Prima pagină » Sănătate » Exerciții de respirație: respirația diafragmatică pentru astm și BPOC

Exerciții de respirație: respirația diafragmatică pentru astm și BPOC

Exerciții de respirație: respirația diafragmatică pentru astm bronsic și bronsita cronica (BPOC) – respiratia diafragmatica combate greata – exercitii de respiratie combat stres, anxietate, depresie

Respirația diafragmatică este o tehnică de respirație profundă care implică folosirea diafragmei. Diafragma este un mușchi subțire și formă de cupolă care separă toracele de abdomen și care participă activ la respirație.

Când inspirăm, diafragma se contractă și se mișcă în jos. Ulterior plămânii se expandează și se umplu cu aer.

Când expirăm, diafragma se relaxează și se mișcă înspre torace. Aerul este împins afară din plămâni.

exerciții de respirat. Cum practicăm respirația diafragmatică

1.Ce efecte are respirația diafragmatică?

Majoritatea dintre noi respirăm doar cu toracele. Asta înseamnă că diafragma nu participă.

Ceea ce realizează respirația diafragmatică este:
-implicarea diafragmei și în consecință creșterea volumelor de aer care intră în plămâni
-combaterea fenomenelor psihice care însoțesc greața sau senzația că ”aerul nu ajunge” (cum este cazul persoanelor cu astm bronșic sau bronșită cronică)

S-a constatat că atunci când ne concentrăm pe realizarea unui anumit tip de inspir și expir efectul este benefic atât asupra capacității pulmonare cât și asupra psihicului.

La persoanele cu bronșită cronică ( BPOC ), antrenarea timp de 4 săptămâni a diafragmei pentru a participa la mișcările respiratorii a condus la îmbunătățirea semnificativă a capacității pulmonare. Și, deci, la o mai bună oxigenare.

Un studiu efectuat la persoane cu astm bronșic moderat, a confirmat efectul pozitiv asupra capacității pulmonare și reducerea necesarului de spray cu beta-mimetice administrat inhalator.

În mod normal, respirăm de 12- 15 ori pe minut. dacă 6 dintre aceste respirații sunt diafragmatice, exercițiul combate greața – simptom care însoțește diferite situații fiziologice (rău de mișcare, sarcina) sau patologice (chimioterapia).

Exercițiile de respirație diafragmatică practicate corect și constant au efect pozitiv și în boala de reflux gastro-esofagian refractară la tratamentul clasic. Combate refluxul acid și eructațiile, dar și anxietatea crescută a acestor persoane.

Exerciții de respirație: respirația diafragmatică

2.Cum executăm respirația diafragmatică?

Tehnica se învață în poziție culcată, cu corpul relaxat. Ulterior se poate practica și în șezând.

exerciții de respirat. Cum practicăm respirația diafragmatică

Plasăm o mână pe stern. Dacă respirația diafragmatică va fi corectă, această mână rămâne relativ imobilă în timpul respirației.

exerciții de respirat. Cum practicăm respirația diafragmatică

Cea de a doua mână este plasată în zona epigastrică, deasupra ombilicului. Dacă respirația diafragmatică este corectă, această mână se mișcă odată cu respirația.

exerciții de respirat

Inspirul este profund, pe nas.

exerciții de respirat

Expirul este complet, pe gură.

Este important ca respirațiile să fie rare și corect executate.

Surse:
-Cochrane Database of Systematic Reviews. Breathing exercises for chronic obstructive pulmonary disease, 2012
-BMJ. Integrated breathing and relaxation training (the Papworth method) for adults with asthma in primary care: a randomised controlled trial , 2007
-Clinical Gastroenterology and hepatology. Diaphragmatic Breathing Reduces Belching and Proton Pump Inhibitor Refractory Gastroesophageal Reflux Symptoms, 2018
-Physical Medicine and Rehabilitation. Diaphragmatic Breathing Training Program Improves Abdominal Motion During Natural Breathing in Patients With Chronic Obstructive Pulmonary Disease: A Randomized Controlled Trial, 2011

 

Newsletter

Servus Expert oferă un rezumat gratuit săptămânal, pentru fiecare categorie, al celor mai interesante articole despre sănătate, artă, știință, cultură și alte aspecte care ne ajută să construim o viață sănătoasă și plină de sens. Primește-l și tu:

* obligatoriu