oct. 27, 2018 Servus Expert Nutriție - Diete - Rețete, Sănătate Niciun comentariu

DIETA MEDITERANEANĂ. Pasul 4 – Cum începem dieta?

Dieta mediteraneană nu este o dietă fadă cu un  nume atrăgător. Este ”un bun simț” al abordării alimentației și a modului de viață care va crește calitatea vieții, îți va menține starea de sănătate și te va ajuta să pierzi și kilogramele în plus. Nu trebuie să fii un master-chef ca să pregătești mese gustoase.

Cum începem dieta? Nu este greu de urmat, nu este costisitoare, îți oferim un plan simplu iar, în timp, vom adăuga cât mai multe idei de rețete.

Cum începem dieta mediteraneană?

Listă de alimente care să se găsească permanent în casă:

-fructe: struguri, mere, fructe de pădure, citrice (lâmâi, portocale, lime), avocado, banane, papaya, ananas, etc.

-legume: fasole, linte, mazăre

-vegetale: brocoli, ciuperci, morcovi, ceapă, vinete, dovlecei, țelină, praz, ghimbir

-legume congelate dacă nu este sezonul celor proaspete

-cereale, paste din făină integrală, pâine din făină integrală, orz, mălai, quinoa

-nuci, arahide, alune de pădure, nuci pecan

-semințe: dovleac, susan, floarea soarelui, in

-pește: macrou,ton, somon, hering, sardine, biban

-fructe de mare

-cartofi baby sau dulci

brânză: feta, mozarella, parmezan, brânză de capră, ricotta

-iaurt grecesc, lapte degresat

-ouă

-carne de pui, curcan (preferabil bio)

-carne de porc, capră, vită (rar, o dată pe lună)

-ulei de măsline extravirgin

Regulă: elimină din casă tot ceea ce este nesănătos – dulciuri, bomboane, produse rafinate din cereale, băuturile carbogazoase și îndulcite artificial, orice mâncare procesată. Fructele ca atare vor fi principala sursă de zaharuri din alimentație. Nu vei mânca ceea ce pur și simplu nu există!

Cum începem dieta cum apar și întrebările!

Ce să faci dacă servești masa în oraș, ce conținut de grăsimi/ zahăr înseamnă ”mult”, este bine să sari peste micul dejun?

Lasă un răspuns

Newsletter

Urmăriți-ne pe Facebook!
Facebook Pagelike Widget
%d blogeri au apreciat: