6 Alimente care scad glicemia

Glicemia mare este un inamic ascuns. Simptomele pot apărea târziu când deja diabetul zaharat s-a instalat. Dieta, alimente care scad glicemia sau care ajută la menținerea ei în parametri normali, sunt esențiale pe lângă tratamentul indicat de medic.

Diabet tip 1 sau diabet tip 2?

glicemia

Diabetul este o afecțiune în care organismul nu reușește să regleze glicemia. Simptomele care anunță că glicemia este mare sunt: polifagie (foame exagerată), polidipsie (sete exagerată), poliurie (micțiuni frecvente).

Diabetul de tip 1 și diabetul de tip 2 se deosebesc prin mecanismele și cauza bolii.
Diabetul apărut în sarcină este denumit diabet gestațional și poate să dispară după naștere.

De ce trebuie ținută glicemia sub control?

diabet

Tratamentul diabetului este strâns legat de dietă. Regimul pentru diabet poate duce chiar la remisia bolii.
În schimb, glicemia mare pe perioade îndelungate explică complicațiile de mai târziu ale diabetului: neuropatia diabetică, boli cardiovasculare, piciorul diabetic sau problemele de vedere.

Glicemie mare: Ce valori pun diagnostic de diabet?

Alimente care scad glicemia: Afine

alimente care scad glicemia: afine

Afinele sunt fructele cele mai bogate în antocianine, componente recunoscute ca fiind utile la diabet, obezitate, probleme de vedere sau neurologice. Astfel, 100g de afine aduc 300-700mg de antocianine.

Un studiu din 2020 a investigat efectul consumului de afine la persoane cu obezitate și diabet tip 2. Rezultatele au arătat că dacă consumăm 22 g afine pe zi (proaspete sau congelate) timp de 8 săptămâni efectul este vizibil pozitiv. S-a constatat scăderea hemoglobinei glicate HbA1 și a trigliceridelor.

Afine: Beneficii, Vitamine, Calorii

Somon

somon

Somonul este una din cele mai bune surse de acizi grași omega 3. Recomandarea medicilor este pentru un consum de 2 porții de pește/ săptămână. Este important și modul în care îl preparăm. Peștele prăjit pierde din calități.

Diabetul este o afecțiune care duce la complicații cardiovasculare. Omega 3 este unul din nutrienții cu efecte pozitive dovedite în reducerea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol.

Tot datorită grăsimilor bune pe care le conține, somonul, consumat constant, combate rezistența la insulină și facilitează reglarea glicemiei.

Omega-3: surse și beneficii pentru sănătate

Ovăz

alimente care scad glicemia: ovăz

Persoanele cu prediabet și cele cu diabet sunt încurajate să consume 25-28g fibre alimentare/zi pentru că și acestea ajută la menținerea glicemiei.
O analiză amplă a mai multor studii, publicată în 2015, au concluzionat că ovăzul consumat constant reduce glicemia a jeun, colesterolul total și LDL colesterol la persoanele cu diabet tip 2.
Poate fi consumat ca bol de cereale cu lapte la micul dejun. Sau mărunțit în blender împreună cu alte ingrediente pentru smoothie.

5 alimente care scad colesterolul: ce alegem? ce evităm?

Alimente care scad glicemia: Nuci

Grăsimile bune din componența nucilor pot îmbunătăți semnalul secreției de insulină din celulele pancreatice atunci când glicemia crește.

Studiile clinice sugerează că un consum de 30-60g de nuci/ zi, zi de zi timp de 8 săptămâni, reduce și glicemia a jeun (pe nemâncate) și nivelele de hemoglobină glicată HbA1. Nucile sunt și o excelentă sursă de magneziu, mineral care favorizează abilitatea insulinei de a scădea glicemia.

Nucile cele mai indicate la diabet zaharat

Ouă

alimente care scad glicemia: oua

Gălbenușul de ou este o sursă importantă de PUFA, vitamine și minerale.
Studiile arată că dacă consumăm 2 ouă/ zi timp de 12 săptămâni se reduce nivelul glicemiei a jeun (pe nemâncate). Și scade cu 40% riscul de diabet tip 2. Urmărirea persoanelor incluse în studiu a durat 14 ani.

Alimente care scad glicemia: Kefir și iaurt

Iaurtul și kefirul sunt o sursă excelentă de bacterii probiotice. Lactobacillus și Bifidobacterium sunt principalele bacterii prezente în produsele lactate fermentate.

Probioticele naturale pot reduce inflamația și rezistența la insulină.

Un studiu clinic care a investigat proprietățile kefirului a demonstrat eficiența acestuia în reducerea hemoglobinei glicozilate HbA1C.
Consumul a 150g de iaurt/ zi reduce nivelul glicemiei și reglează răspunsul organismului la insulină.

Probiotice naturale vs prebiotice

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.

Articole Similare

Rămâi conectat/ă

1,861FaniÎmi place
2,623CititoriConectați-vă
20,673CititoriConectați-vă
- Advertisement -

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.
- Advertisement -

Articole recente