Prima pagină » Sănătate » Dieta mediteraneană întârzie Boala Alzheimer

Dieta mediteraneană întârzie Boala Alzheimer

dieta mediteraneană întârzie boala Alzheimer – dementa Alzheimer – dieta mediteraneana – memoria – amiloid beta – cauze Alzheimer – risc Alzheimer – prevenire alzheimer

DIETA MEDITERANEANĂ întârzie Boala ALZHEIMER – prima cercetare care demostrează

Pierderea memoriei este simptomul cheie al bolii Alzheimer. Un semn precoce este dificultatea de a ne reaminti evenimente recente sau conversații. Pe măsură ce boala progresează, afectarea memoriei se accentuează și apar și alte simptome.

Adoptarea dietei mediteraneene poate întârzia cu ani apariția bolii Alzheimer.

Cercetătorii Universității Edith Cowan din Australia au demonstrat acest lucru punând în evidență faptul că la persoanele care urmează acest tip de alimentație este încetinită semnificativ acumularea de Amiloid beta în creier.

Studiul din noiembrie 2018 este primul care pune în evidență acest lucru.

Dieta mediteraneana întârzie boala alzheimer

Dieta mediteraneană întârzie Boala ALZHEIMER: studiu științific

1.Ce se cunoaște despre cauzele bolii?

Cauza exactă a demenței Alzheimer nu este complet elucidată, dar se știe sigur că anumite proteine din creier nu funcționează corect.
Consecința este afectarea activității neuronilor, pierderea conexiunilor dintre ei.

Cercetările sunt concentrate pe două dintre tipurile de proteine:

Amiloid beta – un fragment de proteină; când mai multe asemenea fragmente se coagulează, se unesc, formează plăci de amiloid care au efect toxic asupra funcționării neuronilor.

Proteine tau care joacă un rol important în transportul nutrienților și al altor substanțe între neuroni; în boala Alzheimer proteinele tau își modifică structura și se distruge sistemul de transport dintre neuroni.

Vă recomandăm:  ANXIETATE - îngrijorarea și frica fără motiv

2.Ce pune în evidență studiul cercetătorilor australieni?

Dieta mediteraneană poate întârzia cu ani apariția demenței Alzheimer.

Dr. Rainey-Smith afirmă că: ” urmând dieta mediteraneană chiar și numai pentru 3 ani reduce acumularea de Amiloid beta cu peste 60%”.

Deci, niciodată nu este prea târziu să începem.

Mâncând în stil mediteranean, simptomele bolii Alzheimer pot fi întârziate cu ani. Acestea sunt rezultatele studiului australian.

Chiar și pentru persoanele cu risc crescut de a face boala în viitor, aceasta este o veste foarte bună.
Stă la îndemâna noastră, prin modificarea stilului de viață, să ne creștem șansele de a nu avea o bătrânețe dificilă, de a fi prezenți conștient lângă cei la care ținem.

Dieta mediteraneană întârzie boala Alzheimer

3.Care sunt persoanele cu risc crescut de Boală ALZHEIMER?

Cu toții ar trebui să adoptăm dieta mediteraneană, dar cei cu risc crescut de demență au o motivație în plus:

-vârsta – cu cât avansăm în vârstă, cu atât crește riscul

-persoanele care au rude de gradul 1 cu boală Alzheimer

-femeile au risc mai mare decât bărbații

-traumatisme craniene în antecedente

tulburări de somn sau perioade frecvente de privare de somn

-inactivitatea fizică

-obezitate

-fumat

hipertensiune

diabet tip 2 în care glicemia nu este ținută sub control

-colesterol crescut în sânge

Dieta mediteraneană întârzie boala Alzheimer

4.Principii de alimentație utile în prevenirea bolii

Să avem în vedere constatările medicinei moderne:

-consumul crescut de fructe, specific tipului de alimentație mediteranean, este cel mai eficient în prevenirea apariției demenței

-toate caracteristicile dietei sunt benefice, dar consumul ridicat de fructe împiedică cel mai evident acumularea de proteină Amiloid beta

Vă recomandăm:  COVID-19 sau simplă răceală: semne de alarmă

-nu se poate spune clar dacă vitamina C sau flavonoizii din fructe au rolul hotărâtor, dar asta este mai puțin important

Să aplicăm zilnic câteva principii simple, specifice dietei mediteraneene:

fructe și legume ca bază a alimentației, zilnic

fructele de pădure cel puțin de 2 ori pe săptămână

vegetale cu frunze verzi cel puțin de 6 ori pe săptămână

nuci și semințe de cel puțin 5 ori pe săptămână

-în principal ulei de măsline la orice meniu preparăm

pește – cel puțin de 2 ori pe săptămână

cereale integrale – zilnic

fasole – mai mult de 3 ori pe săptămână

carne albă – de două ori pe săptămână

carne roșie – o dată pe lună

unt – mai puțin de 1 lingură zilnic

brânză – o porție (80 g) pe săptămână

vin – un pahar pe zi ( facultativ și controversat, după ultimele date)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *