea ficatului.

10 secrete alimentare pentru un ficat sănătos

BROCOLI

Cu cât mai multe fructe, legume, vegetale în dietă, cu atât mai bine pentru ficat.

Brocoli poate fi una dintre variante, deoarece studiile au arătat că vegetalele crocante ajută în a ne proteja de apariția ficatului gras non-alcoolic.

Brocoli preparat doar înăbușit poate să nu fie foarte atractiv, dat dacă ne căutăm câteva rețete care să adauge un plus de savoare ( un sos aromat natural cu usturoi, de exemplu), s-ar putea să nu fie o opțiune așa de rea.

CAFEA

Dacă nu-ți poți începe ziua fără cafea, atunci te vei bucura să afli că aduce câteva beneficii ficatului.

Studiile arată că 2-3 cafele pe zi pot proteja ficatul de neajunsurile consumului de alcool sau ale unei diete nesănătoase.

Unele cercetări susțin chiar că ar putea reduce riscul de cancer hepatic.

ZAHĂR

Una dintre funcțiile ficatului este să convertească zaharurile în grăsimi. Dacă exagerăm cu consumul de dulciuri, ficatul va produce grăsimi în exces.

O parte dintre aceste grăsimi se vor depune chiar la nivelul ficatului și iarăși creștem riscul de apariție a ficatului gras.

APA

Unul dintre lucrurile cele mai bune pe care le poți face pentru ficat este menținerea unei greutăți corporale normale.

Încearcă să bei apă în loc de sucuri îndulcite artificial. Multe dintre caloriile consumate provin din aceste băuturi. dacă nu ai renunțat încă la ele, acum este momentul.

10 secrete alimentare pentru sănătatea ficatului

NUCI și SEMINȚE

Toate sunt bune. În mod special migdalele, sunt o bogată sursă de vitamina E; cercetările sugerează că vitamina E ar putea ajuta la prevenirea apariției ficatului gras.

SARE

Se pare că sarea favorizează procesul de fibroză – primul stadiu în modificarea structurii normale a ficatului.

Dacă ne controlăm consumul de sare vom ajuta și ficatul. Evitarea alimentelor procesate care sunt sărate în exces, opțiunea pentru legume și fructe proaspete, iar nu conservate, scade substanțial aportul de sare.

AFINELE

Conțin nutrienți numiți polifenoli. Aceștia ne protejează de apariția ficatului gras non-alcoolic.

Obezitatea și colesterolul crescut merg adesea mână în mână cu ficatul gras non-alcoolic.

Alte surse de polifenoli sunt: ciocolata neagră, măslinele, prunele.

Surse bune de polifenoli sunt și ierburile aromate și condimentele: oregano, rosmarin, salvia, chimion, scorțișoara și curry. Un alt avantaj al folosirii acestora este faptul că se reduce consumul de sare. Gustul și aroma lor pot compensa nevoia de sare.

ALCOOL

Chiar și consumul ocazional poate afecta ficatul, dacă se depășesc 4 băuturi la femei și 5 băuturi la bărbați.

Încearcă să te limitezi la 1 băutură alcoolică o dată dacă esti femeie sau la 2 în cazul bărbaților.

Alcoolul în exces conduce la ciroză și scade substanțial durata de viață.

Lasă un răspuns

Newsletter

Urmăriți-ne pe Facebook!
Facebook Pagelike Widget
%d blogeri au apreciat: