Anunțuri publicitare
oct. 27, 2018 Servus Expert Nutriție - Diete - Rețete, Sănătate Niciun comentariu

Dieta mediteraneană.Pasul 4 – Cum începem dieta?

Dieta mediteraneană nu este o dietă fadă cu un  nume atrăgător. Este ”un bun simț” al abordării alimentației și a modului de viață care va crește calitatea vieții, îți va menține starea de sănătate și te va ajuta să pierzi și kilogramele în plus. Nu trebuie să fii un master-chef ca să pregătești mese gustoase. Cum începem dieta? Nu este greu de urmat, nu este costisitoare, îți oferim un plan simplu iar, în timp, vom adăuga cât mai multe idei de rețete.

Cum începem dieta mediteraneană?

Listă de alimente care să se găsească permanent în casă:

  • fructe: struguri, mere, fructe de pădure, citrice (lâmâi, portocale, lime), avocado, banane, papaya, ananas, etc.
  • legume: fasole, linte, mazăre
  • vegetale: brocoli, ciuperci, morcovi, ceapă, vinete, țelină, praz, ghimbir
  • legume congelate dacă nu este sezonul celor proaspete
  • cereale, paste din făină integrală, pâine din făină integrală
  • nuci, arahide, alune de pădure, nuci pecan
  • semințe: dovleac, susan, floarea soarelui, in
  • pește: ton, somon, hering, sardine, biban
  • fructe de mare
  • cartofi baby sau dulci
  • brânză
  • iaurt grecesc
  • ouă
  • carne de pui (preferabil de curte)
  • carne de porc, capră și, mai rar, vită
  • ulei de măsline extravirgin

Regulă: elimină din casă tot ceea ce este nesănătos – dulciuri, bomboane, produse rafinate din cereale, băuturile carbogazoase și îndulcite artificial, orice mâncare procesată. Nu vei mânca ceea ce pur și simplu nu există!

Cum începem dieta cum apar și întrebările!

Ce să faci dacă servești masa în oraș?

  • alege pește sau fructe de mare
  • alege ca garnitură legume la grătar
  • pâinea integrală muiată în ulei de măsline este o variantă bună în locul celei cu unt
  • alege un pahar de vin roșu și fructe pentru desert

7 reguli de bază pentru a adopta dieta mediteraneană

Piramida dietei mediteraneene trebuie luată în considerare la fiecare masă.

1. Cum începem dieta? Mănâncă micul dejun în fiecare zi

Micul dejun este masa importantă care îți asigură energia necesară începutului de zi.

Este ideal să fie bogată în nutrienți pentru că îți va crea și sentimentul de sațietate până la masa următoare.

2. Este important să cunoști diferențele între mâncarea sănătoasă și cea nesănătoasă

  • grăsimile mononesaturate sunt grăsimi ”sănătoase” pe care le găsim în măsline, semințe de floarea soarelui, avocado, nuci și ulei de măsline
  • grăsimile polinesaturate le găsim în soia, floarea soarelui, porumb și sunt, de asemenea, favorabile sănătății
  • grăsimile saturate și cele trans trebuie evitate deoarece cresc nivelul LDL-colesterol și riscul cardiovascular

3. Mănâncă la fiecare masă cât mai multe vegetale

  • sandwich-uri, paste, pizza, omletele se pot asezona cu legume
  • practicând dieta vei deveni și inventiv
  • este doar o problemă de obișnuință a gustului creată într-un anume fel, încă din copilărie, dar această obișnuință poate fi înlocuită cu alta

4. Încearcă să reduci consumul de carne

Nu înseamnă să o excluzi, ci doar să menții ritmul: o dată pe săptămână.

5. Mănâncă pește de două ori pe săptămână

  • somon, hering, ton, sardine sunt bogați în acizi grași omega 3
  • încearcă mereu rețete noi; masa va fi un prilej de încântare mereu

6. Încearcă să servești masa regulat cu familia

  • buna dispoziție la masă, degustarea mâncărurilor și a vinului împreună cu ceilalți face parte din cultura mediteraneană
  • relațiiile dintre membri familiei devin mai strânse; masa poate fi prilejul în care ne împărtășim unii altora ce s-a mai întâmplat menținându-ne la curent cu preocupările fiecăruia

7. Menține-te în formă

  • 30 de minute de mișcare/zi nu este așa de mult, dacă stai să te gândești și este suficient pentru a-ți menține articulațiile și musculatura în formă
  • poți alege practicarea unor activități sportive cu alți membri ai familiei și atunci va fi și plăcut, nu doar sănătos
  • încă o dată se va întări sentimentul de echipă

Vezi și ⇒

Dieta mediteraneană în diabet și boli de inimă. Pasul 1 – De ce să o practicăm?

Dieta mediteraneană. Pasul 2 – Caracteristici principale

Dieta mediteraneană. Pasul 3 – Beneficiile dietei mediteraneene

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: