Prima pagină » Sănătate » DIETA ANTIINFLAMATOARE: cum combatem inflamația?

DIETA ANTIINFLAMATOARE: cum combatem inflamația?

Dieta antiinflamatoare: cum combatem inflamația prin alimentație? Ce alimente și ingrediente au efect antiinflamator? Care sunt principiile de bază ale dietei antiinflamatoare?

Rețete simple și rapide cu ingrediente antiinflamatoare: pui la cuptor cu fenicul și turmeric, orez libanez cu paste vermicelli, pui cu rozmarin, salată chinezească cu pui sau file de pește în crustă de nuci pecan.

dieta antiinflamatoare: cum combatem inflamația?

De ce este important să blocăm inflamația?

Inflamația este efectul răspunsului de apărare al organismului atunci când ”vrea” să vindece o leziune. La locul leziunii, sângele aduce ”soldații” necesari pentru apărare.
Aceștia sunt celule specializate, iar efectele reacțiilor pe care le declanșează sunt semne clasice ale inflamației: tumor-rubor-calor-dolor. Adică: roșeață, edem, creșterea temperaturii locale și durere.

Este un răspuns normal, iar când lupta s-a încheiat, leziunea se vindecă și totul reintră în normal.

Dacă inflamația este cronică, lucrurile se desfășoară diferit: organismul continuă să reacționeze ca și cum încă este prezentă o leziune.

Nu se resetează, nu intră în repaus,propriul nostru sistem imunitar este permanent în alertă, se luptă și putem observa și consecințele:

-boli autoimune:vitiligo, lupus, artrita reumatoidă, psoriazis, 

-boli cardiovasculare

-afecțiuni legate de vârstă

-durere cronică, etc

DIETA ANTIINFLAMATOARE: cum combatem inflamația?

Ce este dieta antiinflamatoare?

Vă recomandăm:  DERMATITA ATOPICĂ și MICROBIOMUL - tratamentul eczemei

Dieta antiinflamatoare are câteva principii:

fructe și legume cât mai multe

grăsimi saturate și grăsimi trans reduse la minimum

-alimente bogate în Omega 3

-se evită dulciuri și făinoase rafinate

-creșterea ponderii pentru cereale integrale

-se evită alimente procesate

-se evită mâncare de tip fast-food

-sunt incluse și permise ciocolata neagră și vin roșu

-adaosul de condimente cu efect dovedit antiinflamator

Observăm că principiile dietei antiinflamatoare, se suprapun cu cele ale dietei mediteraneene, pentru care studiile științifice oferă susținere( vezi Ghidul în 4 pași)

Dr.Andrew Weil este unul dintre promotorii moderni care susțin cu argumente științifice dieta antiinflamatoare.
El este directorul Centrului de Medicină Integrativă al Universității Arizona. Se focusează în cercetările sale nu doar pe păstrarea sănătății, dar și pe capacitatea medicinei holistice de a vindeca boli.

În acest context, dr.Weil a elaborat o piramidă a alimentelor cu efect antiinflamator, care fac parte, bineînțeles, din dieta antiinflamatoare.
Ideea sa de bază este utilizarea alimentelor integrale și nu a derivatelor lor.
De exemplu, să consumăm fructele ca atare și nu suc de fructe, făina integrală de grâu și orezul brun în locul făinii albe, procesate și al orezului alb.

Ca și dieta mediteraneană, dieta antiinflamatoare este echilibrată. NU atinge extreme prin excluderea completă a unor nutrienți și NU impune restricții exagerate.

Dieta antiinflamatoare are însă un dezavantaj: a prepara mereu hrană proaspătă, bazată pe fructe și legume, este de multe ori o activitate consumatoare de timp.
Însă dacă sănătatea este motivația pentru care o facem, atunci merită timpul investit.

Pagina următoare: rețete dieta antiinflamatoare

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Un comentariu la „DIETA ANTIINFLAMATOARE: cum combatem inflamația?”

  1. Pingback: INFLAMAȚIA:o reacție de apărare. De ce ne temem de ea?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *