Anunțuri publicitare
dieta mediteraneana
iun. 25, 2018 Servus Expert Nutriție - Diete - Rețete, Sănătate 5 comentarii

Dieta mediteraneană ne protejează de depresie?

Dieta sănătoasă este sinonimă cu echilibrul, care ne protejează de depresie. Dieta mediteraneană este una dintre dietele cele mai sănătoase, așa cum o dovedește știința. Nimic nu ajută mai mult viața noastră decât cumpătarea și echilibrul.

dieta

Are importanță ce mâncăm pentru dispoziția noastră psihică?

Este important de știut dacă ceea ce mâncăm ne poate influența riscul de depresie, sănătatea mentală sau măcar dispoziția de moment.

Oamenii de știință caută răspunsuri iar cercetările științifice au încercat să răspundă acestei întrebări.

Studii observaționale (care au inclus femei de vârsta mijlocie, în general postmenopauză) susțin legătura obezitate-depresie-dietă (2005-International Journal of Obesity). Trebuie precizat că studiile observaționale aduc argumente, dar nu sunt considerate evidențe medicale fără dubiu.

Legătura certă dietă-depresie încă nu este dovedită științific. Încă nu au fost identificați factorii alimentari care să scadă sau să crească acest risc.

În 2018 a fost  publicată o analiză statistică a mai multor studii pe temă în European Journal of Nutrition. Aceasta găsește o legătură între consumul mare de carne și creșterea riscului de depresie.

Se ridică însă două întrebări:

  • Ce înseamnă consum mare de carne?
  • În ce procent ar putea influența consumul  de carne apariția depresiei, dacă factorii care se asociază cu depresia sunt atât de mulți?

Epidemiologul Chocano-Bedoya de la Universitatea din Zurich ne spune: „Modificarea factorilor de lifestyle ca: alegerea dietei, întreruperea fumatului, activitatea fizică mai intensă, ar putea influența riscul de depresie, dar nu pot acționa independent pentru asta.”

Interacțiunea complexă dintre factorii genetici și mediul în care trăim este foarte probabil definitorie pentru depresie. Este posibil ca și dieta să aibă un rol, dar nu se poate stabili cu exactitate contribuția ei.

Dieta mediteraneană este bogată în fructe, legume, ulei de măsline, cereale integrale, proteine din pește și pui.

Vezi ⇒ Cum să începi să te hrănești sănătos :

Dieta mediteraneană în diabet și boli de inimă. Pasul 1 – De ce să o practicăm?

Legătura depresie – dieta mediteraneană

Chiar dacă cercetările viitoare ar arăta că nu există o legatură depresie-dieta mediteraneană, tot există numeroase motive să o adoptăm.

British Medical Journal a publicat un studiu pe această temă încă din 2008 și ne aduce la cunoștință concluziile:

  • adoptarea dietei mediteraneene conferă o protecție semnificativă pentru prevenirea bolilor cronice cu care ne confruntăm: diabet, boli de inimă, durere cronică, cancer, artrite și alte boli inflamatorii
  • reduce cu 9% riscul de mortalitate generală
  • reduce cu 9% riscul de mortalitate prin  boli de inimă
  • reduce cu 6% riscul de deces prin cancer
  • reduce cu 13% riscul de a face boala Parkinson sau boala Alzheimer

Studiul a evaluat date de la 1,5 milioane de pacienți și 40.000 de evenimente medicale fatale sau nu.

Acestea ar fi motivele pentru care ar fi de recomandat să adoptăm dieta mediteraneană. Nu doar pentru potențialul ei efect benefic, ci pentru că scade riscul de boli cronice care, în timp, pot produce depresie.

dieta alternativa

Citește și 

Vitamine, minerale și suplimente nutritive în 2018. Este bine să luăm? 

Fitness. Care este trendul în 2018? 

Cum combatem crampele musculare (cârceii)? Ghid vizual

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: