Prima pagină » Lifestyle » Rețete de smoothie cu ingrediente antiinflamatoare

Rețete de smoothie cu ingrediente antiinflamatoare

Rețete de smoothie cu ingrediente antiinflamatoare. Ce deosebește smoothie de suc natural de fructe sau legume? Cum se prepară smoothie? Care sunt ingredientele cu efecte antiinflamatoare? Idei de combinații pentru smoothie.

Ce este inflamația și de ce ne luptăm cu ea?

Inflamația este răspunsul normal al organismului la bacteriile și virusurile invadatoare, la agresiunile chimice și la alți factori negativi din mediu.

Inflamația acută este felul în care reacționează sistemul imunitar la aceste agresiuni diferite. Și nu este un lucru rău. Este parte a procesului de vindecare.

Dacă inflamația devine cronică, durează perioade lungi de timp, are efecte negative.

Medicina modernă găsește inflamația cronică la baza multora dintre afecțiunile cunoscute. De aici și preocuparea pentru a combate inflamația. De fapt, a împiedica inflamația să devină cronică sau a reduce din intensitatea ei.

Nu doar medicamentele antiinflamatoare pot face acest lucru. Dacă suntem atenți la ceea ce mâncăm și ne informăm despre efectele ingredientelor pe care le folosim, dieta ne poate ajuta în lupta cu inflamația.

Persoanele cu durere cronică sau cu diferite boli cronice sunt încurajate să adopte o dietă antiinflamatoare. Aceasta este în principiu similară dietei mediteraneene, dar cu accent pe ingrediente cu proprietăți antiinflamatoare.

Rețete de smoothie cu ingrediente antiinflamatoare

Ce este smoothie?

Smoothie sau un suc de fructe și legume proaspăt preparat poate părea unora același lucru. Sunt însă unele deosebiri.

Smoothie este termenul englezesc care definește o băutură pe bază de fructe și legume.

Deosebirea față de sucul preparat din aceleași ingrediente este că pentru rețetele de smoothie:
-folosim fructul/ leguma întregi sau tăiate în bucăți mici
-folosim un blender sau un robot de bucătărie pentru a le prepara
-consistența și textura sunt diferite de cele ale sucurilor naturale
-sunt conservate fibrele din fructe și legume
-putem adăuga semințe, nuci și alte ingrediente cu proprietăți benefice
-putem să le folosim în lupta cu inflamația cronică dacă știm ingredientele potrivite

Vă recomandăm:  DIETA pentru TIROIDĂ: ce poți face singur?

Ce ingrediente antiinflamatoare putem folosi?

-turmeric

-ghimbir

-fructe de pădure

-semințe chia, migdale, alune, nuci

-kiwi și ananas

-vegetale cu frunze verzi: spanac, varză kale ș.a.

Ingredientele pentru smoothie se mixează în blender sau în cuva robotului de bucătărie până ce se obține textura dorită.

Sunt ideale pentru refacere după antrenamente, dar utile și ca mic-dejun pentru că putem să le îmbogățim în proteine.

Rețete de smoothie cu ingrediente antiinflamatoare

Idei de combinații pentru smoothie:

Smoothie cu iaurt grecesc, afine și spanac:

smoothie antiinflamator

1/ 2 cană iaurt grecesc + 1 cană lapte de migdale +1/2 cană baby spanac + 1 lg-ră unt de arahide + 1/2 cană de afine sau orice alte fructe de pădure + fistic, scorțișoară, 3-4 cuburi de gheață

Smoothie verde cu spanac:

rețete de smoothie cu ingrediente antiinflamatoare

1/2 cană lapte de migdale + 1 banană coaptă+ 2 căni frunze de spanac + 1 cană căpșuni +2 lg-ri unt de arahide + 1/2 lg-ță turmeric + 1/2 lg-ță scorțișoară + 1 lg-ră semințe chia

Smoothie cu fructe de pădure sau căpșuni :

1/2 cană sfeclă curățată și tăiată bucăți + 1 cană fructe de pădure (zmeură, afine, mure ) sau căpșuni + 1 cană suc natural de merișoare + 1 lg-ră miere + 5 cm ghimbir curățat + 1/2 lg-ță scorțișoară

Smoothie cu citrice și avocado:

1 avocado curățat și cu sâmburele îndepărtat + 1 banana + sucul de la o portocală + sucul de la o lămâie + 1 iaurt grecesc (200 ml)

Smoothie cu morcov, ghimbir și ananas:

rețete de smoothie cu ingrediente antiinflamatoare

sucul de la 2 morcovi + 1 banană coaptă + 1 cană cu bucăți de ananas + 1/2 lg-ță turmeric + 1 lg-ță ghimbir curățat și răzuit + 1 cană lapte de migdale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *