RISCUL de CANCER și ALIMENTELE. Adevărat sau fals?

Dieta bogată în FIBRE reduce riscul de CANCER de COLON

-studiile științifice au demonstrat că 10 g de fibre pe zi reduc riscul de cancer de colon cu aproximativ 10%

-fibrele din materiile fecale stimulează mișcările intestinului și golirea acestuia; se reduce astfel timpul de contact al peretelui intestinal cu substanțe chimice nocive din scaun

-bacteriile care colonizează intestinul interacționează cu fibrele din materiile fecale și produc BUTIRAT; această substanță schimbă condițiile din intestin, astfel încât dezvoltarea tumorală este defavorizată

-necesarul zilnic de fibre este de 25 g la femei și 38 g la bărbați

-alimente din care ne putem lua fibrele necesare: pâinea integrală, orezul brun, ovăz, legume și fructe, fasole și linte, semințe

ALIMENTELE conservate cu SARE cresc riscul de CANCER GASTRIC

-sarea poate influența riscul de cancer gastric prin modificările asupra mucoasei gastrice (stratul intern de celule care tapetează stomacul)

inflamația care se declanșează la nivelul mucoasei o face mult mai sensibilă la substanțe carcinogene cum sunt nitrații

–prea multă sare crește și riscul de hipertensiune arterială, boli de inimă, accident vascular cerebral

-nu este stabilită încă o limită a consumului de sare care să nu crească riscul de cancer; dar este stabilită o limită pentru a preveni bolile de inimă și hipertensiunea

-OMS recomandă un consum de sare maxim de 5g/ zi

-American Heart Association recomandă dieta DASH cu 1,5 g sare/zi și cu alte precizări legate de alimentația bună pentru inimă

-1 linguriță are 2,3 g sare

CARNEA PROCESATĂ și CARNEA ROȘIE crește riscul de cancer de colon

-carne roșie înseamnă: porc, vită, miel

-carne procesată înseamnă: mezeluri, bacon, cârnați

Agenția Internațională pentru Cercetarea Cancerului a declarat carnea procesată ca și cauză sigură de cancer, iar carnea roșie ca și cauză probabilă

-cercetările susțin că 3 din 20 de cazuri de cancer de colon la bărbați și 1 din 10 la femei, este cauzat de alimentația cu prea multă carne procesată

-riscul de cancer de colon crește cu 17% pentru fiecare 100 g carne roșie consumată zilnic și cu 18% pentru fiecare 50 g carne procesată consumată zilnic

-unele cercetări în curs de aprofundare au sesizat o legătură între consumul de carne roșie și cancerul de pancreas sau cel de prostată; încă nu sunt dovezi suficiente în acest sens

-carnea roșie și carnea procesată conțin un pigment numit HEM; acest pigment poate provoca leziuni ale celulelor corpului; acestea se divid ulterior mult mai mult pentru a compensa pentru celulele cu leziuni

-crește astfel riscul să ajungă să se înmulțească foarte mult un grup de celule modificate, care altfel s-ar fi înmulțit mult mai lent

nitriții și nitrații utilizați pentru a conserva carnea explică de ce carnea procesată este mai cancerigenă decât carnea roșie

-gătirea cărnii la temperaturi ridicate, produce substanțe chimice cancerigene: aminele aromatice heterociclice la prăjire; hidrocarburile aromatice policiclice la pregătirea cărnii în contact direct cu focul, dar și la cea afumată

Surse: PubMed: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, NICE, British Dietetic Association( pdf), British Nutrition Foundation

Originally posted 2019-03-08 13:57:33.

Related Articles

Rămâi conectat

1,809FaniÎmi place
16,867CititoriConectați-vă
- Advertisement -

Articole recente