5 lucruri obligatorii înainte să scrii un articol de blog

Scrierea unui articol de blog diferă de scrierea unuia clasic deoarece cititul online diferă de cititul unei cărți. Oamenii caută informații, iar tu ești acolo pentru a le oferi și a satisface necesităile utilizatorilor. 

De aceea, dacă vrei să ai succes, nu poți scrie exact ce și cum vrei tu. Trebuie să găsești o zonă de mijloc între a scrie de plăcere și a urma o metodă prestabilită. Sau între a scrie despre un domeniu care te interesează și a lua în calcul și ce îi interesează pe utilizatori.

Pentru a ajunge la acest echilibru ai nevoie de o pregătire înainte de a începe să scrii un articol de blog.

Ia în calcul recomandările prezentate mai jos:

Iată 5 pași de urmat înainte să începi să scrii un articol de blog:

1. Identifică scopul pentru care oamenii caută cel mai des cuvintele cheie din domeniul tău

Google este capabil să identifice foarte exact, în funcție de datele de utilizare pe care le are la dispoziție, intenția persoanelor care caută anumite cuvinte cheie – numită „intenția de căutare”.

Algoritmul favorizează pagini care satisfac perfect sau cât mai bine această intenție, și, deci, necesitățile celor care caută keyword-ul în cauză.

De exemplu, este clar că, atunci când oamenii caută „pantofi sport”, este cel mai probabil să dorească să cumpere, mai degrabă decât să afle informații detaliate despre acest tip de pantofi.

De aceea, Google va promova paginile care îndeplinesc această necesitate de cumpărare.

În cazul în care cuvântul cheie este numele unui autor, Google va oferi rezultate cu informații despre acel autor. Dar este posibil să pună la dispoziție și câteva librării online de unde se pot cumpăra cărțile acestuia.

În cazul unor cuvinte cheie, precum „efectul de seră” sau „încălzirea globală”, paginile vor conține predominant informații sau știri.

Asigură-te că, atunci când alegi cuvintele cheie în jurul cărora să centrezi optimizarea articolului, faci tot posibilul să îndeplinești necesitățile celor care este posibil să caute acel cuvânt.

Până la urmă, scopul Google este să ofere cel mai bun conținut căutătorilor. Dacă Google are utilizatorii ca prioritate principală, și tu, când scrii texte online, trebuie să pui utilizatorul pe primul loc.

Pe locul 2 vine, bineînțeles, Google cu cei 200 de factori care decid clasarea paginilor în căutări!:)

2. Realizează un studiu al cuvintelor cheie (Keyword Research)

Pentru a afla sugestii de cuvinte cheie, sinonime și volumul lunar de căutare al acestora, poți utiliza unealta Google KeywordPlanner. Aceasta se găseşte înscriindu-vă la serviciul de promovare Google Ads (Versiunea 2018 – fostul Google AdWords). Acest studiu este esențial pentru a realiza un „On-page SEO” foarte bun, care să ajute articolul să urce în căutări.

Mai multe detalii despre studiul cuvintelor cheie găsiți în acest articol, iar aici puteți vedea exact în ce constă „On-page SEO”

3. Pregătește-te să scrii de plăcere, dar realizează un plan și o metodă de urmat

Este bine să îți facă plăcere scrisul pe blog sau pe site, dar nu uita că utilizatorii caută informații și sunt bucuroși când le găsesc cât mai repede.

Nu ezita să adaugi câte o glumă sau o exprimare inedită, dar fii foarte atent la claritatea stilului.

O structură cu subtitluri și liste face scanarea textului mult mai ușoară.

Evitarea frazelor infinite te va ajuta să rămâi la subiect și să menții atenția cititorilor.

Deci, înainte să scrii un articol online nu intra în starea de scris literatură, ci mai degrabă în cea de eseu structurat!

4. Cercetează domeniul cu atenție

Documentează-te și păstrează doar informațiile pentru care ai exemple și argumente concrete.

5. Adună material foto și video în legătură cu subiectul

Caută fotografii și video relevante pentru subiectul ales, dar fii atent la permisiunea de a le utiliza.

Pentru fotografii fără drepturi de autor puteți accesa unsplash.com, pexels.com sau pixabay.com. Cele mai relevante rezultate pe aceste site-uri le găsești dacă scrii cuvintele căutate în limba engleză.

Video-urile de pe Youtube pot fi adăugate în articol cu ajutorul link-ului, deoarece vizualizările se adaugă tot la contul original de Youtube. Nu descărcați video pentru a le adăuga apoi într-un articol de blog fără drepturi de autor în articol. Video-urile de pe Facebook pot fi descărcate, dar necesită menționarea creatorului acestora.

Iată rezumatul celor 5 pași:

  1. Identifică intenția de căutare
  2. Realizează un studiu al cuvintelor cheie (Keyword Research)
  3. Realizează un plan și o metodă de urmat
  4. Cercetează domeniul
  5. Material foto și video relevant (ATENTIE! dacă este gratuit sau cu drepturi de autor)

Succes!

  Cum scrii un text online? 9 sfaturi ca să ai mai mulți cititori

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.

Îți recomandăm

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.
- Anunț -

Urmărește-ne

2,364FaniÎmi place
2,456CititoriConectați-vă
23,182CititoriConectați-vă
- Anunț -

Articole recente