Anunțuri publicitare
oct. 24, 2018 Servus Expert Inspirația zilei, Inspirație Niciun comentariu

Cum să ai un somn ușor? Ghid Vizual

Problemele legate de somn (sforăitul, apneea de somn, insomnia, sindromul picioarelor neliniștite) sunt frecvente. Un somn ușor, odihnitor, este esențial pentru sănătate, deoarece influențează nivelul de hormoni, dispoziția noastră și chiar și greutatea.Pe parcursul nopții, somnul nostru trece prin mai multe etape denumite REM și non-REM. Nu se știe motivul pentru care se întâmplă acest lucru, dar se știe că tulburările de somn sunt legate de apariția demenței, a bolii Parkinson și a altor tulburări neurologice.

Cum să faci să ai un somn ușor, să adormi repede și să nu te trezești noaptea?

Și toate acestea, fără să consumi medicamente!

1. Scoate din priză ceasul cu afișaj electronic

De câte ori te trezești, te vei uita la el. Gândurile despre ceea ce ai de făcut ziua următoare pornesc și este foarte probabil că nu vei mai adormi.

Dacă este nevoie de alarma unui asemenea ceas, la trezire, atunci ascunde-l sub pat sau în alt loc care nu este la vedere.

2. Pune capul într-o poziție neutră

Perna pe care o folosești ar trebui să respecte curburile normale ale gâtului. Nici prea tare, dură, nici  prea moale. Dacă obișnuiești să dormi pe o parte, aliniază nasul la axa centrală a corpului. Nu te culca cu ”nasul în piept” pentru că se modifică curburile gâtului.

Dacă deja ai durere de gât( spondiloza cervicală) alegerea pernei este cu atât mai importantă.

Vezi și alte măsuri pentru diminuarea durerii de gât ⇒ Spondiloza cervicală. Variante de tratament

3. Dormitorul – spațiu pentru somn și relații intime

Aspectul dormitorului ar trebui să invite în acest sens. Nu-l suprapopula cu mobilier! Atenție la coloritul pereților și decorațiunilor!

Temperatura optimă în dormitor este 20-22 gr.C.

Asigură-ți liniștea cu dopuri de urechi dacă nu se poate altfel.

Nu-ți lua de lucru în pat și evită să ai dispozitive de căutat pe Internet sau televizorul în dormitor.

Alege salteaua potrivită, care să permită repartiția egală a tuturor punctelor de greutate ale corpului.

Vezi ⇒ 10 cele mai bune saltele cu memorie în 2018 pentru un somn fără dureri

4. Setează-ți ceasul biologic

Culcă-te și trezește-te la aceeași oră în fiecare zi. Chiar și în weekend. Rutina aceasta va învăța organismul să se încadreze în program fără să fie nevoie de alarme.

Stai în lumină puternică 5-30 min după trezire pentru că lumina anunță organismul să ”pornească motoarele”.

5. Exercițiile fizice

Practicate regulat, te ajută să dormi mai bine. Ai grijă însă, să nu exersezi prea aproape de ora de culcare. Revigorarea adusă de sport, te va împiedica să dormi.

Ar fi bine să existe un interval de 3-4 ore între ședința de sport și momentul în care te culci.

Yoga sau tai chi practicate înainte de a te culca vor contribui la un somn odihnitor.

6. Mănâncă seara mai ușor

Suprasolicitarea sistemului digestiv prea târziu, seara, sau cu alimente greu de digerat, te va împiedica să adormi ușor. Încearcă cereale cu lapte sau brânză cu biscuiți uscați.

Termină de mâncat cu cel puțin o oră înainte de culcare.

7. Atenție la alcool

Consumul de alcool te poate face mai somnoros și te ajută să adormi, dar, după efectul inițial, poate provoca treziri nocturne frecvente.

Laptele cald sau ceaiul de mușețel sunt variante mai bune.

8. Patul este pentru oameni

Evită să te culci cu pisica sau cu câinele. Mișcările acestora în timpul nopții te pot trezi.

În plus crește riscul de alergii pe care le poți face: păr, blană, purici, polen transportat.

Dresarea animalului pentru a dormi în culcușul lui este soluția.

9. Eliberează-ți mintea de probleme

Încheie discuțiile complicate, problemele de serviciu și deciziile importante cu 2-3 ore înainte de culcare.

Iar cu o oră înainte: fă o baie caldă, citește ceva relaxant, ascultă muzică liniștitoare. Chiar și 10 min de relaxare înainte de culcare fac diferența și poți avea un somn ușor și liniștit.

10. Luminozitate redusă în toată casa

Cu 2-3 ore înainte de a te culca este bine să reduci luminozitatea. Acesta este semnalul pentru organism că trebuie să producă melatonina. Iar melatonina este hormonul care te ajută să adormi și să ai un somn ușor.

Dacă citești seara, poți folosi un bec de 15 watt, de exemplu.

11. Nu vizita baia prea des noaptea

Ca să atingi acest obiectiv, ar trebui să nu consumi lichide în ultimele 2 ore înainte de culcare. Altfel, după fiecare vizită la baie, va fi mai greu să readormi.

De asemenea, păstrează în baie o lumină de veghe, pentru a nu fi nevoit să aprinzi o lumină puternică ce aduce un semnal de trezire.

12. Evită somnul de la amiază

Dacă adormi seara greu, evită să ațipești mai mult de 20 min la prânz. Sau înlocuiește somnul cu 1 pahar cu apă rece.

13. Remediu simplu pentru diminuarea durerii de spate în timpul nopții

Pune o pernă între picioare, aliniază șoldurile și diminuează durerea lombară.

14. Cafeina

Nu doar cafeaua băută seara ar putea să îți strice somnul, dar și cafeina conținută în ciocolată sau în anumite medicamente pentru durere. Verifică!

15. Medicamentele pentru dormit

Pot fi o soluție pentru un somn ușor, dar numai temporară, până ce faci modificări ale stilului de viață. Ele pot avea efecte secundare la care nu este cazul să te expui dacă poți rezolva problema cu câteva schimbări de comportament.

Vezi și⇒ Somnul și greutatea corpului. La ce oră este bine să te culci seara?

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: