Anunțuri publicitare
iul. 06, 2018 Servus Expert Nutriție - Diete - Rețete, Sănătate 5 comentarii

Cum combatem cârceii (crampele musculare)? Ghid vizual

Are nevoie omul sănătos de suplimente nutritive care să conțină vitamine, minerale și proteine? Sunt necesare pentru a preveni anumite boli cardiace sau ne feresc de cancer? Este util pentru sănătate să le introducem în dietă pentru crampele musculare (cârceii)? Studiile științifice din 2018 ne pot da unele răspunsuri

Putem combate crampele musculare (cârceii)? 

Publicul este interesat de sănătate. Suplimentele nutritive sunt populare și fac vânzări. Producătorii nu sunt obligați să dovedească puritatea, eficacitatea și siguranța produselor. Sunt eliberate fără prescripție medicală și, atunci, efectele secundare rămân neraportate.

Iată cum putem combate natural crampele musculare (cârceii)!

Citește și 

 10 perechi de pantofi buni dacă ai durere de călcâi în 2018

Fitnes. Care este trendul în 2018?

Dieta mediteraneană ne protejează de depresie?

Are nevoie omul sanatos de suplimente nutritive care sa contina vitamine, minerale, proteine? Sunt necesare pentru a preveni anumite boli cardiace sau ne feresc de cancer? Este util pentru sanatate sa le introducem in dieta? Studiile stiintifice din 2018 ne pot da unele raspunsuri.Publicul e interesat de sanatate. Suplimentele nutritive sunt populare si fac vanzari. Producatorii nu sunt obligati sa dovedeasca puritatea, eficacitatea si siguranta. Sunt eliberate fara prescriptie medicala si, atunci , efectele secundare raman neraportate.

Cam acestea ar fi motivele pentru care ne preocupa subiectul.       

vitamine pastile

In SUA oamenii cheltuiesc 11 miliarde de dolari anual pentru suplimente nutritive. Si nu doar cheltuiala e problema, cat faptul ca oamenii de stiinta incearca sa se asigure ca „asa cum nu ajuta, nici nu strica”.

Iata cateva dintre studiile stiintifice despre vitamine, minerale si suplimente alimentare, realizate pe cohorte mari de oameni si publicate in reviste de prestigiu mondial.

1. Inima ta nu are niciun beneficiu prin consumul de vitamine

Studiul a aparut in aprilie 2017 in Jama Cardiology.

A cuprins 13.300 de barbati peste 50 de ani si care au fost urmariti timp de 11 ani.

Nu s-a constatat o reducere a riscului de infarct miocardic sau alte boli cardiace la cei la care s-au administrat suplimente nutritive cu vitamine fata de cei placebo (care inghiteau tableta fiind convinsi ca iau vitamine, dar de fapt erau tablete fara nici o substanta).

Rezultatele pledeaza pentru a lua nutrientii din alimente si nu din suplimente alimentare.

vitamine naturale

2. Vitamina D e asociata cu scaderea riscului de diabet zaharat, dar nu e vorba de vitamina adusa prin aport de tablete

Studiul a aparut in aprilie 2018 in PLOS ONE Journal.

A urmarit timp de 12 ani , 900 de adulti cu varsta medie de 74 de ani.

A constatat ca nivelul in sange de 30 ng/ml al vitaminei D se asociaza cu scaderea riscului de diabet zaharat la 1/3. Nivelul de 50 ng/ml scade riscul la 1/5.

Studiul nu dovedeste ca efectul s-ar datora aportului de suplimente alimentare.

Vitamina D se formeaza in corp prin expunere la soare. Aceasta e prima modalitate naturala de a creste nivelul sanguin de vitamina D.

3. Nivelele scazute de vitamina D in sange sunt conexate cu cresterea riscului de a dezvolta anumite tipuri de cancer, dar aportul extern (tablete) nu ofera protectie

Studiul a fost publicat in martie 2018 in British Medical Journal.

Au fost monitorizati 33.000 de oameni cu varste intre 40-69 ani, timp de 16 ani. Intre ei au aparut aproximativ 3.000 de cazuri noi de cancer.

S-a constatat ca nivelul crescut de vitamina D in sange reduce cu 20% riscul de cancer, in special cancer hepatic si in special la barbati.

Mecanismul ar putea fi legat de activitatea antiinflamatorie a vitaminei D.

In concluzie: stati la soare la orele potrivite! Veti avea o protectie antineoplazica eficienta.

la plaja

4. Vitamina K ne protejeaza de bolile de inima?

Unele studii sustin ca, mancand alimente bogate in vitamina K, ajutam organismul sa fabrice factori de coagulare si astfel ne protejam de bolile cardiace.

Totusi, suplimentele alimentare cu vitamina K nu s-au  dovedit a avea aceleasi beneficii si nu pot fi recomandate de medici in acelasi scop.

5. Suplimentele cu Omega 3 nu reduc riscul de infarct sau cel de accident vascular cerebral

Studiul a fost publicat in JAMA Cardiology in aprilie 2018.

Este o meta-analiza (adica o analiza statistica a mai multor studii pe tema facute pana acum). A inclus 78.000 de persoane , dintre care 47.000 de barbati cu varsta medie de 64 de ani. O parte au luat suplimente alimentare cu Omega 3, iar o parte au luat placebo.

Toti participantii aveau boli cardiace sau aveau in antecedente accident vascular cerebral sau risc pentru a face asa ceva.

Dupa 4 ani de urmarire nu s-a constatat o reducere semnificativa a riscului de infarct sau accident vascular.

Citeste si Dieta mediteraneana ne protejeaza de depresie?!

vitamine si minerale

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: