Salata de sfecla rosie cu varza, mere și nuci

Salata de sfecla rosie cu varza, mere și nuci este nu doar gustoasă, ci și plină de nutrienți. Vitamine și minerale, dar și fibre care ajută digestiei. Dacă folosim salata ca garnitură la friptură, stimularea digestiei este cu atât mai importantă.

Salata de varza albă proaspătă o consumăm pentru gustul ei fresh foarte bine asortat cu felurile de mâncare consistente. Dar în afară de gust, vom beneficia de aportul ei de vitamina A, C și K, calciu, fier și acid folic.

Sfecla este o foarte bună sursă de acid folic, mangan, potasiu și fibre. Folatul este important pentru sinteza ADN-ului celular, manganul este un bun antioxidant, potasiu contribuie la reducerea tensiunii arteriale, iar fibrele favorizează digestia.

Acidul folic este o vitamina B importantă pentru noi toți, dar mai ales în sarcină pentru că previne apariția unor malformații ale fătului.

salata de varza cu sfecla

Ingrediente pentru salata de sfecla rosie cu varza

1.Varza

1/4 căpățână de varză albă sau 20 de verze de Bruxelles tăiate fin

2.Sfecla

2 sfecle medii pe care le-am copt în prealabil. Puteți încerca și varianta cu sfeclă crudă. Le-am curățat de coață și am dat pe răzătoare una din sfecle, iar pe cealaltă am tăiat-o cubulețe.

3.Mere

2 mere medii-mari, preferabil mai acrișoare pentru a contrasta cu dulceața sfeclei; merele se dau pe răzătoare

4.Nuci pecan

50g de nuci pecan (se pot folosi nuci obișnuite) zdrobite pe care le-am amestecat cu celelalte ingrediente înainte de a turna dressingul.

5.Brânză

100-150g brânză telemea de vacă sau brânză feta se taie în bucățele mici și se presară deasupra salatei sau doar după ce o punem în farfurie.

Foto: JoyFoodSunshine

Ingrediente pentru dressing

semințele de la 2 rodii mari+ 100 ml ulei de măsline + 1-2 lingurițe de miere + 2 linguri muștar Dijon + 1 lingură oțet alb de vin sau suc de lămâie + 1 linguriță de sare + 1 lingură de ierburi provensale

Se mixează în blender sau cu robotul de bucătărie câteva minute până ce dressingul are consistența dorită. Atenție că semințele de rodie aflate în interiorul fructelor roșii sunt destul de dure. Nu vă grăbiți să opriți blenderul prea rapid. Vezi prepararea dressingului AICI.

Gustul acrișor al dressingului, datorat cantității mari de vitamina C a rodiei, contrabalansează minunat gustul dulce al sfeclei. Dacă totuși salata vi se pare prea dulce, se pot adăuga la final, în toată cantitatea de salată 1-2 linguri de oțet de mere.

Salata de varza cu sfecla și mere poate fi consumată singură, pe post de dejun sau cină, cu o felie de pâine integrală. Sau lângă o bucată de friptură la cuptor căreia îi va spori gustul, dar și aspectul farfuriei.


Related Articles

Rămâi conectat

1,846FaniÎmi place
17,445CititoriConectați-vă
- Advertisement -

Articole recente