Anunțuri publicitare
oameni linkedin
iul. 09, 2018 Servus Expert Cariere 7 comentarii

Profilul LinkedIn optim. Ai doar 6 sec sa demonstrezi ca esti omul potrivit

O cercetare despre comportamentul recrutorilor arata ca acestia reusesc in doar 6 secunde sa identifice profilul LinkedIn optim si CV-ul potrivit al unui candidat. In afara datelor de baza ca: nume, educatie, compania unde lucrezi, in restul timpului acesta scaneaza doar cuvinte cheie pentru pozitia pentru care face angajari. Deci fiecare secunda conteaza!

agenda

Daca esti in cautarea unui job, CV-ul este gata si esti pregatit sa aplici, atunci trebuie sa iti construiesti si profilul LinkedIn optim. Nu uita ca acesta este documentul tau de marketing. Priveste-l ca pe un instrument de lucru important in cautarea jobului, pentru ca recrutorul va apela la el inainte ca tu sa sustii un interviu.

Care sunt punctele importante la care sa fii atent?

1. Sectiunea Summary

Multi recrutori parcurg rapid multe profiluri LinkedIn de candidati. Daca Summary este solid si retine privirea, s-ar putea ca cel care il citeste sa nu treaca mai departe. Aici faci prima impresie si aceasta poate fi decisiva.

Citeste 4 elemente cheie ale sectiunii Summary pentru profilul LinkedIn, unde am detaliat modul de concepere al acestei sectiuni si am analizat cateva exemple.

Ideal este sa aiba 3-5 paragrafe, cu o sectiune scoasa in evidenta in mijloc.

Retine cele 4 puncte importante:

  • fii original, interesat si motivat in prezentare
  • scrie la persoana I
  • indreapta descrierea persoanei tale catre persoanele pe care le tintesti ca audienta
  • nu arata doar cine esti, ci si ceea ce cauti

2. Headline

Poate ca nu stii, dar Headline care apare sub numele tau se poate modifica. Si ar trebui modificat.

Daca nu scrii nimic la Headline, atunci LinkedIn va afisa „Current Title at Name of Current Employer”.

Ai 120 de caractere de folosit. Aici trebuie sa arati ceea ce te face deosebit de altii.

Exemplu: te ocupi de marketing si iti doresti sa obtii un job de content strategist.

  • headline nu ar trebui sa arate doar ” Marketing Associate at X Company”

ci,

  • „Marketing Associate/Content strategist/Copywriter/I help companies buid brands, engage audience and drive revenue”

Adapteaza exemplul la profesia ta si optimizeaza Headline pentru a fi eficient. LinkedIn analizeaza Headline in termeni de SEO (Search Engine Optimization).

3. Actualizeaza la zi si rearanjeaza skillsurile pe care le ai

  • alege 3-4 joburi pe care le tintesti si vezi ce aptitudini si calificari solicita
  • presupunand ca ai experienta in ceea ce se cere, asigura-te ca sunt incluse in topul listei de la sectiunea respectiva

Linkedin permite afisarea a 50 de skillsuri, dar nu e necesar sa pui 50. Alege abilitatile care se potrivesc cel mai bine cu jobul pe care il cauti

4. Verifica din punct de vedere gramatical ceea ce ai scris

Greselile de scriere ar putea strica impresia despre tine, chiar daca esti foarte potrivit unei pozitii. Ai mare grija! Este preferabil sa lucrezi la profil fara sa fii vazut pana ce il definitivezi. La Settings ai varianta Privacy Controls si aici, Turn off, pentru a nu fi observabile online modificarile pe care le faci.

5. Trebuie sa apari in cautari

Profilul LinkedIn optim nu este util daca nu apare in cautarile recrutorilor. De aceea, ar trebui sa folosesti LinkedIn SEO in avantajul tau.

  • ai grija sa incluzi in descrierea ta cuvinte cheie pe care angajatorul s-ar putea sa le caute
  • include recomandari de la joburi precedente; acestea vor scoate in fata profilul tau
  • incearca sa-ti faci cat mai multe contacte, ca la Twitter; astfel iti cresc sansele sa fii vazut

6. Fii atent ce poza folosesti la profil

Ai grija sa fie o fotografie profesionala, niciodata una de grup sau din vacanta; ar fi bine sa fie o poza facuta profesionist si sa existe un contrast intre haine si fundal.

O poza poate sa arate pasiune, energie, charisma, empatie si alte soft-skills care sunt mai greu de descris in cuvinte. Poate fi si o fotografie cu tine in actiune.

7. Incearca sa mentii profilul up-to-date

Profilul tau nu trebuie sa creeze senzatia ca nu a mai fost atins de ani. Stabileste un ritm al reactualizarii: saptamanal, lunar, si tine-te de el.

scrabble linkedin

8. Editeaza Public Profile URL

Ideal este sa arate: linkedin.com/numeletau. Altfel e o combinatie de numere pe care ti-o aloca LinkedIn aleator.

9. Include un job curent, chiar daca esti neangajat

De ce? Pentru ca majoritatea recrutorilor profesionisti folosesc Current Title Box cand cauta candidati; altfel ar trebui sa selecteze dintre toti cei ce au lucrat in domeniul respectiv in ultimii 20 de ani.

Cel mai simplu este, daca esti neangajat, sa treci jobul pe care il tintesti.

Exemplu:” Full time Student/Financial Analyst in Training”, iar in casuta cu numele companiei: „IN Transition” sau ” Seeking new Opportunity”.

10. Adaugati experienta

Poti sa o faci intr-o forma atractiva cu foto, video, slideshow, website-ul unei companii la care ai lucrat, drafturi ale unor articole sau proiecte sau orice poate crea un aspect multimedia al experientei tale.

11. Adauga proiecte, experienta de voluntariat si limbile pe care le vorbesti

Aceste abilitati pot completa profilul LinkedIn optim si te pot scoate din multime .

12. Cere o recomandare LinkedIn lunar

Ori de cate ori cineva zice „Ai facut o treaba buna”, roaga-l sa scrie o recomandare pentru LinkedIn. Si nu te sfii sa-i spui pe ce sa fie focusata recomandarea. E mai utila o recomandare de tipul „Contributia lui ne-a ajutat sa crestem economiile cu 5% fata de planul initial”, decat una generala „A fost o placere sa lucram impreuna”.

Fa-ti o strategie, sugerand ce abilitati ai vrea sa fie subliniate in recomandare.

Inlatura o recomandare care nu serveste scopurilor tale sau ascunde-o cu ajutorul Edit Profile.

13. Ai grija sa ai un management bun al rubricii „Endorsements”

Aici e un loc bun sa arati ce skillsuri ai. Secretul e sa le tii mereu update. Mutarea de la un job la altul, achizitia de noi abilitati, responsabilitatile pe care le-ai avut, trebuie aduse la zi.

14. Urmareste un update periodic al statusului

Ca si pe Facebook, si pe profilul LinkedIn optim ar trebui sa-ti comunici statusul. E profesionist si strategic. Da share la articolele la care lucrezi sau la un proiect in desfasurare. Nu la ce ai mancat azi! La News Feed vor aparea noutatile despre activitatea ta.

15. Adauga blogul, daca ai

Daca ai un blog WordPress cu un continut adecvat pentru LinkedIn il poti incorpora: selectezi More in bara principala; apoi Application; aici selectezi WordPress Application si introduci link-ul blogului. Blogul va aparea la profilul tau si se va efectua update la fiecare noua postare.

16. Incearca sa ai 50-100 de conexiuni ca sa mentii profilul LinkedIn optim

Daca ai mai putin de 50 de persoane cu care esti conectat, recrutorul poate gandi:

  • ca esti speriat de contactele cu altii
  • ca esti speriat de utilizarea computerului
  • ca esti respins de alti oameni

Nu trebuie nici sa cazi in extrema unui numar prea mare de contacte si nici nu trebuie sa adaugi persoane cu care nu ai nici o legatura.

Citeste si

4 elemente cheie ale sectiunii Summary pentru profilul LinkedIn

Ce sunt soft skills? Cum dezvoltam aptitudini sociale?

Cum sa ai succes la un interviu pentru job? Evita capcanele!

reclama linkedin

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: