4 elemente cheie din secțiunea Summary. Profilul LinkedIn optim

Secțiunea Summary din profilul LinkedIn oferă prima impresie recrutorilor, celor care iau decizii, potențialilor clienți și celorlalți profesioniști cu care te conectezi în această rețea. Deci, nu rata acest moment! Așa cum știi deja, prima impresie contează!

1. Încearcă să fii original în prezentare, interesat și motivat

Secțiunea Summary îți oferă 2.000 de caractere disponibile pentru a-ți spune povestea în propriile cuvinte pe profilul LinkedIn.

Ce înseamnă să-ți spui povestea? Este oportunitatea ta de a arăta că ești profesionist și ce anume te face interesant, memorabil, extraordinar sau măcar altfel decât alții.

Dacă ai aplicat cândva la o universitate unde s-a cerut scrisoare de prezentare (Personal Statement), știi la ce mă refer. Secțiunea Summary trebuie construită la fel. Încearcă să-l faci captivant.

De exemplu,

în loc de:

„detail-oriented business analyst with strong problem-solving skills”

ar putea fi

„Am fost copilul care nu se despărțea de cubul Rubic până ce nu erau toate culorile aliniate. Și, de atunci, am acționat în același mod. Niciodată nu m-am oprit considerând ceva imposibil de rezolvat.”

2. Scrie la persoana I

LinkedIn este pentru a facilita comunicarea între persoane. Și este mult mai simplu pentru vizitatorii profilului tău să-și imagineze că aveți o conversație dacă scrii la persoana I. Deci, folosește cu încredere: eu, ale mele, mie, etc.

3. Îndreaptă descrierea persoanei tale către persoanele pe care le țintești ca audiență

Înainte de a scrie orice în secțiunea Summary, pune-ți întrebarea: Cu cine vorbesc?

Ar fi bine să-ți stabilești audiența: Te adresezi unui recrutor? Unui potențial client? Ce ar trebui să știe despre tine? Cum le vei capta atenția?

Să reții că profilul LinkedIn este un document de marketing. Cine sunt cei cărora încerci să le vinzi abilitățile tale?

4. Clarifică ceea ce crezi că vrei să facă cel care îți citește profilul LinkedIn

Nu folosi secțiunea Summary doar ca să arăți cine ești. Precizează și ceea ce cauți, ce aștepți. Formulează astfel încât să sune ca un „call to action”:

  • „Caut noi oportunități de carieră. Contactează-mă.”
  • „Întotdeauna caut o problemă nouă de rezolvat, așa că, dacă ești în posesia uneia, nu ezita să mă contactezi.”

Nu uita să corelezi cuvintele cheie pe care le folosești cu obiectivele cheie pe care le urmărești. LinkedIn este o platformă profesională iar profilul LinkedIn este poarta de intrare într-o lume efervescentă care îi caută pe cei mai buni dintre cei buni.

Iată mai jos analiza a trei secțiuni Summary de pe o pagină de profil. Nu vom folosi traducerea pentru a nu denatura continutul.

Exemplul 1

„My business cards say such things as career strategist, recruiter and resume writer. But when you get right down to it, I’m much more—I’m a marketer, an entrepreneur, a blogger, a social media strategist and a technical geek (ask me anything about robots, 18-wheelers or applicant tracking systems, seriously). I’m also a big believer in the power of branding. I believe that we, as humans, don’t buy “stuff”. We don’t make decisions based on features and benefits. We make decisions based on emotion, “gut feel” and brand promise. We buy when we are moved. We buy when we are captivated and engaged to the point that we drop whatever it is we’re doing and say: “Oh, heck yes. I need me some of THAT.” And so I teach people and companies how to create that reaction. I teach job seekers and corporations seeking new talent how to communicate their brands in memorable, engaging, and high personality ways, so that they will attract the right audiences and move them toward their core goals. Specialties include: job search strategy, career coaching, resume writing, recruiting, LinkedIn makeovers, copy writing, corporate outplacement, public speaking/presentations, social media marketing and branding. I’m also very good at Scrabble and I make a mean margarita. I’m right over at … if you ever want to talk careers, job search or marketing”.

De ce este bine scrisa secțiunea Summary prezentată?

LinkedIn este o platformă profesională, dar asta nu înseamnă că trebuie să scrii totul la persoana a treia când vorbești despre experiența ta. Faptul că scrie la persoana I, concis și cu mult entuziasm, te face să o simți pe autoare ca pe un prieten.

Secțiunea Summary este locul unde ai ocazia să lași audiența să vadă ce oferi. Nu intra în detalii prea multe despre experiența ta pentru că se vor vedea oricum în restul profilului.

Specifică aici principiile, motivația, idealurile și valorile în care crezi.

Exemplul 2

„I’m not your average editor. Of course, I have strong writing skills, geek out over traffic spikes, and proofread my own text messages. But I’m also a project manager, community builder and team leader (and pretty good party planner, so I’ve been told). My background, while extensive, isn’t traditional. As editor-in-chief and first official employee of The Muse — the career and job search platform that helps millions of people figure out what they want to do and thrive once they get there — I have built our publication, „…”, and fast-growing community from the ground up. In the past three years, I’ve recruited an incredible team of 500+ freelance writers, career experts, and lifestyle contributors, garnered awards such as Forbes Top 100 Sites for Women and Top 75 Sites for Your Career, and created editorial content that readers truly, truly love. I’ve also significantly increased our audience (4 million UVs/month) and managed syndication partnerships with Time, Inc., Mashable, and Forbes, to name a (notable) few. Currently, I oversee all digital content strategy and creation, including 50+ articles/week, videos, branded content, and The Muse’s education platform, Muse U. Previously, I worked at a university of a different sort, managing print and digital communications and editorial strategy for the George Washington University Medical Center. In a nutshell, my passion for content is coupled with a love for big-picture planning and daily operational management. I’m not the editor who just wants to write. I’m the editor who actually wants to edit—and plan, ideate, and lead. This is what I do best and love most”.

Ce are de reținut secțiunea Summary de mai sus?

Fraza inițială. Este irezistibilă. Practic te determină să citești tot conținutul. Nu ignora formularea ei. Profilul LinkedIn va depinde de această frază.

Nu faptul că are multă experiență, ci faptul că în prezentarea ei folosește numere. Este important când vine vorba de cât de mult, cât de frecvent faci ceea ce faci.

Exemplul 3

„I got my start writing poetry and teaching fiction. I’m good with words and I get stories. Need a website that works, a brand that resonates and social media that’s human? I can help. I have over six years of experience in higher ed and academic non-profit communications. I’ve also clocked five years of grad school, which totals thousands of writing hours. I’ve honed clever, clear and concise, so I can create content that informs, delights and inspires. Teaching taught me the most: to work with people where they are, figure out their needs and show up prepared to add value to their lives. It takes passion and guts to run a classroom, imagination and humor to keep folks checked in, and empathy and patience to provide useful feedback. I now employ these strengths in managing successful content processes, developing digital resources, and connecting virtual communities. Below are links to projects I’m proud of: website collaborations, social media campaigns I’ve managed, news articles I’ve written, and shout-outs my work has earned. See something you like? I’m an InMail away. (Or a tweet@….)”.

Ce învățăm din secțiunea Summary prezentată?

Autorul nu are un background specific pentru o poziție în domeniul Comunicare. Dar știe să lege atractiv în povestea lui experiența de scris, predat, social media și comunicare.

Ideea este să conectezi bine între ele abilitățile, bucățile de experiență pe care le ai, așa încât să dea impresia unui întreg.

Indiferent cum vei scrie, amintește-ți să se remarce personalitatea ta, să atragi atenția cu fraza de început, să legi totul perfect într-un tablou bine făcut!

Și ține minte ! Secțiunea Summary îți definește profilul tău LinkedIn!

Succes !

Citește și:

Profilul LinkedIn optim – ai doar 6 sec să demonstrezi că ești omul potrivit

Ce sunt soft skills? Cum dezvoltăm aptitudini sociale?

Cum să ai succes la un interviu pentru job? Evită capcanele!

[vc_posts_slider type=”flexslider_slide” count=”3″ interval=”3″ slides_content=”teaser” orderby=”date” posttypes=”post”]

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.

Îți recomandăm

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.
- Anunț -

Urmărește-ne

2,364FaniÎmi place
2,456CititoriConectați-vă
23,182CititoriConectați-vă
- Anunț -

Articole recente