apr. 21, 2019 Servus Expert Nutriție - Diete - Rețete Niciun comentariu

OUĂLE de PAȘTE. Cât de multe sunt prea multe?

OUĂLE de PAȘTE. Cât este bine să consumăm în aceste zile?

Bolile cardiace rămân cauza pricipală de mortalitate pe glob. Recomandările actuale ale specialiștilor subliniază importanța consumului de fructe, vegetale, cereale integrale, produse lactate cu consum scăzut de grăsimi, pește și nuci de toate tipurile.

ouăle de paște
Cât de multe putem consuma?

Toate aceste principii sunt înglobate în dieta DASH recomandată de American Heart Association și American College of Cardiology.

Cantitatea de colesterol permisă zilnic în acest tip de dietă, este sub 200 mg/zi.

Deoarece ouăle sunt considerate o sursă bogată de colesterol (141-234 mg/ou), persoanelor cu afecțiuni cardiace li s-a recomandat, printr-o deducție logică, reducerea consumului de ouă.

Totuși legătura dintre colesterolul din dietă și creșterea colesterolului în sânge nu este clar stabilită.

Colesterolul în organism

Colesterolul este o substanță cu roluri importante în funcționarea organismului. Intervine în producția de noi celule și hormoni, ajută la absorbția vitaminelor , la formarea acizilor biliari.

Colesterolul consumat cu alimentele are totuși un rol destul de mic în creșterea colesterolului în sânge.

Aproximativ 75% din persoane nu suferă nicio modificare a nivelului de colesterol din sânge ca urmare a consumului de alimente bogate în colesterol.

Majoritatea producției de colesterol are loc în ficat.

Factorul considerat actualmente ca important este cantitatea de grăsimi saturate din dietă și nu cea de colesterol.

LDL-colesterolul și HDL-colesterol sunt forme de transport ale colesterolului în sânge. LDL-colesterol duce colesterolul unde este nevoie de el, iar HDL-colesterol transportă colesterolul care nu mai e necesar.

Ouăle – ce aduc organismului?

Ouăle conțin o cantitate importantă de colesterol, dar nu au un impact major asupra nivelului colesterolului în sânge.

Sunt surse importante de proteine, dar și de vitamine și minerale: vitamina A, vitamine B, vitamina D, iod, folat și omega 3. Sunt un element important al dietei echilibrate.

Forma ideală în care este bine să consumăm ouăle de Paște: ouă fierte și fără adaos de sare.

Un consum de 1-3 ouă zilnic au efecte minime asupra nivelului de colesterol la majoritatea persoanelor.

Un consum de 3 ouă pe zi timp de 12 săptămâni nu s-a dovedit a crește riscul cardiovascular nici la persoanele cu sindrom metabolic.

Se recomandă moderație în consumul de ouă dacă știm că avem riscuri mai mari de boli cardiovasculare. Dar nu înseamnă că un consum un pic mai mare de ouă cu ocazia sărbătorilor de Paște va influența semnificativ riscul.

Surse: Nutrition – Egg consumption and heart health, 2017

Lasă un răspuns

Newsletter

Urmăriți-ne pe Facebook!
Facebook Pagelike Widget
%d blogeri au apreciat: