Anunțuri publicitare
iun. 16, 2018 Servus Expert Nutriție - Diete - Rețete, Sănătate Niciun comentariu

CAFEAUA. Câte cafele sunt recomandabile într-o zi?

Cafeaua este al doilea cel mai consumat lichid, după apă, în USA. Totuși USA nu se încadrează în Top 10 când vine vorba despre consumul de cafea per capita. Consumul este mai mare în Scandinavia și în multe alte țări europene.

Aproximativ două treimi dintre americani consumă cafea zilnic. Având în vedere popularitatea acestei băuturi, micile beneficii sau dezavantaje asociate consumului au implicații pentru sănătatea publică.

Cafeina este cel mai cunoscut compus al cafelei, dar cafeaua conține mai mult de 1.000 de substanțe printre care alcooli diterpenici, acid clorogenic și flavonoide.

Cafeina este cunoscută pentru efectul său stimulant asupra Sistemului Nervos Central (SNC), alcoolii diterpenici sunt asociați cu creșterea colesterolului, iar acidul clorogenic și flavonoidele au efecte antioxidante și antiinflamatorii.

Cafeina este cel mai utilizat stimulant din lume și totodată cel mai larg acceptat social. Se estimează că, în lume, 80-90% din adulți consumă cafea zilnic.

Consumul constant de cafea se asociază cu o dependență ușoară. Simptomele de sevraj ca: iritabilitate, cefalee, oboseală, anxietate și dispoziție depresivă apar dacă este stopat brusc consumul.

Cele mai multe date despre efectele cafelei asupra sănătății provin din studii observaționale. Din păcate, asemenea studii nu pot dovedi o relație cauză-efect între consumul de cafea habitual și diversele efecte asupra sănătății.

Totuși, există și câteva constatări susținute de evidențe care sugerează că obișnuința consumului de cafea poate avea efecte benefice asupra sănătății și stări

Putem consuma cafeaua în siguranță ?

Consumul mediu de cafea al adultului în USA este de 2 cafele zilnic, echivalentul a 280 mg de cafeină. Totuși aceasta depinde mult de tipul de cafea consumată.

Consumul de cantități mari de cafeină poate produce palpitații, anxietate, tremur, transpirație. Pentru majoritatea adulților, consumul de până la 400 mg cafeină zilnic pare să fie în siguranță ( 3-4 cafele/zi)

Este important să știm că băuturile răcoritoare ca și cele energizante sunt, de asemenea, o altă sursă importantă de cafeină.

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

Anunțuri publicitare
Anunțuri publicitare
Newsletter

%d blogeri au apreciat: