durerea cronică de călcâi
sept. 24, 2019 Servus Expert Sănătate Niciun comentariu

DURERE CRONICĂ de CĂLCÂI: ce poți face singur?

DURERE CRONICĂ de CĂLCÂI:
Remedii pentru Acasă

25% din oasele corpului nostru se găsesc doar la nivelul labei piciorului.
Durerea de călcâi care cedează greu este o situație relativ frecventă care împiedică desfășurarea activităților normale, zilnice.

Cele mai frecvente cauze sunt fasciita plantară (durerea este mai pronunțată pe fața inferioară a călcâiului) și tendinita ahileană (durerea este mai accentuată în spatele călcâiului).

durerea cronică de călcâi
remedii pentru acasă

Există însă și alte cauze (bursita, artrita, fracturi, infecții ale osului, excrescențe osoase, neuropatie periferică ș.a.).

De aceea vizita la medicul ortoped se impune dacă remediile obișnuite nu funcționează.


Când să mergi la medic?

Programează-te cât mai curând la medicul ortoped dacă:

-durerea de călcâi este severă și piciorul este umflat

nu poți merge normal, nu poți îndrepta laba piciorului în jos, nu poți ridica degetele de pe sol

-durerea este însoțită de febră, amorțeală și înțepături în călcâi

-durerea apare după un traumatism, accident, lovitură

-durerea persistă și când ești în repaus șezând ( nu mergi sau nu stai în picioare)

-durerea persistă de câteva săptămâni, deși ai încercat aplicarea remediilor pentru acasă

DURERE CRONICĂ de CĂLCÂI:
Remedii pentru Acasă

1.Gheață și masaj

-umple o sticlă de plastic de 500 ml cu apă și pune-o la înghețat în congelator
-când apa a înghețat o poți folosi
-pune sticla sub talpa piciorului și rulează talpa pe sticlă timp de 20 min
-repetă manevra de 3-4 ori/zi

2.Masajul piciorului – prima metodă

-folosește degetul mare de la mână și masează talpa pornind de la călcâi, către scobitura tălpii, spre degete și înapoi
-folosește ulei sau un unguent antiinflamator pentru a facilita masajul și a crește efectul benefic

3.Masajul piciorului – metoda a-2-a

-folosește pumnul strâns, masând cu partea proeminentă a degetelor strânse de la mână
-masează de la călcâi spre degete trecând prin scobitura tălpii
-manevra poate fi dureroasă, deci aplică inițial doar atâta presiune cât poți suporta
presiunea la masaj se crește progresiv
-folosește ulei sau un unguent antiinflamator pentru a facilita masajul

4.Masaj cu minge de tenis

-pune o minge de tenis sub talpa piciorului, sprijinind piciorul pe călcâi
-progresiv încearcă să te lași cu toată greutatea pe minge
-evită să flectezi degetele pentru a prinde mingea
-menține poziția pentru 30 sec
-împinge apoi ușor mingea către călcâi, astfel încât să sprijini pe sol partea din față a piciorului
-încearcă să te înalți pe minge, cu mingea sub călcâi
-menține poziția 30 sec
-repetă de 10 ori

5.Baia cu sare Epsom sau sare amară

-scufundă piciorul într-un lighean cu apă caldă în care ai dizolvat sare Epsom sau sare amară (se găsește în magazine sau farmacii)
-menține-l așa 20 min
-apoi bandajează-l peste noapte într-un tifon îmbibat cu ulei cald sau cu unguent antiinflamator

6.Exerciții fizice de stretching

Efectuează de 3-4 ori pe zi exercițiile fizice explicate în figura de mai jos.

exerciții fizice pentru durere cronică de călcâi

DURERE CRONICĂ de CĂLCÂI:
ce mai poate indica medicul?

Remediile descrise mai sus se asociază cu medicamente analgezice obișnuite, din clasa antiinflamatoarelor nesteroidiene.

Măsurile de tratament pe care le putem aplica acasă rezolvă 80-90% dintre durerile de călcâi. Pentru restul de 10-20 % medicul ortoped poate apela la:

-injectarea locală de corticosteroizi sau plasmă proaspătă îmbogățită
-metode chirurgicale

Surse: Current Orthopaedic Practice -Chronic Heel Pain: When Is Surgery Indicated?, 2018; Rheumatology – Steroid injection for heel pain,1999: BMJ -Ultrasound guided corticosteroid injection for plantar fasciitis, 2012; Mayo Clinic- Heel Pain

Lasă un răspuns

Newsletter

Urmăriți-ne pe Facebook!

Calculator Indice de Masă Corporală

cm
kg

Calculator Indice de Masă Corporală

Child BMI calculator is only valid for children between 2 and 20 years.

cm
kg
%d blogeri au apreciat: