- Advertisement -

SAPTAMANA 12 de sarcina: la ce să fii atentă?

În saptamana 12 de sarcina greața și vărsăturile se diminuează semnificativ. Și apetitul se modifică. Apar preferințe alimentare uneori ciudate, pentru alimente care altădată nu-ți plăceau.

Ești tot mai energică și începi să redevii cea de dinainte de sarcină.

Tips
∎ continuă să iei vitamine prenatale
∎ hidratează-te corect
∎ pregătește gustări sănătoase care să aducă cele 300 cal suplimentare necesare zilnic în sarcină
∎ hainele trebuie să fie comode, potrivite acestei perioade
∎ mergi la a doua vizită medicală de control al sarcinii cu întrebări pregătite

SAPTAMANA 12

Dezvoltarea copilului în saptamana 12 de sarcina

fătul are lungimea de 6-6,5 cm

scheletul se întărește

se formează unghiile

se formează corzile vocale

apar globulele roșii (eritrocitele)

glanda hipofiză începe să secrete hormoni

în abdomen este destul loc deja pentru ca intestinele să se așeze în poziția normală

Simptome în saptamana 12 de sarcina

∎ greața apare mai puțin

Din păcate nu este valabil pentru toate mămicile; multe continuă să aibă grață matinală și în trimestrul al-II-lea de sarcină

uterul crește în dimensiuni

Uterul se ridică în abdomen și scade astfel presiunea asupra vezicii urinare.

Nu mai apare atât de frecvent senzația de a urina.

hiperpigmentarea pielii (melasma)

Apare la 75% din gravide; pielea este hiperpigmentată pe frunte, pe obraji și deasupra buzei superioare.

Zonele hiperpigmentate persistă până la naștere.

La ce să fii atentă în saptamana 12 de sarcina

1. Hidratează-te

Hidratează-te suficient. Orientativ, este necesar un pahar de apă pentru fiecare oră în care ești activă.

Apa este prima alegere. Băuturile energizante au prea multe ingrediente de care nu ai nevoie.

Alcoolul trebuie evitat.

2. Reține alimentele care trebuie evitate

Produse lactate din lapte nepasteurizat, brânzeturi tip gorgonzola sau Camembert sunt exemple de alimente care pot conține o bacterie numită Listeria.

Listeria poate provoca pierderea sarcinii.

Produse din carne în care carnea nu este suficient preparată termic trebuie evitată din cauza riscului de toxoplasmoză.

Infectarea cu Toxoplasma poate provoca pierderea sarcinii.

Ouăle de găină insuficient preparate termic, ouă de rață sau de gâscă, trebuie evitate din cauza riscului de infectare cu Salmonella.

3. Exercițiile Kegel

Exercițiile Kegel stimulează musculatura pelvină.

Au cel puțin 3 efecte pozitive: diminuează pierderea de urină (incontinența urinară), te ajută să naști mai ușor și să te recuperezi mai ușor după naștere.

4. Simptome care nu trebuie să te sperie

Multe din simptome se întâmplă frecvent și nu sunt alarmante:

  • senzația de gust metalic
  • balonare
  • crampe abdominale asemănătoare celor din timpul ciclului menstrual
  • sensibilitate exagerată la mirosuri
  • alegeri alimentare ciudate
Orice simptom care te îngrijorează trebuie să te trimită la medic.

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.

Articole Similare

Rămâi conectat

1,861FaniÎmi place
2,623CititoriConectați-vă
18,518CititoriConectați-vă
- Advertisement -

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.
- Advertisement -

Articole recente