Kiwi pentru constipație și colon iritabil

Kiwi combate constipația și reduce simptomele gastrointestinale la persoanele cu constipație cronică sau colon iritabil, potrivit unui studiu recent.

Studiul apărut în American Journal of Gastroenterology a fost efectuat de cercetători din Noua Zeelandă. S-a desfășurat pe perioada a 4 săptămâni și a inclus persoane cu constipație cronică sau cu colon iritabil la care predomină constipația.

- Advertisement -
eladerm.ro%20
- Advertisement -

Principala deosebire dintre cei cu constipație cronică și cei cu colon iritabil însoțit de constipație este faptul că la colon iritabil există și disconfort sau durere abdominală.

Cei aproximativ 184 de participanți la studiu au fost împărțiți în două grupe. Prima grupă a consumat 2 fructe kiwi pe zi (fără coajă), iar a doua grupă a consumat 7,5 g psylium.

Physilium este considerat prima linie de tratament atât la persoanele cu constipație funcțională (fără o cauză anatomică), cât și în sindromul colonului iritabil cu predominanța constipației.

Conținutul de fibre este similar între 7,5g physilium și 2 fructe kiwi.

După 4 săptămâni, s-a oprit administrarea atât în grupa cu kiwi, cât și la cea cu psylium.

Ce au constatat cercetătorii privitor la kiwi?

Rezultatele au fost încurajatoare în grupa care a consumat kiwi:

  • a crescut numărul scaunelor la persoanele cu constipație cronică, dar și la cei cu colon iritabil la care predomina constipația
  • s-a îmbunătățit consistența scaunelor
  • s-a ameliorat semnificativ confortul gastrointestinal. S-au redus episoadele de indigestie, reflux sau dureri abdominale
  • per total rezultatele au fost mai bune decât în grupa physilium

Autorii studiului au concluzionat că recomandarea de consum a 2 fructe kiwi/ zi la persoanele cu constipație este sigură și eficientă.

Minusul acestui studiu stă în numărul mic de participanți. Dar cercetătorii intenționează să extindă loturile urmărite.

Cum este definită constipația cronică?

Constipația cronică este caracterizată prin prezența a mai puțin de 3 scaune pe săptămână, timp de 3 luni sau mai mult.

Constipația poate fi și numai ocazională, influențată de dietă și lipsa mișcării fizice.

Dieta bazată pe carne, produse procesate sau cu conținut mare de zahăr încetinește tranzitul intestinal. Lipsa unei hidratări adecvate este o altă cauză importantă de constipație.

Sedentarismul este o altă cauză importantă de constipație. O perioadă de 6 ore/ zi de nemișcare sau 3-4 ore de stat la televizor ne încadrează la sedentarism.

Află mai mult Constipația cronică: Remedii eficiente și prevenire

Ce este sindromul de colon iritabil?

Sindromul de colon iritabil este o afecțiune gastrointestinală în care nu există o cauză organică a simptomelor.

Constipația poate să predomine. Dar există și forma de colon iritabil în care predomină diareea.

Tulburările de tranzit intestinal sunt însoțite frecvent de durere abdominală și balonare.

Sindrom de colon iritabil: Simptome și complicații

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.

Vă recomandăm

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.
- Advertisement -

Stai cu noi

2,258FaniÎmi place
2,529CititoriConectați-vă
21,356CititoriConectați-vă
- Advertisement -

Articole recente