sept. 30, 2018 Servus Expert Sănătate, Sănătate Top 10 14 comentarii

Top 10 metode de prevenire pentru pietre la rinichi

4. CALCIU

Este o concepție greșită că scăderea aportului de calciu va reduce riscul de formare de calculi renali. În realitate, studiile științifice au demonstrat contrariul: dacă nu este destul calciu în tractul digestiv pentru a se lega de oxalat, va crește eliminarea de oxalat în urină. Va crește astfel riscul de pietre la rinichi.

Surse de calciu: produse lactate, suc de portocale, lapte de soia, tofu, anumite cereale, sardinele cu oase. Este preferat calciul din surse naturale, deoarece suplimentele alimentare cu calciu se asociază cu creșterea riscului de calculi renali. Dacă este absolut necesară administrarea de calciu, va fi preferat Calciu citrat și nu Calciu carbonat.

Necesarul de calciu este de 1.200 mg/zi , echivalentul a 8 pahare de 120 ml de lapte.

Este ideal să combinăm aportul de produse alimentare cu calciu cu o dietă săracă în sare (sodiu puțin). Pentru fiecare 2.300 mg de sare (1 linguriță) crește cu 23 mg calciul eliminat în urină. Crește, deci, riscul de litiază renală și vezicală.

Atenție! Regula celor 5 degete: dacă între primele 5 ingrediente ale unei rețete se află sarea sau sodiul, atunci acea mâncare trebuie evitată. Pizza este dintre mâncărurile care conțin sare multă.

5. OXALAT

Aport crescut de oxalat înseamnă oxalat crescut în urină. Consecința: creșterea riscului de pietre la rinichi. Dar, având în vedere că multe alimente considerate benefice pentru inimă, au conținut mare de oxalat, studiile științifice recomandă reducerea consumului acestor alimente doar dacă se dovedește în analiza urinei concentrația mare de oxalat.

Sursele cele mai frecvent utilizate : spanac, cartofi, nuci, ciocolată. Dacă ați avut calculi de oxalat sau aveți oxalat crescut în urină trebuie să urmăriți atent consumul de alimente bogate în acest compus.

6. VITAMINE

Vitamina C din suplimente crește concentrația de oxalat (deoarece în tablete vitamina este supradozată, iar vitamina C se metabolizează în oxalat).

Vitamina B6 poate reduce oxalatul și formarea de calculi. Sursele alimmentare mai importante sunt: banane, avocado, mango, ovăz, soia. Dacă se utilizează suplimente, atunci dozele sunt de 50 mg până la 200 mg; doza se crește în acest interval până ce se obține scăderea oxalatului urinar.

7. ULEI DE PEȘTE

Consumul de 1.200 mg/zi ulei de pește scade semnificativ concentrația de calciu și oxalat în urină. Crește și citratul – efect benefic.

Surse importante de ulei de pește: somon, ton, macrou, sardine.

Se pot preveni pietrele cu medicamente?

Lasă un răspuns

Newsletter

Urmăriți-ne pe Facebook!

Calculator Indice de Masă Corporală

cm
kg

Calculator Indice de Masă Corporală

Child BMI calculator is only valid for children between 2 and 20 years.

cm
kg
%d blogeri au apreciat: