sept. 02, 2018 Servus Expert Nutriție - Diete - Rețete, Sănătate Niciun comentariu

DIETA ANTIINFLAMATOARE. Rețete ușor de pregătit

Dieta antiinflamatoare este formată din rețete alimentare fără extreme și fără reducerea completă  a unor nutrienți.

O inflamație cronică în organism conduce la probleme medicale ca durere cronică, lupus sau alte afecțiuni legate de vârstă.

Pe lângă exerciții fizice și alte obiceiuri sănătoase, dieta dieta antiinflamatoare include în alimentație rețete ușor de pregătit și cu efect antiinflamator ne poate ajuta să controlăm sau să prevenim efectele negative ale inflamației.

condimente

De ce este important să blocăm orice inflamație?

O inflamație este efectul răspunsului de apărare a organismului atunci când ”vrea” să vindece o leziune. La locul leziunii, sângele aduce ”soldații” necesari pentru apărare. Aceștia sunt celule specializate, iar efectele reacțiilor pe care le declanșează sunt semne clasice ale inflamației: tumor-rubor-calor-dolor. Adică: roșeață, edem, creșterea temperaturii locale și durere.

Este un răspuns normal, iar când lupta s-a încheiat, leziunea se vindecă și totul reintră în normal.

Dacă o inflamație este cronică, lucrurile se desfășoară diferit: organismul continuă să reacționeze ca și cum încă este prezentă o leziune.

Nu se resetează, nu intră în repaus,propriul nostru sistem imunitar este permanent în alertă, se luptă și putem observa și consecințele:

-boli autoimune:vitiligo, lupus, artrita reumatoidă, psoriazis, 

-boli cardiovasculare

-afecțiuni legate de vârstă

-durere cronică

Ce este dieta antiinflamatoare?

Dieta antiinflamatoare are câteva principii:

fructe și legume cât mai multe

grăsimi saturate și grăsimi trans reduse la minimum

alimente bogate în Omega 3

se evită dulciuri și făinoase rafinate

creșterea ponderii pentru cereale integrale

se evită alimente procesate

se evită mâncare de tip fast-food

sunt incluse și permise ciocolata neagră și vin roșu

adaosul de condimente cu efect dovedit antiinflamator

Observăm că, în dieta antiinflamatoare, aceste principii se suprapun cu dieta mediteraneană, pentru care studiile științifice oferă susținere( vezi Ghidul în 4 pași)

Dr.Andrew Weil este unul dintre promotorii moderni care susțin cu argumente științifice dieta antiinflamatoare. El este directorul Centrului de Medicină Integrativă al Universității Arizona. Se focusează în cercetările sale nu doar pe păstrarea sănătății, dar și pe capacitatea medicinei holistice de a vindeca boli.

În acest context, dr.Weil a elaborat o piramidă a alimentelor cu efect antiinflamator, care fac parte, bineînțeles, din dieta antiinflamatoare. Ideea sa de bază este utilizarea alimentelor integrale și nu a derivatelor lor. De exemplu, să consumăm fructele ca atare și nu suc de fructe, făina integrală de grâu și orezul brun în locul făinii albe, procesate și al orezului alb.

Ca și dieta mediteraneană, dieta antiinflamatoare este echilibrată. NU atinge extreme prin excluderea completă a unor nutrienți și NU impune restricții exagerate.

Dieta antiinflamatoare are însă un dezavantaj: a prepara mereu hrană proaspătă, bazată pe fructe și legume, este de multe ori o activitate consumatoare de timp. Însă dacă SANĂTATEA este motivația pentru care o facem, atunci merită timpul investit.

Câteva idei pentru alimentație și sănătate găsiți mai jos

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: