nov. 14, 2018 Servus Expert Doctorul zilei, Sănătate Niciun comentariu

SOMNUL și GREUTATEA. La ce oră este bine să te culci seara? De ce?

Somnul și greutatea corpului sunt legate între ele. Dacă dormi mai puțin, vei fi tentat să consumi calorii mai multe. Rezultatul va fi o creștere în greutate și obezitate. Cum se explică acest fenomen și ce ar trebui să facem pentru a adormi mai ușor seara?

Somnul are un rol important în menținerea stării de sănătate și în asigurarea unei senzații de bine fizice și psihice.

Ce a constatat un studiu științific din 2018 în legătură cu somnul și greutatea corpului?

Recent cercetătorii au aflat mai multe despre faptul că un somn dificil sau insuficient ne influențează alegerile alimentare. Un studiu care a inclus tineri relativ sănătoși, cu vârste cuprinse între 18-30 de ani, a condus la următoarele constatări:

durata mai scurtă a somnului și ora târzie la care adormim va determina a doua zi, un consum crescut de alimente bogate în grăsimi și carbohidrați

consumul de alimente bogate în calorii crește în seara următoare unei nopți pierdute

Participanții la studiu au dormit în medie 5 ore/noapte. Ora de culcare a variat între 23.30-5 am, cu o medie la ora 2 a.m. Ora de trezire a fost, în medie, ora 9 a.m.

De asemenea, subiecții au continuat să-și desfășoare viața obișnuită. Au fost luați în calcul și factorii de stres și activitatea fizică. Ceea ce a fost o noutate în raport cu cercetările mai vechi efectuate în condiții experimentale.

Somnul insuficient a condus organismul către alegerea de alimente mai bogate în calorii Exemple: cârnați, bacon, brânză, alimente tip fast-food, dulciuri și înghețată.

De ce este bine să ne culcăm înainte de ora 23.30 ?

Lasă un răspuns

Newsletter

%d blogeri au apreciat: