DUREREA SUB OMOPLAT: soluții practice eficiente

Durerea sub omoplat limitează mișcările brațului și afectează activitatea zilnică. Cel mai frecvent cauza este musculoscheletală, dar uneori durerea semnalează și o afecțiune internă care trebuie investigată cât mai rapid.

Intensitatea durerii de omoplat este variabilă, de la durere sâcâitoare la durere intensă.

Află mai jos cauzele cele mai frecvente și câteva măsuri utile pentru calmarea durerii.

1. Postura defectuoasă

Te-ai gândit că felul în care stai la birou poate fi cauza durerii care apare sub omoplat sau a durerii de spate?

Dacă postura deficitară durează de mult timp se produc chiar modificări structurale ale coloanei vertebrale.

Spatele cocoșat, capul îndreptat în jos, poziția asimetrică (stai într-o parte), afectează musculatura, pune presiune pe discurile intervertebrale, mușchi și ligamente. Durerea sub omoplat poate fi cauzată de aceste motive.

2. Ridicarea de greutăți

Ridicarea de greutăți deasupra capului fără să ai o tehnică corectă, poate provoca durerea sub omoplat.

Obiectele prea grele ridicate cu o poziție asimetrică a coloanei vertebrale, pune presiune pe spate și poate apărea durerea sub omoplat.

Mutarea mobilei, zugrăvitul, sunt alte tipuri de activități care pot genera această durere prin întinderea excesivă a mușchilor și ligamentelor.

3. Hernia de disc cervicală

Hernierea sau deplasarea discului intervertebral între două vertebre cervicale duce la afectarea nervului care iese din coloana vertebrală la același nivel cu hernia.

Afectarea nervului spinal provoacă mai multe tipuri de simptome, nu doar durerea sub omoplat:

  • durere la nivelul gâtului, în spate și pe una din laterale
  • durere și amorțeală în braț
  • senzație scurtă de curent electric în braț
  • agravarea simptomelor la sport sau la ridicarea greutăților
  • rigiditate a musculaturii gâtului

Află mai mult Spondiloza cervicala: Simptome și Tratament

4. Fractură vertebrală de compresiune

Fracturile vertebrale se produc cel mai frecvent la nivel lombar sau toracic. Cauza este, de obicei, osteoporoza. Dar și traumatismele prin căzături sau accidente rutiere pot duce la fracturi vertebrale.

Fractura unei vertebre toracice duce la compresie și durere care poate iradia sub omoplat.

Află mai mult Tratamentul osteoporozei: medicamente, alimente, exerciții fizice

5. Durerea sub omoplat fără cauză musculoscheletală

Uneori durerea sub omoplat semnalează problema unui organ intern și, destul de frecvent, este o cauză gravă.

Inima

  • infarctul de miocard- întreruperea circulației sângelui într-o anumită arie cardiacă
  • disecție de aortă – se rupe peretele arterei
  • pericardită – inflamația învelișului inimii

Bine de știut
La femei, orice durere toracică trebuie considerată mai întâi infarct miocardic. Și abia după excluderea acestei cauze, trebuie căutată alta.

Plămânii

Cancerul pulmonar poate avea ca simptom și durerea de omoplat, durerea sub omoplat sau între omoplați.

Și alte tipuri de cancere pot da aceeași durere: limfoame, cancer gastric sau esofagian.

Organele abdominale și pelvine

Unele afecțiuni abdominale dau durere în omoplatul drept:

Inflamația pancreasului (pancreatita) dă mai frecvent durere în omoplatul stâng.

Toate aceste cauze care nu au legătură cu musculatura sau oasele, se însoțesc și de alte simptome. Durerea de omoplat sau sub omoplat nu este singurul semn.

Află mai mult Dureri cervicale: cauze și semne care ne trimit la doctor

Cum calmezi durerea sub omoplat de cauză musculo-scheletală?

1. Terapia cald-rece

Terapia prin alternanța cald-rece este un tratament recunoscut pentru durere. Încearcă-l înainte de a te așeza în pat.

rece – cuburi de gheață învelite în prosop, aplicate pe zona dureroasă sau comprese cu gel

Bine de știut:
-nu se aplică niciodată gheața direct în contact cu pielea
-aplicația se face pentru 10 min odată, de 3-4 ori pe zi
-dacă durerea e cronică, veche, aplicația cu gheață se face după efort/activitate fizică, nu înainte

cald: pernă electrică, sticle cu apă caldă, dușuri fierbinți, comprese cu gel

Bine de știut:
-reprizele de aplicare a căldurii trebuie să fie de aproximativ 20 min
-mai întâi se face aplicația rece, cu gheață, apoi cea caldă
-nu se fac aplicații calde dacă sunt semne de inflamație acută (roșeață, edem)
-nu trebuie să adormim cu perna electrică dedesubt; este risc de arsuri

2. Poziția la somn

Dormitul pe burtă pune în tensiune musculatura spatelui lombar, dar și între omoplați. Este bine să abandonăm această poziție dacă avem dureri de spate sau să punem o pernă sub burtă.

Dormitul pe spate, mai ales fără pernă, menține coloana în poziția fiziologică și este cel mai indicat.

Poți aranja pernele astfel încât să reduci durerea de spate.
Dacă obișnuiești să dormi pe o parte, o pernă între genunchi poate fi utilă. Dacă dormi pe spate pune o pernă sub genunchi.

Ai grijă ca perna de sub cap și gât să nu mențină gâtul tensionat, să fie moale, să umple spațiul dintre cap, umăr și gât.

Află mai mult Analgezice pentru dureri articulare: ce putem folosi?

3. Urmărește și evită greșelile de postură

Postura corectă înseamnă ca fiecare parte a corpului să fie aliniată cu părțile vecine. Imaginar, lobul urechii, umărul, șoldul, genunchiul și glezna trebuie să fie în linie.

Mișcări care pot provoca durerea sub omoplat și, în general, dureri de spate:

  • capul înclinat prea mult în față sau prea mult pe spate, timp îndelungat
  • tocuri înalte și haine prea strâmte
  • ții telefonul între umăr și cap în timp ce lucrezi și altceva
  • scaunul pe care stai mult nu are suport lombar

Când stai la birou fii atent ca spatele să fie aliniat cu spătarul scaunului. Alege și scaunul cu grijă. Nivelul genunchilor îndoiți ar trebui să fie un pic deasupra nivelului șoldurilor. Tălpile trebuie să fie mereu așezate pe sol.

Și chiar dacă scaunul este ergonomic, ridică-te de pe scaun o dată la 30 min.

Află mai mult Unguent antiinflamator pentru durere: cum îl alegi pe cel mai eficient?

4. Exerciții fizice utile la durerea sub omoplat

Câteva exerciții fizice efectuate dimineața și înainte de culcare mențin mobilitatea coloanei și antrenează musculatura care susține postura.

Fiecare dintre posturile din figură trebuie menținută aproximativ 5 sec și ulterior se revine la poziția neutră. De asemenea, fiecare postură se va repeta de 10-15 ori.

Exerciții McKenzie pentru dureri de spate

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.

Articole Similare

Rămâi conectat/ă

1,861FaniÎmi place
2,623CititoriConectați-vă
20,865CititoriConectați-vă
- Advertisement -

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.
- Advertisement -

Articole recente