Anunțuri publicitare
oct. 14, 2018 ServusExpert Inspirația zilei, Inspirație Niciun comentariu

Cuvinte cheie pentru SEO. Analiză. Strategie. Instrumente

Noțiunea de cuvinte cheie pentru SEO stă la baza oricărui succes de optimizare pentru motoarele de căutare. De aceea te sfătuim să fii foarte atent când realizezi acest studiu al cuvintelor cheie. Nu este complicat, dar necesită atenție la detaliu! În cele ce urmează îți vom prezenta strategia, instrumentele și pașii necesari pentru a realiza studiul.

De ce și când să realizezi analiza de cuvinte cheie pentru SEO?

Strategia

Analiza de cuvinte cheie pentru SEO este o componentă necesară pentru Search Engine Optimisation al oricărui articol de ziar sau blog online. Înainte să începi să scrii un articol, trebuie să înțelegi nișa din care face parte tema aleasă. În plus, trebuie să ai și o idee cam ce cuvinte caută majoritatea celor interesați de acea nișă. După ce știi nișa, trebuie să cauți cuvinte cheie relevante. Apoi să incluzi cât mai multe dintre ele și sinonimele acestora fără a suna nenatural. Astfel, articolul tău are o șansă mai mare de a fi găsit de către cititori în mod organic, adică prin căutare prin motoare precum Google.

Ce trebuie să folosești pentru studiul cuvintelor cheie?

Instrumente

Există multe instrumente performante pentru analiza de cuvinte cheie pentru SEO. Dezavantajul este că se plătește pentru a le accesa. Cu toate acestea, aici vom prezenta instrumente gratuite care să ne ajute în realizarea studiului.

De asemenea, este bine să folosești mereu mai mult de un instrument pentru a avea o analiză și o înțelegere mai detaliată despre acele cuvinte cheie pentru SEO din domeniul dorit.

Următoarele instrumente îți vor fi de folos de fiecare dată:

Iar cel mai important dintre ele este Google KeywordPlanner. Acesta oferă nu numai sugestii de sinonime pentru cuvinte cheie pentru SEO căutate, dar și volumul de căutări lunare pentru fiecare cuvânt cheie.

Pasul 1: Înscrie-te la Google Ads pentru a putea utiliza Google KeywordPlanner.

Înscrierea la Google Ads (fostul Google AdWords) și folosirea Google KeywordPlanner sunt gratuite.

Imediat ce ai finalizat înscrierea, poți accesa gratuit Google KeywordPlanner din interfața Google Ads, de la meniul Tools.

Pasul 2: Generează idei de cuvinte cheie cu ajutorul Google KeywordPlanner

Când accesezi Google KeywordPlanner, apasă pe butonul „Find keywords” și apoi scrie cuvintele dorite. Poți mereu reveni și face modificări la cuvintele căutate, așa că poți avea mereu mai multe variante de cuvinte cheie legate de domeniul tău.

Foarte important: după ce scrii și cauți cuvintele dorite, asigură-te că pe pagina rezultatelor, în stânga sus, locația este România, iar limba este română. Altfel rezultatele nu vor fi relevante pentru articolele scrise în limba română. Dacă scrii în alte limbi, asigură-te că este aleasă limba corectă, iar locația este corespunzătoare.

Google KeywordPlanner va genera o lungă listă de cuvinte căutate pe Google în legătură cu expresia sau cuvântul căutat de tine, de exemplu „Muzică”:

google ads keyword planner search

Aici poți observa că ordinea este în funcție de apropierea cuvintelor cheie de cuvântul căutat de noi. Cu toate acestea, ne interesează cuvintele cheie căutate cel mai des. De aceea vom da click pe rubrica „Avg. monthly searches”, pentru a sorta elementele în funcție de volumul de căutări lunare.

Din această căutare putem observa că intenția de căutare este pentru aceste cuvinte cheie mai degrabă pentru a descărca muzică. Totuși, dacă sunt folosite corect cuvintele cheie sugerate aici (chiar și expresia „manele noi” se poate include într-o formă glumeață), un articol informativ despre muzică poate avea succes în căutări.

Când ești mulțumit cu rezultatele, descarcă documentul în format .csv. Ține minte că sortarea nu se va păstra, așa că va trebui să sortezi din nou în Excel în funcție de coloana D („Avg. monthly searches”)

Pasul 3: Filtrarea rezultatelor irelevante

Deși devine din ce în ce mai bun, Google KeywordPlanner mai dă și rezultate irelevante. Pe acestea va trebui să le filtrezi manual astfel:

  1. Deschide documentul Excel creat în pasul anterior și sortează în funcție de volumul de căutări
  2. Copiază toate cuvintele cheie relevante, precum și cuvântul cheie de bază și adaugă-le într-un nou document Excel
  3. Salvează noul document Excel, pe care îl vei folosi pentru a sorta mai departe cuvintele cheie relevante

Când este un cuvânt cheie relevant?

Pune-te în pielea celui care caută. Aici, de exemplu, cineva care caută sugestii de muzică nouă sau informații despre muzică. Pune-ți întrebarea dacă te-ar interesa să găsești pe un site informații legate de acele cuvinte cheie. Orice cuvânt cheie care pare neinteresant din această perspectivă poate fi înlăturat.

Pasul 4: Organizarea listei de cuvinte cheie

După ce ai înlăturat cuvintele cheie irelevante, caută să organizezi într-un mod cât mai clar lista de cuvinte cheie rămase. Categorii precum:

  • „Cuvinte cheie principale”,
  • „Produse”,
  • „Mărci/producători”
  • „Întrebări”

pot fi utile în a clasifica tipurile de cuvinte cheie găsite. Astfel, îți va fi mai ușor să decizi în ce contexte să le folosești în interiorul articolului tău.

Realizând analiza de cuvinte cheie pentru SEO în acest fel, vei avea o idee de ansamblu asupra intereselor publicului tău target. În plus, vei putea să satisfaci mai bine nevoile cititorilor, precum și pe cele ale lui Google, care clasează articolele în funcție de cuvinte cheie mereu. Fă acest studiu pentru fiecare calup de articole scrise pe o anumită temă, asigură-te că folosești cuvintele cheie găsite în articolele tale și vei observa rezultatele imediat.

Bineînțeles, această tehnică SEO trebuie combinată cu toate celelalte tehnici pentru cele mai bune rezultate.

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: