Durerea de sold: Remedii pentru acasa

Ce remedii sunt la îndemână pentru durerea de sold? Ce eficiență au medicamentele antiinflamatoare? Ce tipuri de exerciții pentru durere de șold sunt recomandabile?

Articulația șoldului este o articulație puternică și stabilă. De cele mai multe ori explicația pentru șoldul dureros este excesul de efort fizic. Țesuturile moi, tendoane, ligamente, mușchi suferă un proces inflamator.

Acest tip de durere se remediază relativ ușor odată cu retragerea inflamației.

Durerea de lungă durată are însă și alte cauze.

Durerea cauzată de problemele articulației șoldului poate apărea și în altă parte decât la șold. Se numește durere reflectată sau durere care iradiază. Poate fi înșelătoare ca origine. Se poate confunda cu o problemă a coloanei lombare.

durerea de sold remedii pentru acasă, puncte dureroase

Când să mergi la medic pentru durerea de sold?

Foarte frecvent durerea de șold trece prin aplicarea unor măsuri de autoîngrijire. Dar nu totdeauna.

Este bine să ne sfătuim cu medicul de familie despre planul de urmat dacă:

  • luăm calmante de 2 săptămâni, regulat și durerea nu a trecut
  • a existat un traumatism, căzătură, lovire
  • durerea de șold pare să se agraveze în loc să scadă
  • avem o stare generală proastă și pierdem în greutate (aceste simptome pot semnala un cancer)

Durerea de mijloc: poate semnala un cancer?

Ce poți face singur pentru durerea de sold?

1. Calmante

Pot fi încercate calmante obișnuite: paracetamol sau antiinflamatoare nesteroidiene de tipul Ibuprofen

Nu este bine să folosim antiinflamatoare mai mult de 2 săptămâni; dacă durerea nu trece trebuie căutat sfatul medicului de familie

Se pot încerca diferite geluri și creme cu efect antiinflamator, aplicate pe zona afectată; dar articulația șoldului este profundă și rareori aceste creme au efect

Analgezice pentru dureri articulare: Ce putem folosi?

2. Exerciții fizice

Exercițiul 1

durere de sold remedii, exerciții

ridicați alternativ genunchii către piept

coapsa nu trebuie ridicată peste limita de 90 grade

puteți marca pe perete nivelul până la care ar trebui să ridicați genunchiul și să lucrați încercând să atingeți acea înălțime marcată

repetați de 10 ori

Exercițiul 2

durere de sold remedii, exerciții fizice

sprijiniți-vă de un scaun sau altă suprafață de lucru

împingeți piciorul în spate, cu genunchiul drept

încordați fesa pentru a menține această poziție timp de 5 sec

repetați de 10 ori

Exercițiul 3

durere de șold  remedii

sprijiniți-vă de un scaun

ridicați piciorul în lateral, păstrându-l drept, nu rotat extern

mențineți poziția timp de 5 secunde

repetați de 10 ori

Exercițiul 4

durere de șold  remedii

se îndoaie genunchiul, încercând să atingem fesa cu călcâiul

rotula trebuie ”să privească” în jos

repetați de 10 ori

Exercițiul 5

durere de sold remedii, exerciții pentru șold

puneți un prosop răsucit sub genunchi

încordați gamba și coapsa atât cât laba piciorului să se ridice de pe sol

degetul mare de la picior va fi tras în sus în timpul exercițiului

mențineți poziția timp de 5 sec

repetați de 10 ori

Exercițiul 6

durere de sold remedii, exerciții pentru șold

trageți degetele mari către voi, genunchii fiind perfect drepți

mențineți poziția 5 secunde

repetați de 10 ori

se poate practica și în poziție șezând acest exercițiu

Exercițiul 7

durere de sold remedii, exerciții

presați genunchii către sol până ce simțiți întinderea

mențineți poziția 5-10 secunde și apoi relaxați

repetați exercițiul stând pe spate ți depărtând genunchii în timp ce labele picioarelor stau lipite

Exercițiul 8

durere de sold remedii, exerciții

stați pe spate și trageți de genunchi către piept

mențineți poziția 10 sec și relaxați

Seturile de 10 mișcări, pentru fiecare tip de exercițiu, pot fi crescute progresiv la 15 și apoi la 20 de mișcări de același fel.

Infiltrații pentru durere de șold: în ce constau?

3. Relaxarea articulației șoldului

În general, este bine să continuăm să desfășurăm activitățile obișnuite; dar fără să exagerăm cu efortul. Efortul poate fi crescut progresiv, de la o zi la alta, dacă situația se îmbunătățește.

Sfaturi utile:

să evităm să stăm prelungit pe scaune prea joase, care solicită articulația șoldului

să nu cărăm greutăți exagerate; căruciorul de piață poate să ne însoțească mereu la cumpărături

la locul de muncă, scaunul să fie confortabil, cu suport pentru sprijinul picioarelor

să evităm să lăsăm greutatea pe un singur picior; de exemplu în mijloacele de transport, să adoptăm o poziție cu sprijin pe ambele picioare

să menținem o greutate corporală corespunzătoare înălțimii; kilogramele în plus solicită articulația în plus

Sacroileita: durere de spate și de șold

4. Terapii complementare pentru durerea de sold

Terapiile complementare se referă la: acupunctură, chiropractică sau osteopatie, aromaterapie, suplimentele alimentare și altele.

În general, aceste tipuri de terapii au puține efecte secundare. Dar, decizia de a apela la ele trebuie luată împreună cu medicul de familie.

Nu sunt suficiente dovezi științifice pentru efectul benefic al terapiilor complementare, dar unele persoane cu durere de șold au constatat o ameliorare.

Înainte de a apela la acest tip de tratamente este bine să ne informăm despre persoana care le practică și despre eventualele efecte secundare ale suplimentelor, chiar dacă ele sunt din plante.

Durere de șold: Cauze și Soluții eficiente

Arthritis Care, Arthritis Research UK, Versus Arthritis UK

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.

Articole Similare

Rămâi conectat/ă

1,861FaniÎmi place
2,623CititoriConectați-vă
19,987CititoriConectați-vă
- Advertisement -

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.
- Advertisement -

Articole recente