7 remedii pentru durerea de burta provocata de balonare

Durerea de burta însoțește balonarea și distensia abdominală și împreună pot fi foarte supărătoare. Aproape toate persoanele cu sindrom de colon iritabil se plâng de balonare. Dar și unele afecțiuni de cauze organice pot fi cauza acestor tulburări. Tratamentul nu este universal valabil. Ceea ce pentru unii este util nu se potrivește tuturor.

Dacă balonarea nu trece și este însoțită și de alte semne cum este scăderea în greutate, este bine să mergi la medic să clarifici diagnosticul.

Se însoțesc mai frecvent de producție crescută de gaze și crampe abdominale:

7 remedii pentru durerea de burta provocată de balonare

Ceaiuri utile

Ceaiul de ghimbir, ceaiul de mentă și ceaiul de anason sunt recunoscute pentru efectul anti-balonare.

Ceaiul de anason are și efect laxativ. Dacă constipația însoțește balonarea și durerile abdominale ar putea fi varianta optimă.

Mișcarea

Exercițiile fizice ajută la eliminarea gazelor. Încearcă să reduci la minimum perioada în care stai în pat, la orizontală, dacă vrei să scapi de durerea de burtă.

Exercițiile pentru abdomen, practicate câte 30 min de 3-4 ori pe săptămână sunt indicate de specialiști.

Diversele posturi de yoga sunt de asemenea extrem de utile. Balasana (vezi figura) ajută la eliminarea gazelor în exces.

Dureri abdominale: cauze și semne de alarmă

Căldură locală

balonare caldura pe burta

Căldura ajută la relaxarea musculaturii abdominale și a intestinelor. Poți folosi o simplă sticlă cu apă caldă, o compresă cu gel încălzită sau poți face o baie caldă.

Dismenoree: remedii pentru crampe menstruale

Semințe de fenicul

balonare seminte de fenicul

Semințele de fenicul mestecate ajută la eliberarea gazelor. Este suficient să mesteci o linguriță cu semințe de fenicul pentru a calma balonarea.

Femeile gravide este bine să aleagă altă opțiune în afara acestui remediu.

Respirația diafragmatică

respiratie diafragmatica

Respirația diafragmatică sau respirația profundă ușurează durerea de burta. Dar remediul este mai eficient dacă îl practici regulat.

Când respiri diafragmatic, abdomenul participă la respirație, mai degrabă decât toracele. Inspiră ca și cum ai introduce aerul în burtă și expiră complet pentru a-l elimina.

Stimularea diafragmului, mușchiul care separă abdomenul de torace, face un masaj ușor al organelor interne cu efecte vizibil pozitive atât pentru balonare și crampe, cât și pentru combaterea constipației.

În plus, este o metodă excelentă de relaxare.

Cum să practici respirația diafragmatică?

Dieta

durerea de burta avocado

Alimentele bogate în fibre fermentează și produc gaze și balonare. Fibrele alimentare fac parte din recomandările de alimentație sănătoasă, dar pot fi selectate cele care ne deranjează mai puțin.

De asemenea, când vrei să crești cantitatea de fibre din dietă este recomandabil să o faci progresiv.

Dieta low-FODMAP înseamnă în traducere, cantități reduse de oligo-, di- și monozaharide fermentabile. Specialiștii semnalează efectul benefic al acestui regim alimentar în unele afecțiuni digestive.

Sunt permise și recomandabile dacă suferi de balonare:

  • avocado
  • banane
  • fructe de pădure
  • căpșuni
  • struguri
  • morcovi
  • zucchini
  • spanac
  • roșii
  • orez brun
  • bulgur
  • quinoa
  • măsline
  • produse fără lactoză, lapte de migdale, lapte de cocos
  • unt

Dieta low-FODMAP pentru colon iritabil

Simeticona

durerea de burta suplimente

Simeticona sub formă de tablete, capsule, suspensie sau soluție ajută la reducerea disconfortului și a durerii de burtă provocată de acumularea de gaze. Cantitatea maximă zilnică la adult este de 500 mg.

Combinația simeticonă + cărbune activat poate fi utilă, de asemenea.

Constipația cronică: Remedii eficiente și prevenire

Bine de știut

Balonarea și durerea de burta poate semnala și prezența unei tumori. Cancerul ovarian, de exemplu, este semnalat frecvent de balonare și nu de durere.

De aceea, dacă balonarea nu cedează în timp scurt, cauza ei trebuie lămurită.

Apneea de somn este o afecțiune în care persoanele respiră pe gură în timpul nopții. Înghițirea aerului este cauza balonării de dimineață.

Balonarea și disconfortul abdominal sunt mai frecvente la persoane cu diabet sau afecțiuni ale tiroidei.

Constipația cronică trebuie combătută. Poate fi cauza durerii de burtă și a excesului de gaze.

Balonare: cauze, prevenire, remedii

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.

Articole Similare

Rămâi conectat/ă

1,861FaniÎmi place
2,623CititoriConectați-vă
20,273CititoriConectați-vă
- Advertisement -

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.
- Advertisement -

Articole recente