Anunțuri publicitare
nov. 01, 2018 Servus Expert Nutriție - Diete - Rețete, Sănătate Niciun comentariu

Dieta mediteraneană. Pasul 3 – Beneficiile dietei mediteraneene

Termenul dietă ne face să ne gândim la un mod de abținere, înfometare, alimentație plictisitoare care suntem obligați să o îndurăm dacă vrem să pierdem în greutate. Totuși beneficiile dietei mediteraneene conduc la ideea că nimic din toate acestea nu este adevărat. Sunt cuprinse alimente din toate grupele, cu mențiunea că nimic din ce este nenatural nu face parte din acest mod de alimentație.

Dieta mediteraneană înseamnă, foarte pe scurt,să mâncăm în fiecare zi așa cum mâncăm într-o zi de vară. Este parte a unei culturi care apreciază ingredientele proaspete, preparate simplu și gustos, consumate alături de prieteni și familie.

Care sunt beneficiile dietei mediteraneene?

1. Scădere în greutate obținută natural și menținută în timp

Dacă vrei să scapi de kilograme, dar să și menții rezultatele, acest tip de alimentație este optim. S-a dovedit de succes în menținerea greutății corespunzătoare fără sacrificii și sentimente de frustrare, fără să elimine vreunul dintre nutrienții importanți.

2. Cantitate minimă de alimente procesate și zaharuri artificiale

Alimentele incluse în dieta mediteraneană sunt foarte aproape de starea lor naturală: uleiul de măsline, legumele, fructele, nuci și semințe, cerealele integrale. Deși majoritatea persoanelor din zona Mediteranei nu este vegetariană, totuși consumul de carne este scăzut. Sunt preferate: peștele și fructele de mare.

3. Îmbunătățirea stării de sănătate

Studiile științifice vin cu cifre importante despre:

  • scăderea mortalității generale
  • scăderea riscului pentru boli de inimă
  • efectul antiinflamator util în artrite și nu numai
  • scăderea riscului de diabet și/sau menținerea sub control a glicemiei la diabetici

4. Ajutor în lupta împotriva cancerului

Este o alimentație bogată în antioxidanți care ajută în bătălia cu cancerul scăzând nivelul inflamației, stopând mutațiile celulare și protejând moleculele de ADN, încetinind creșterea tumorală.

5. Influențează dispoziția psihică și funcțiile cognitive

Dacă este practicată susținut, ca mod de viață, previne declinul funcțiilor creierului care se produce odată cu vârsta, ajută la îmbunătățirea memoriei, reduce simptomele bolii Parkinson sau ale demenței.

6. Longevitate

Rezultatele mai multor studii anunță faptul că adoptarea acestui mod de alimentație scade mortalitatea generală.Ultimul studiu apărut în British Journal of Nutrition în octombrie 2018 face o analiză mai largă.

Adoptarea dietei mediteraneene s-a evaluat cu ajutorul scorului în 10 puncte care înglobează caracteristicile principale ale acestui mod de alimentație.

Concluziile au fost: creșterea supraviețuirii cu 5-8 ani pentru fiecare punct în plus obținut la scorul dietei( 0 puncte pentru cei care nu se hrănesc mediteranean- 9 puncte pentru cei care adoptă maxim dieta)

7. Bun efect anti-stres

Modul de viață mediteranean nu înseamnă doar ceea ce mănânci. Înseamnă timp de calitate petrecut cu familia și prietenii în jurul unei mese cu alimente naturale. Înseamnă glume și toleranță față de celălalt. Și chiar și dans!

Este un mod de viață care îți menține sănătatea sau te ajută să o recapeți.

Vezi și ⇒

Dieta mediteraneană în diabet și boli de inimă. Pasul 1 – De ce să o practicăm?

Dieta mediteraneană. Pasul 2 – Caracteristici principale

Dieta mediteraneană.Pasul 4 – Cum începem dieta?

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: