Prima pagină » Sănătate » Somn fără DURERE de SPATE: ce poți face singur?

Somn fără DURERE de SPATE: ce poți face singur?

somn fără durere de spate – durerea de spate aparuta noaptea – durere la mijlocul spatelui – durere omoplati – durere intre omoplati – remedii pentru durere spate – exercitii pentru durerile de spate

Somn fără durere de spate înseamnă să ne asigurăm numărul de ore de odihnă care ne mențin apți pentru activitatea de a doua zi. Durerea de spate apărută noaptea poate fi combătută prin câteva măsuri simple, dar care necesită voința de a le aplica constant.

somn fără durere de spate

Somn fără durere de spate

De ce apare durerea de spate în timpul somnului?

Durerea la mijlocul spatelui, între omoplați, se poate datora coloanei vertebrale toracice.

Durerea poate fi cauzată de poziția defectuoasă sau de o răsucire bruscă. În acest caz durerea este temporară și va ceda cu câteva măsuri simple aplicate și cu un pic de răbdare.

Alteori, durerea are cauze mai serioase și necesită intervanția unui profesionist.

Postura defectuoasă

-foarte mulți dintre noi stăm prea mult pe scaun: la birou, în fața ecranelor, în mașină; studiile științifice ne avertizează că acest fapt ne afectează starea de sănătate și chiar durata de viață

-nu doar statul pe scaun, dar și poziția în care stăm sunt responsabile de durerea pe care o resimțim la nivelul gâtului, umerilor și spatelui

Artrita

-este mai frecvent cauza durerii de spate a seniorilor

-este însoțită de inflamație, rigiditatea articulațiilor și limitarea mișcărilor

Traumatismele/ loviturile

-traumatisme minore, ca de exemplu când ridicăm incorect greutăți sau ne răsucim brusc pot provoca o durere temporară sau o durere cronică, pe termen lung

Hernia de disc la nivel toracic

-deplasarea discului intervertebral afectează ambele vertebre, dar și nervii spinali vecini cu aceste vertebre; este mai frecventă la nivel lombar, dar poate apărea și toracic sau cervical

Osteoporoza cu fracturi vertebrale

-fractura și colabarea vertebrelor datorată osteoporozei nu cauzează numai durere, dar poate fi observată curbarea exagerată a coloanei (cifoza)

Tumori

-este o cauză mai rară de durere de spate; tumoarea comprimă și nervii spinali vecini ceea ce generează durerea de spate

Atenție! Durerea de spate care provoacă simptome la nivelul membrelor (amorțeală, înțepături) sau care este însoțită de pierderea controlului sficterian (incontinență de materii fecale sau urină) reprezintă o urgență.

Somn fără durere de spate

Ce poți face singur pentru a dormi mai bine?

1.Rearanjează pernele

-poți aranja pernele astfel încât să reduci durerea de spate

dacă obișnuiești să dormi pe o parte, o pernă între genunchi poate fi utilă; dacă dormi pe spate– o pernă sub genunchi

-ai grijă ca perna de sub cap și gât să nu mențină gâtul tensionat, să fie moale, să umple spațiul dintre cap, umăr și gât

2.Exerciții fizice înainte de culcare

-există câteva tipuri de mișcări care fortifică musculatura spatelui și ne ajută să avem un somn mai bun

-sunt exemplificate aici 6 tipuri de exerciții simple care pot fi învățate și repetate

3.Schimbă poziția la somn

dormitul pe burtă pune în tensiune musculatura spatelui lombar, dar și între omoplați

-este bine să abandonăm această poziție dacă avem dureri de spate sau să punem o pernă sub burtă

dormitul pe spate, mai ales fără pernă, menține coloana în poziția fiziologică și este cel mai indicat

-atenție cum coborâm dimineața din pat: ne răsucim mai întâi pe o parte, cu genunchii îndoiți, coborâm ambele picioare odată împingându-ne în mâini

4.Schimbă salteaua

salteaua cea mai indicată este una de fermitate medie: nici prea tare, nici prea moale

topurile sunt o investiție mai mică și pot acoperi salteaua veche până ce vine momentul să o înlocuim

5.Schimbă postura pe parcursul zilei

-ai grijă la postură pe parcursul zilei, mai ales dacă stai mult la birou

-analizează curburile corecte ale coloanei vertebrale din figura de mai jos și caută să le menții

somn fără durere de spate

Newsletter

Servus Expert oferă un rezumat gratuit săptămânal, pentru fiecare categorie, al celor mai interesante articole despre sănătate, artă, știință, cultură și alte aspecte care ne ajută să construim o viață sănătoasă și plină de sens. Primește-l și tu:

* obligatoriu

Somn fără durere de spate

6.Terapia prin alternanța cald-rece

-este un tratament recunoscut pentru durere

-încearcă-l înainte de a te așeza în pat

-rece- cuburi de gheață învelite în prosop, aplicate pe zona dureroasă

Atenție!
-nu se aplică niciodată gheața direct în contact cu pielea
-aplicația se face pentru 10 min odată, de 3-4 ori pe zi
-dacă durerea e cronică, veche, aplicația cu gheață se face după efort/activitate fizică, nu înainte

-cald: pernă electrică, sticle cu apă caldă, dușuri fierbinți

Atenție!
-reprizele de aplicare a căldurii trebuie să fie de aproximativ 20 min
-mai întâi se face aplicația rece, cu gheață, apoi cea caldă
-nu se fac aplicații calde dacă sunt semne de inflamație acută (roșeață, edem)
nu trebuie să adormim cu perna electrică dedesubt; este risc de arsuri

7.Medicamente

-analgezice simple ca acetaminofen sau antiinflamatoare nesteroidiene sunt primele utilizate

-atenție la dozele maxim admise și la interacțiunile cu alte medicamente consumate simultan pentru alte afecțiuni

-dacă durerea este intensă pot fi necesare analgezice mai puternice; medicul de familie este primul care vă poate ajuta

8.Kinetoterapie

-puteți învăța la ședințele de kinetoterapie grupele de exerciții care ajută la diminuarea durerii de spate

-odată învățate vor putea fi practicate constant și acasă

Aici este un exemplu de exerciții fizice utile pentru ameliorarea durerii de spate; Doctor Jo exemplifică și traducerea nu este obligatorie

9.Alege încălțămintea corectă

tocurile excesiv de înalte sau încălțămintea prea plată și cu talpa foarte subțire (tip șlapi) pot agrava durerea de spate

 

Newsletter

Servus Expert oferă un rezumat gratuit săptămânal, pentru fiecare categorie, al celor mai interesante articole despre sănătate, artă, știință, cultură și alte aspecte care ne ajută să construim o viață sănătoasă și plină de sens. Primește-l și tu:

* obligatoriu