mart. 08, 2019 Servus Expert Nutriție - Diete - Rețete Niciun comentariu

RISCUL de CANCER și ALIMENTELE. Adevărat sau fals?

ALIMENTELE și RISCUL de CANCER – Top 10 informații verificate științific

Conduita alimentară poate influența atât apariția cancerului, cât și recidiva acestei boli.

Studiile științifice demonstrează că există o legătură între diferitele tipuri de alimentație și cancer. Informațiile care circulă în media nu sunt toate susținute de dovezi științifice.

Încercăm în acest articol să vă prezentăm strict ceea ce este verificat și dovedit științific până acum.

Dieta echilibrată ajută la MENȚINEREA GREUTĂȚII

Greutatea optimă se raportează la înălțime și se calculează după o formulă numită Indice de Masă Corporală.

Fiind supraponderali ne creștem riscul de cancer. Sunt 13 tipuri de cancer asociate cu greutatea crescută.

Dacă suntem convinși și ne preocupăm, aflăm repede ce înseamnă o dietă echilibrată. Iată câteva principii ușor de aplicat:

-să umplem farfuria 1/2 cu vegetale/salată, 1/4 cu proteine de tipul pește/fasole, 1/4 cu alimente pe bază de făină integrală, orez brun, alte alimente care conțin amidon

-să evităm băuturile îndulcite, carnea procesată, carnea roșie

grăsimile nesaturate din surse vegetale (de tipul ulei de măsline) sunt variantele de grăsimi pe care trebuie să le alegem

-verificarea etichetelor de pe alimente: grăsimi trans (uleiuri parțial hidrogenate) – acele tipuri de grăsimi utilizate pentru a accentua aromele și a prelungi valabilitatea produsului, ar trebui să fie cât mai aproape de 0 în alimentele pe care le consumăm; grăsimile saturate să se încadreze în regimul scăzut/ mediu din diagramă

-caloriile zilnice să se încadreze în limita a 2000 cal pentru femei și 2500 cal pentru bărbați

-modul sănătos de a pierde în greutate este să ne încadrăm sub limitele de calorii de mai sus, zilnic, dar păstrând în farfurie proporția de alimente indicată la primul principiu

Dieta bogată în FRUCTE și LEGUME reduce riscul de CANCER de PLĂMÂN și CANCERE OROFARINGIENE

Fructele și legumele, vegetalele, conțin o varietate de nutrienți care fac mult mai improbabilă dezvoltarea cancerului: carotenoizi, folat, vitamina C, vitamina E, seleniu, flavonoide, fitonutrienți.

Sunt bogate și în fibre care reduc riscul de cancer de colon.

Sunt dovezi științifice clare că efectul suplimentelor alimentare care aduc componente ale plantelor NU are același efect.

Consumând suplimente în locul plantelor nu se reduce riscul de cancer.

Studii statistice largi ( 2008, 2012 – incluzând peste 300.000 de participanți) au demonstrat chiar un efect negativ al multora dintre suplimente, în sensul creșterii mortalității.

Cum reducem riscul de CANCER de COLON, de PANCREAS și de PROSTATĂ ?

Lasă un răspuns

Newsletter

Urmăriți-ne pe Facebook!

Calculator Indice de Masă Corporală

cm
kg

Calculator Indice de Masă Corporală

Child BMI calculator is only valid for children between 2 and 20 years.

cm
kg
%d blogeri au apreciat: