Prima pagină » Sănătate » ATAC de PANICĂ. Este o URGENȚĂ?

ATAC de PANICĂ. Este o URGENȚĂ?

Atac de panică: ce este? – Cum recunoști semnele atacului de panica – Ce poti face singur in atac de panica – Ce tratament propune medicul pentru atacul de panica

Atac de panică: spaimă, frică de moarte, durere în piept, tremor – poate fi o urgență medicală? Cum recunoaștem atacul de panică? Ce putem face singuri? Ce poate face medicul?

Oricine experimentează în viață momente de panică, frică, în urma unor situații stresante sau periculoase. Este un răspuns normal la situațiile de viață. Dar unele persoane resimt anxietate, stres și panică la intervale regulate de timp și aparent fără motiv. Această din urmă situație se numește atac de panică.

cuplu, atac de panică, depresie, iubire

Cum recunoști un atac de panică?

Este o combinație de simptome fizice și mentale care apare brusc și aparent fără motiv:

bătăi rapide ale inimii ( tahicardia)

senzație că te prăbușești

transpirații

greață

durere în piept

respirație dificilă

frisoane

tremurături ale mâinilor și picioarelor

amețeală

amorțeală sau senzație de înțepături în diverse zone ale corpului

gură uscată

sunete în urechi

senzație de disconfort la stomac

frică de moarte

furnicături în degete

Majoritatea atacurilor de panică durează între 5 – 20 min. Rar durează 1 oră.

Se pot repeta o dată- de 2 ori pe lună. dar se pot repeta și de câteva ori pe săptămână.

Atenție! Simptomele pot ascunde alte boli, cu afectare organică reală.

Vă recomandăm:  Top 10 cauze de PICIOARE UMFLATE

Unde trebuie să ne adresăm dacă avem semnele unui atac de panică?

Primul sfătuitor trebuie să fie medicul de familie. Acestuia trebuie să-i descriem amănunțit simptomele și frecvența lor.
Trebuie să trecem peste sentimentul de rușine, pentru a putea primi un ajutor competent.

Tot medicul de familie va ști să excludă o cauză organică și ne va putea îndruma către un tratament de specialitate.

Ce putem face singuri dacă avem atac de panică?

-în momentul atacului, rămâi unde te găsești

-respiră rar și profund

-reamintește-ți că atacul va trece

-încearcă să te relaxezi, să gândești pozitiv

-informează-te cât mai bine despre tulburările de panică: anxietatea și atacul de panică

-urmează un program de exerciții fizice regulate, yoga, pilates, care vor ajuta la eliminarea stresului și a tensiunii

-evită consumul de dulciuri, alcool, cafeină

-oprește fumatul

Ce tratament ne poate propune medicul?

Acesta ne poate indica:

Psihoterapia, respectiv terapia cognitiv- comportamentală

Este o terapie care te ajută să rezolvi problema schimbând modul în care gândești și te comporți.

Se utilizează frecvent pentru cei cu anxietate sau depresie, dar este utilă și în alte afecțiuni.

2.Medicația:

-antidepresive din clasa Inhibitori ai recaptării serotoninei ( SSRI)

-antidepresive triciclice: imipramină, clomipramina

-antiepileptice ca pregabalina

-clonazepam dacă anxietatea este severă

Durează 2 -4 săptămâni pentru ca medicamentele să-și facă efectul. Nu le întrerupeți înainte de a vă sfătui cu medicul care le-a indicat.

Surse: NICE – The National Institute for Health and Care Excellence www.nice.org.uk, Current Opinion in Behavioral Sciences – Emotion, motivation and function 2018, Journal of Affective Disorder: Cytokine alteration in panic disorder – A systematic review 2018

Vă recomandăm:  SPASM ESOFAGIAN - cauza pentru durere în piept

4 comentarii la „ATAC de PANICĂ. Este o URGENȚĂ?”

  1. Pingback: AMEȚEALA: 10 Remedii pentru Acasă - Servus Expert

  2. Pingback: DURERE în PIEPT care vine și pleacă - Servus Expert

  3. Pingback: ANXIETATE: când devine o problemă medicală? - Servus Expert

  4. Pingback: STRES: semne - consecințe - control - Servus Expert

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *