Cafeina poate cauza pierderea calciului din oase?

Pierderea calciului din oase duce la scăderea densității osoase și apariția osteoporozei. Există unele ipoteze că un consum excesiv de cafeina ar putea avea acest efect. Este adevărat?

Cercetătorii Universității South Australia au investigat efectul cafeinei asupra modului în care rinichiul reglează calciul din organism.

- Advertisement -
eladerm.ro%20
- Advertisement -

Cafeina este cel mai utilizat drog de recreere, aproximativ 80% din adulți consumând cel puțin o dată pe zi o băutură cu cafeină, fie că este vorba de cafea, fie de alte tipuri de băuturi cu cafeină.

Este un stimulant obișnuit pe care îl consumă adulții, cei care lucrează în ture de noapte sau nu. Dar și adolescenții și tinerii care folosesc băuturi energizante.

Cafeina are avantajele ei, ne menține mai prezenți, mai focusați pe activitățile pe care le desfășurăm. Vine și cu un aport impresionant de peste 1000 de micronutrienți utili.

Află mai mult 5-6 prune uscate/ zi pot avea efect benefic

Ce a concluzionat studiul despre cafeină și sănătatea oaselor?

Studiul dublu-orb a inclus participanți care au consumat în timp scurt (6 ore) o cantitate mare de cafeină (800mg).

Cantitatea de 800 mg corespunde la aproximativ 8 cafele, în timp ce consumul mediu obișnuit este de 200 mg.

Efectul celor 800g de cafea a fost creșterea eliminării urinare de calciu cu 77% peste nivelul de bază.

Concluzia cercetătorilor a fost că există riscul ca pierderea de calciu în timp scurt să nu poată fi echilibrată altfel decât pe seama oaselor.

Osteoporoza este o afecțiune debilitantă care se însoțește de durere și pierderea densității osoase cu creșterea riscului de fracturi.

Categoriile de vârstă în mod deosebil vulnerabile sunt:

  • femeile la menopauză care au oricum un risc mai mare de osteoporoză
  • adolescenții, deoarece aceasta este perioada în crește densitatea osoasă

Află mai mult 11 metode simple pentru prevenirea osteoporozei

Când este bine să bei cafeaua ca să eviți pierderea de energie de la mijlocul zilei?

Bine de știut
Este bine să bei cafeaua la 90-120 min după ce te-ai trezit.

Unul din motivele pentru care devenim somnoroși este faptul că în sânge se acumulează o substanță numită adenozină.

Cu cât trec mai multe ore de la trezire, cu atât se acumulează mai multă adenozină. Nivelul cel mai scăzut de adenozină este dimineața, la trezire.

Cafeina blochează efectul adenozinei fixându-se pe receptorii celulari care sunt, de obicei, ocupați de adenozină.

Dacă consumăm o cantitate mare de cafea la prima oră, receptorii adenozinei vor fi ocupați de cafeină. Iar la ora prânzului când efectul cafeinei trece și eliberează receptorii, adenozina este deja în cantitate suficientă cât să ocupe receptorii și să ne facă somnoroși.

Pentru a împiedica acest efect la ora prânzului și adenozina să nu aibă receptori liberi să se fixeze, este bine să întârzii consumul primei cafele cu 90-120 min după trezire.

Dimineața oricum suntem mai alerți, mai prezenți, și nu este imposibil de amânat plăcerea cafelei.

De asemenea, pentru a nu strica somnul de noapte, cafeina nu mai trebuie consumată după ora 3 p.m.

Pot să beau cafea dacă am probleme cu ficatul?

Surse

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.

Vă recomandăm

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.
- Advertisement -

Stai cu noi

2,258FaniÎmi place
2,529CititoriConectați-vă
21,356CititoriConectați-vă
- Advertisement -

Articole recente