Prima pagină » Sănătate » Sănătate de la Doctor – INIMA: 10 sfaturi medicale

Sănătate de la Doctor – INIMA: 10 sfaturi medicale

Inima: 10 sfaturi medicale pentru a mentine inima sanatoasa – Cum evitam boli de inima: Angina pectorala – Insuficienta cardiaca – Stent la inima – Puls mare – Arterele coronare – Palpitatii la inima

ServusExpert trimite săptămânal sfaturi medicale abonaților săi. O parte din aceste informații vor ajunge ulterior și pe blog.
Așa cum știți deja: ”Ca SĂ PREVII, trebuie SĂ CUNOȘTI” este dictonul nostru.

Vă invităm să vă abonați la Newsletter ServusExpert pentru a fi permanent informați corect.

Newsletter

Servus Expert oferă un rezumat gratuit săptămânal, pentru fiecare categorie, al celor mai interesante articole despre sănătate, artă, știință, cultură și alte aspecte care ne ajută să construim o viață sănătoasă și plină de sens. Primește-l și tu:

* obligatoriu

Cum păstrăm INIMA sănătoasă a la long?

10 sfaturi de la specialiști:

1.Oprește fumatul

Chiar și 1-2 țigări/zi cresc dramatic riscul de infarct, accident vascular și alte afecțiuni.

2.Fă mișcare

Numai 30 min de plimbare pe zi reduc riscul de boli cardiovasculare și s-a dovedit că reduc și riscul de cancer de sân.

Alege scările în locul liftului, mergi până la colegul din biroul vecin în loc să trimiți email, mergi la plimbare în parc sau măcar ocupă-te de treburile casnice care implică efort fizic.

3.Ai grijă la greutate

Indicele de Masă Corporală normal este între 18,5 – 24,9 kg/m2.
IMC peste 27 te încadrează la supraponderali.
IMC peste 30 te încadrează la obezitate.

Un alt factor care ne poate prezice riscul de boală cardiacă este circumferința taliei.

Obezitate înseamnă:
peste 94 cm la bărbați
peste 80 cm la femei

Click aici pentru a afla despre SINDROMUL METABOLIC

4.Hrănește-te inteligent

Evită alimentele bogate în grăsimi saturate, grăsimi trans și colesterol.

Alege alimentația pe bază de plante: fructe, legume, verdețuri, nuci și semințe, cereale integrale.

Click aici pentru a afla despre DIETA MEDITERANEANĂ în diabet și boli de inima

INIMA: 10 sfaturi medicale

5.Informează-te despre afecțiunile părinților și fraților

Dacă aceștia au afecțiuni cardiovasculare, crește riscul de a face și tu o afecțiune cardiacă.

Întreabă medicul despre analiza de sânge numită Proteina C Reactivă ultrasenzitivă (us-PCR).

Valoarea crescută a us-PCR înseamnă risc crescut de infarct, accident vascular, boală vasculară periferică. 

Poate însemna și risc crescut de restenozare a unei artere coronare după o procedură de montare a unui stent (angioplastie).

Click aici pentru a afla despre PROTEINA C REACTIVĂ valori normale și patologice

6.Ține glicemia sub control

Dacă ai diabet, ai risc crescut de boli cardiovasculare pentru că diabetul contribuie la creșterea altor factori de risc: colesterol, tensiune arterială.

Menținerea glicemiei în limite normale este esențială.

Studii recente au demonstrat că scăderea în greutate cu 5-10 kg în faza de prediabet scade cu 58% riscul de diabet zaharat de tip 2. Efectele sunt favorabile și în cazul diabetului deja instalat.

7.Controlează tensiunea arterială

Tensiunea arterială normală are următoarele valori: TA sistolică= 120-129 mmHg, TA diastolică= 80-84 mmHg. (conform Ghidului European pentru Managementul Hipertensiunii).

Cel mai frecvent complicațiile de tipul accidentului vascular se datorează unor concepții greșite:
-am tensiune mare, dar mă simt bine
-am avut tensiune mare doar o singură dată
-am luat tratamentul prescris pentru tensiune până s-a terminat cutia cu medicamente, apoi am întrerupt pentru că am crezut că nu mai trebuie

8.Monitorizează colesterolul

Colesterolul total trebuie să fie sub 200 mg/dl, trigliceridele sub 150 mg/dl, iar LDL-colesterol sub 130 mg/dl pentru majoritatea oamenilor.

Pentru persoanele care au mai mulți factori de risc sau care au diabet, LDL-colesterol trebuie să fie sub 100 mg/dl.

Pentru persoanele care deja au o boală cardiovasculară, LDL-colesterol este bine să fie sub 70 mg/dl.

Click aici pentru a afla COLESTEROL: valori normale

9.Controlează stresul

Ține sub control stresul, anxietatea, furia. Data viitoare când te enervezi, ia o pauză. Mergi și fă o plimbare de 5 minute.

Caută activități care te binedispun. American Heart Association ne informează că activitățile care ne provoacă râsul pot contribui la reducerea hormonilor de stres, reducerea inflamației și creșterea nivelului de HDL- colesterol sau colesterolul ”bun”

Apelează la ajutor specializat dacă nu reușești singur să controlezi anxietatea și depresia.
Aproximativ 30% din persoanele cu infarct de miocard au avut și episoade de depresie premergătoare.

10.Informează-te despre semnele de alarmă ale infarctului de miocard

Cere imediat ajutor medical dacă ai următoarele semne pentru mai mult de 5 min:
-durere în piept
-durere în braț, stomac sau mandibulă care însoțesc senzația de greutate în piept
-alte semne: dificultăți de respirație, greață, transpirații reci, amețeală

Click aici pentru a afla INFARCT MIOCARDIC: cum ne dăm seama rapid?

 

Newsletter

Servus Expert oferă un rezumat gratuit săptămânal, pentru fiecare categorie, al celor mai interesante articole despre sănătate, artă, știință, cultură și alte aspecte care ne ajută să construim o viață sănătoasă și plină de sens. Primește-l și tu:

* obligatoriu