Anunțuri publicitare
oameni linkedin
iul. 09, 2018 Servus Expert Brand personal, Cariere 7 comentarii

Profilul LinkedIn optim. Ai doar 6 sec să demonstrezi că ești omul potrivit

O cercetare despre comportamentul recrutorilor arată că aceștia reușesc în doar 6 secunde să identifice profilul LinkedIn optim și CV-ul potrivit al unui candidat. În afara datelor de bază ca: nume, educație, compania unde lucrezi, în restul timpului acesta scanează doar cuvinte cheie pentru poziția pentru care face angajări. Deci, fiecare secundă contează!

agenda

Dacă ești în căutarea unui job, CV-ul este gata și ești pregătit să aplici, atunci trebuie să îți construiești și profilul LinkedIn optim. Nu uita că acesta este documentul tău de marketing. Privește-l ca pe un instrument de lucru important în căutarea jobului, pentru că recrutorul va apela la el înainte ca tu să susții un interviu.

Care sunt punctele importante la care să fii atent?

1. Secțiunea Summary

Mulți recrutori parcurg rapid multe profiluri LinkedIn de candidați. Dacă Summary este solid și reține privirea, s-ar putea ca cel care îl citește să nu treacă mai departe. Aici faci prima impresie și aceasta poate fi decisivă.

Citește 4 elemente cheie ale secțiunii Summary pentru profilul LinkedIn, unde am detaliat modul de concepere al acestei secțiuni și am analizat câteva exemple.

Ideal este să aibă 3-5 paragrafe, cu o secțiune scoasă în evidență în mijloc.

Reține cele 4 puncte importante:

  • fii original, interesat și motivat în prezentare
  • scrie la persoana I
  • îndreaptă descrierea persoanei tale către persoanele pe care le țintești ca audiență
  • nu arăta doar cine ești, ci și ceea ce cauți

2. Headline

Poate că nu știi, dar Headline care apare sub numele tău se poate modifica. Și ar trebui modificat.

Dacă nu scrii nimic la Headline, atunci LinkedIn va afișa „Current Title at Name of Current Employer”.

Ai 120 de caractere de folosit. Aici trebuie să arăți ceea ce te face deosebit de alții.

Exemplu: te ocupi de marketing și îți dorești să obții un job de content strategist.

  • headline nu ar trebui să arate doar „Marketing Associate at X Company”

ci,

  • „Marketing Associate/Content strategist/Copywriter/I help companies build brands, engage audience and drive revenue”

Adaptează exemplul la profesia ta și optimizează Headline pentru a fi eficient. LinkedIn analizează Headline în termeni de SEO (Search Engine Optimization).

3. Actualizează la zi și rearanjează skillsurile pe care le ai

  • alege 3-4 joburi pe care le țintești și vezi ce aptitudini și calificări solicită
  • presupunând că ai experiență în ceea ce se cere, asigură-te că sunt incluse în topul listei de la secțiunea respectivă

Linkedin permite afișarea a 50 de skillsuri, dar nu este necesar să pui 50. Alege abilitățile care se potrivesc cel mai bine cu jobul pe care il cauți.

4. Verifică din punct de vedere gramatical ceea ce ai scris

Greșelile de scriere ar putea strica impresia despre tine, chiar dacă ești foarte potrivit unei poziții. Ai mare grijă! Este preferabil să lucrezi la profil fără să fii vazut până ce îl definitivezi. La Settings ai varianta Privacy Controls și aici, Turn off, pentru a nu fi observabile online modificările pe care le faci.

5. Trebuie să apari în căutări

Profilul LinkedIn optim nu este util dacă nu apare în căutările recrutorilor. De aceea, ar trebui să folosești LinkedIn SEO în avantajul tau.

  • ai grijă să incluzi în descrierea ta cuvinte cheie pe care angajatorul s-ar putea să le caute
  • include recomandări de la joburi precedente; acestea vor scoate în față profilul tău
  • încearcă să-ți faci cât mai multe contacte, ca la Twitter; astfel îți cresc sansele să fii văzut

6. Fii atent ce poză folosești la profil

Ai grijă să fie o fotografie profesională, niciodată una de grup sau din vacanță; ar fi bine să fie o poză făcută profesionist și să existe un contrast între haine și fundal.

O poză poate să arate pasiune, energie, charisma, empatie și alte soft-skills care sunt mai greu de descris în cuvinte. Poate fi și o fotografie cu tine în acțiune.

7. Încearcă să menții profilul up-to-date

Profilul tău nu trebuie să creeze senzația că nu a mai fost atins de ani. Stabilește un ritm al reactualizarii: săptămânal, lunar, și ține-te de el.

scrabble linkedin

8. Editează Public Profile URL

Ideal este să arate: linkedin.com/numeletău. Altfel este o combinație de numere pe care ți-o alocă LinkedIn aleator.

9. Include un job curent, chiar dacă ești neangajat

De ce? Pentru că majoritatea recrutorilor profesioniști folosesc Current Title Box când caută candidați; altfel ar trebui să selecteze dintre toti cei care au lucrat în domeniul respectiv în ultimii 20 de ani.

Cel mai simplu este, dacă ești neangajat, să treci jobul pe care il țintești.

Exemplu: „Full time Student/Financial Analyst in Training”, iar în căsuța cu numele companiei: „IN Transition” sau ” Seeking new Opportunity”.

10. Adăugați experiența

Poți să o faci într-o formă atractivă cu foto, video, slideshow, website-ul unei companii la care ai lucrat, drafturi ale unor articole sau proiecte sau orice poate crea un aspect multimedia al experienței tale.

11. Adaugă proiecte, experiența de voluntariat și limbile pe care le vorbești

Aceste abilități pot completa profilul LinkedIn optim și te pot scoate din mulțime .

12. Cere o recomandare LinkedIn lunar

Ori de câte ori cineva zice „Ai făcut o treabă bună”, roagă-l să scrie o recomandare pentru LinkedIn. Și nu te sfii să-i spui pe ce să fie focusată recomandarea. Este mai utilă o recomandare de tipul „Contribuția lui ne-a ajutat să creștem economiile cu 5% față de planul inițial”, decât una generală de tipul „A fost o plăcere să lucrăm împreună”.

Fă-ți o strategie, sugerând ce abilități ai vrea să fie subliniate în recomandare.

Înlătură o recomandare care nu servește scopurilor tale sau ascunde-o cu ajutorul Edit Profile.

13. Ai grijă să ai un management bun al rubricii „Endorsements”

Aici este un loc bun să arăți ce skills-uri ai. Secretul este să le ții mereu update. Mutarea de la un job la altul, achiziția de noi abilități, responsabilitățile pe care le-ai avut, trebuie aduse la zi.

14. Urmărește un update periodic al statusului

Ca și pe Facebook, și pe profilul LinkedIn optim ar trebui să-ți comunici statusul. Este profesionist și strategic. Dă share la articolele la care lucrezi sau la un proiect în desfășurare. Nu la ce ai mâncat azi! La News Feed vor apărea noutățile despre activitatea ta.

15. Adaugă blogul, dacă ai

Dacă ai un blog WordPress cu un conținut adecvat pentru LinkedIn îl poți incorpora: selectezi More în bara principală; apoi Application; aici selectezi WordPress Application și introduci link-ul blogului. Blogul va apărea la profilul tău și se va efectua update la fiecare nouă postare.

16. Încearcă să ai 50-100 de conexiuni ca să menții profilul LinkedIn optim

Dacă ai mai puțin de 50 de persoane cu care ești conectat, recrutorul poate gândi:

  • că ești speriat de contactele cu alții
  • că ești speriat de utilizarea computerului
  • că ești respins de alți oameni

Nu trebuie nici să cazi în extrema unui număr prea mare de contacte și nici nu trebuie să adaugi persoane cu care nu ai nici o legatură.

Citește și

4 elemente cheie ale secțiunii Summary pentru profilul LinkedIn

Ce sunt soft skills? Cum dezvoltăm aptitudini sociale?

Cum să ai succes la un interviu pentru job? Evită capcanele!

reclama linkedin

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: