Prima pagină » Sănătate » Exercitii KEGEL pentru incontinență: cum trebuie practicate?

Exercitii KEGEL pentru incontinență: cum trebuie practicate?

Exercitii Kegel pentru antrenarea musculaturii pelvine si incontinanta urinara, incontinenta fecala – Exercitii Kegel: tehnica de efectuare – Când sunt utile contractiile musculare Kegel – In cat timp apar rezultate

Exercițiile Kegel sunt exerciții de antrenament pentru musculatura pelvină care susține organele din pelvis: uter, vezica urinară, intestine și rect. Se pot practica oricând, iar practicarea lor este utilă atât la femei, cât și la bărbați.
Exercițiile Kegel sunt eficiente atât în incontinența urinară, cât și în incontinența fecală.

exercitii kegel

Musculatura pelvină poate fi afectată de intervențiile chirurgicale, obezitate, nașteri sau alte cauze.
Persoanele cu intervenții chirurgicale pot folosi exercițiile Kegel pentru a fortifica musculatura
Persoanele cu incontinență urinară sau fecală pot obține creșterea controlului asupra musculaturii.
Practicarea exercițiilor Kegel după intervențiile chirurgicale de prostată sunt indicate uneori.
De asemenea, exercițiile Kegel sunt recomandate uneori pentru disfuncțiile erectile.

Contracția musculaturii pelvine va avea efecte benefice după câteva săptămâni sau luni.
Ideal programul trebuie să cuprindă 15-20 exerciții cel puțin de 3-4 ori/ zi.

Tehnica exercițiilor Kegel

localizarea musculaturii pelvine: atunci când pornim sau oprim fluxul urinar folosim musculatura pelvină; când contractăm anusul, de asemenea folsim musculatura pelvină

Întreruperea jetului urinar prin contracție musculară va fi folosită doar pentru identificarea musculaturii.

Nu este recomandabil să continuăm să practicăm exercițiile Kegel întrerupând jetul urinar deoarece vezica urinară se va goli incomplet și va crește riscul de infecție urinară.

golirea completă a vezicii urinare este recomandată înainte de începerea exercițiilor

practicarea exercițiilor Kegel poate fi practicată în șezând sau culcat

mai întâi relaxarea musculaturii abdominale și feselor este însoțită de relaxarea musculaturii pelvine

urmează contracția musculaturii pelvine; contracția va fi efectuată imaginându-ne că stăm pe o piatră și că încercăm să ridicăm piatra prin contracția musculaturii pelvine.

contracția trebuie menținută câteva secunde și va fi urmată de relaxare

atenție să menținem focusul pe musculatura pelvină: nu contractăm musculatura abdominală sau fesierii

ideal programul trebuie să cuprindă grupe de 15-20 exerciții cel puțin de 3-4 ori/ zi.

Când trebuie practicate exercitii Kegel?

-practicarea exercițiilor Kegel trebuie să facă parte din rutina zilnică
-se pot practica oricând, pe scaun, când ne relaxăm pe canapea sau când așteptăm în mijloacele de transport

Când apar rezultate?

-putem observa diminuarea incontinenței dacă practicăm exercițiile regulat câteva săptămâni- luni
-pentru a beneficia de rezultate, exercițiile kegel trebuie practicate permanent, ca rutină zilnică
-la început se pot practica seturi de 5-10 contracții de 3 ori/ zi; ulterior numărul contracțiilor poate crește la 15-20 de 3-4 ori/ zi.

Surse:
-National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases. Kegel exercises
-Urology Care Foundation. Urinary Incontinence
-Mayo Clinic. Kegel exercises: A how-to-do guide for women

 

Newsletter

Servus Expert oferă un rezumat gratuit săptămânal, pentru fiecare categorie, al celor mai interesante articole despre sănătate, artă, știință, cultură și alte aspecte care ne ajută să construim o viață sănătoasă și plină de sens. Primește-l și tu:

* obligatoriu