10 secrete alimentare pentru ficat sanatos

Pentru ficat este important să ne menținem greutatea normală, să avem o alimentație sănătoasă și să evităm alcoolul. Detoxifierea ficatului cu suplimente alimentare este doar un concept de marketing la modă în anumite perioade.

Ficatul are ca funcție principală filtrarea sângelui care vine din zona digestivă înainte ca acesta să plece spre restul corpului cu substanțele nutritive.

Tot ficatul detoxifiază sângele de diversele chimicale și metabolizează medicamentele.

Ficatul produce și bila pe care o depozitează în colecist, de unde este eliberată atunci când este nevoie de ea. Produce de asemenea și factorii de coagulare care ne protejează de tromboze și ne ajută să ne vindecăm rănile.

Iată de ce sănătatea ficatului este importantă. Nu-l ajutăm bombardându-l cu suplimente alimentare, ci evitând constant mici greșeli ale stilului de viață.

10 secrete alimentare pentru ficat sănătos

1. ORZ

Alimentele bogate în fibre ajută și ficatul să funcționeze optim. Orzul este o variantă bună să-ți începi ziua. Ai grijă ca orzul să se găsească în bolul de cereale din fiecare dimineață!

Cercetătorii afirmă că ne ajută să pierdem din kilogramele în plus, să eliminăm din grăsimea acumulată pe burtă, ceea ce va fi de folos și ficatului.

Alimente bogate în fibre: cum să crești fibrele din dietă?

2. EVITĂ ALIMENTELE GRASE

Cartofii prăjiți și burgerii sunt variantele cele mai proaste când vine vorba despre sănătatea ficatului.

Motivul: au multe grăsimi saturate ceea ce îngreunează activitatea ficatului.

3. BROCCOLI

Cu cât mai multe fructe, legume, vegetale în dietă, cu atât mai bine pentru ficat.

Broccoli poate fi una dintre variante, deoarece studiile au arătat că vegetalele crocante ajută în a ne proteja de apariția ficatului gras non-alcoolic.

Broccoli preparat doar înăbușit poate să nu fie foarte atractiv, dat dacă ne căutăm câteva rețete care să adauge un plus de savoare (un sos aromat natural cu usturoi, de exemplu), s-ar putea să nu fie o opțiune așa de rea.

Ficat gras non-alcoolic: simptome, analize, tratament

4. CAFEA

Dacă nu-ți poți începe ziua fără cafea, atunci te vei bucura să afli că aduce câteva beneficii ficatului.

Studiile arată că 2-3 cafele pe zi pot proteja ficatul de neajunsurile consumului de alcool sau ale unei diete nesănătoase.

Unele cercetări susțin chiar că ar putea reduce riscul de cancer hepatic.

Toate tipurile de cafea protejează ficatul: studiu clinic

5. ZAHĂR

Una dintre funcțiile ficatului este să convertească zaharurile în grăsimi. Dacă exagerăm cu consumul de dulciuri, ficatul va produce grăsimi în exces.

O parte dintre aceste grăsimi se vor depune chiar la nivelul ficatului și iarăși creștem riscul de apariție a ficatului gras.

Zahărul adăugat în alimente și băuturi poate fi motivul pentru care ți-e foame tot timpul

6. APA

Unul dintre lucrurile cele mai bune pe care le poți face pentru ficat este menținerea unei greutăți corporale normale.

Încearcă să bei apă în loc de sucuri îndulcite artificial. Multe dintre caloriile consumate provin din aceste băuturi. dacă nu ai renunțat încă la ele, acum este momentul.

7. NUCI și SEMINȚE

Toate sunt bune. În mod special migdalele, sunt o bogată sursă de vitamina E; cercetările sugerează că vitamina E ar putea ajuta la prevenirea apariției ficatului gras.

Cura de slăbire: metabolismul necesită o perioadă de adaptare

8. SARE

Se pare că sarea favorizează procesul de fibroză – primul stadiu în modificarea structurii normale a ficatului.

Dacă ne controlăm consumul de sare vom ajuta și ficatul. Evitarea alimentelor procesate care sunt sărate în exces, opțiunea pentru legume și fructe proaspete, iar nu conservate, scade substanțial aportul de sare.

9. AFINELE

Conțin nutrienți numiți polifenoli. Aceștia ne protejează de apariția ficatului gras non-alcoolic.

Obezitatea și colesterolul crescut merg adesea mână în mână cu ficatul gras non-alcoolic.

Alte surse de polifenoli sunt: ciocolata neagră, măslinele, prunele.

Surse bune de polifenoli sunt și ierburile aromate și condimentele: oregano, rosmarin, salvia, chimion, scorțișoara și curry. Un alt avantaj al folosirii acestora este faptul că se reduce consumul de sare. Gustul și aroma lor pot compensa nevoia de sare.

Afine: Beneficii, Vitamine, Idei de rețete

10. ALCOOL

Chiar și consumul ocazional de alcool poate afecta ficatul, dacă se depășesc 4 băuturi la femei și 5 băuturi la bărbați.

Încearcă să te limitezi la 1 băutură alcoolică o dată dacă esti femeie sau la 2 în cazul bărbaților.

Alcoolul în exces conduce la ciroză și scade substanțial durata de viață.

Dieta pentru ficat gras: Ce alegem? Ce evităm?

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.

Articole Similare

Rămâi conectat/ă

1,861FaniÎmi place
2,623CititoriConectați-vă
20,900CititoriConectați-vă
- Advertisement -

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.
- Advertisement -

Articole recente