Anunțuri publicitare
cover letter image
iul. 19, 2018 Servus Expert Brand personal, Cariere Niciun comentariu

Scrisoarea de intenție. 5 principii obligatorii

Un CV rezumă toate etapele de educație și experientă pe care le-ai parcurs până la momentul în care aplici pentru un job. Te întrebi atunci la ce ar fi utilă scrisoarea de intenție (cover letter) atașată CV-ului? Scrisoarea de intenție are ca scop să personalizeze aplicația ta, să te scoată din mulțimea de aplicații asemănătoare. Dacă este bine scrisă, va oferi companiei posibilitatea să-și dea seama dacă ești persoana potrivită pentru postul pe care îl vizezi.

   

PRINCIPII DE RESPECTAT în scrisoarea de intenție

1. Cercetarea prealabilă

Este important să știi că nu vei utiliza aceeași scrisoare de intenție pentru toate joburile la care aplici.

Înainte de a începe să scrii, fii sigur că ai înțeles:

  • obiectivele companiei
  • ce viziune are compania despre modalitățile de atingere a acestor obiective
  • pentru ce poziție aplici
  • cui te adresezi

O parte din informații se găsesc în descrierea poziției pentru care aplici, dar pentru altele trebuie să-ți culegi informațiile ca să ai un tablou complet.

  • Cât de mare este compania?
  • Pentru ce este cunoscută?
  • Ce obstacole are în față?

Verifică de două ori datele pe care le vei folosi! Ceea ce ție îți poate părea o mică scăpare, va sări în ochii celui care citește și cunoaște foarte bine compania. Va fi un semn că nu ești suficient de atent la detalii și că ai  putea proceda la fel și cu îndatoririle pe care le presupune jobul.

2. Pune-te în valoare

Este de preferat să începi scrisoarea de intenție cu o afirmație care să atragă atenția. Totuși, ai grijă că este o demarcație foarte fină între a fi prea serios și a fi disperat.

De exemplu, este bine să precizezi dacă ai o anumită legătură cu compania și cu scopurile ei, dar trebuie să o spui scurt, interesant și original.

Dacă nu ai o conexiune specială cu compania, atunci pune accentul pe abilitățile tale care ar putea fi utile atingerii scopurilor companiei.

Trebuie să precizezi de ce crezi că ești potrivit pentru poziția respectivă fără să exagerezi.

3. Fii concis

Nu atașa niciodată o scrisoare de intenție mai lungă de o pagină.

Construiește-o astfel încât să fie ușor de citit. Evită frazele lungi, paragrafele supraîncărcate. Nu trebuie să arate ca o bucată de proză densă și dificil de parcurs pentru că ar putea să-ți reducă șansele.

De asemenea, evită să dai detalii excesive despre educație sau despre experiență, pentru că CV-ul conține deja aceste informații. De ce ar vrea cineva să citească încă o dată ceea ce găsește în CV?

Mai degrabă să atragi atenția asupra personalității și pasiunilor tale, asupra modului în care te implici când ai de atins un scop.

4. Elaborează un set de aptitudini

Citește cerințele jobului cu atenție pentru a înțelege ceea ce urmărește angajatorul. Apoi scoate în evidență, de exemplu, cum ai reușit la jobul precedent să dublezi  numărul de urmăritori pe Twitter pentru companie. Folosește cifre pentru a sublinia, dar nu exagera cu detaliile.

Trebuie doar să dai o idee. Detaliile se păstrează pentru interviu.

5. Fii atent la limbaj

Daca ești nesincer în afirmațiile pe care le faci despre valoarea companiei, managerul va sesiza imediat. Este ușor de observat pentru „un ochi” cu experiență dacă ești lingușitor, dacă exagerezi. Scrisoarea ta de intenție ar putea fi trecută ușor cu vederea.

Descrie de ce ești interesat să lucrezi în companie, dar încearcă să fii sincer și original în felul în care o spui.

În final:

Dacă în postarea jobului se precizează că scrisoarea de intenție este opțională, este bine totuși să o incluzi. Vor crește șansele ca angajatorul să-și facă o  imagine despre cum te-ai descurca în poziția de care are nevoie. Vor crește șansele și față de competitorii care aplică numai cu CV.

Citește și

Cum să ai succes la un interviu pentru job? – 1

4 elemente cheie ale secțiunii Summary pentru profilul LinkedIn

Profilul LinkedIn optim – ai doar 6 sec să demonstrezi că ești omul potrivit

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: