Suc de varza si zeama de varza: beneficii, vitamine, calorii

Suc de varza prospata sau zeama de varza în care păstrăm varza murată sunt alimente la îndemână. Sucul de varză este folosit de mulți pentru ameliorarea gastritei și a ulcerului, iar zeama de varză face parte din băuturile fermentate bogate în probiotice.

Suc de varza pentru dieta hipocalorică

suc de varza pentru dieta hipocalorica

Sucul de varză are calorii puține. Aproximativ 30 kcal la o cană de suc (240 ml). Dar ca să obții o cană de suc se poate să ai nevoie chiar și de o căpățână întreagă de varză albă sau roșie.

Un alt beneficiu dacă ții dietă este faptul că aportul de grăsimi este zero. Sucul de varză nu are deloc grăsimi.

Zeama de varza este preferata bacteriilor intestinale

flora intestinala

Zeama de varză face parte din alimentele fermentate care sunt cea mai bună sursă de probiotice. Probioticele sunt microorganisme care se adaugă bacteriilor bune din intestin favorizând digestia.

Copiii se nasc cu intestinele nepopulate de bacterii. Formarea florei intestinale are loc la naștere și ulterior la contactul cu laptele matern și cu celelalte alimente.

S-a dovedit că flora intestinală are roluri importante nu doar în digestia alimentelor, ci și în metabolism și imunitate. Dezechilibrul microflorei intestinale este implicat în apariția diabetului de tip 2, colonului iritabil sau a obezității.

Suc de varza la diabet

suc de varza pentru diabet

O cană de suc de varză are 4g carbohidrați din care 2g sunt zahăr natural și 2g amidon. Orientativ, o căpățână de varză conține 40g zaharuri naturale.

Varza are indice glicemic 1, deci foarte scăzut. Indicele glicemic este valoarea care estimează cum afectează alimentele creșterea glicemiei.

Dacă ai diabet, alegerea alimentelor cu indice glicemic redus permite un control mai bun al glicemiei.

Sucul de varza – sursă excelentă de vitamina C

suc de varza cu vitamna C

O cană de suc de varza proaspătă aduce 54% din necesarul zilnic de vitamina C. Iar la o cană de zeamă de varză aportul este chiar de 60% din necesarul zilnic de vitamina C.

Alimentele bogate în vitamina C favorizează absorbția fierului, susțin sănătatea oaselor și a musculaturii, vindecarea rănilor și buna funcționare a sistemului imunitar.

Se poate vindeca gastrita cu suc de varza?

gastrita

Multe persoane consumă suc de varză pentru gastrită, dureri de stomac, ulcer sau reflux gastrointestinal.

Un studiu științific din 1949 a adus dovezi că sucul de varză grăbește vindecarea leziunilor mucoasei în ulcerul gastric.

Totuși, între timp s-a dovedit că Helicobacter pylori este bacteria ce cauzează cel mai frecvent gastrită și ulcer, iar tratamentul acesteia se face cu antibiotice.

Sucul de varză ar putea continua să fie un adjuvant în procesul de vindecare.

Atenție dacă ai tratament cu Trombostop sau Sintrom

trombostop

Varza este o sursă importantă de vitamina K implicată în coagulare.

Medicamentele anticoagulante ca Trombostop sau Sintrom acționează tocmai prin blocarea efectelor vitaminei K din organism.

Dacă consumăm suc de varză în cantități mari există riscul să diminuăm efectul anticoagulant al Trombostopului sau Sintromului.

Frunze de varză pentru diminuarea durerilor

Sensibilitatea sânilor sau senzația de durere la mamele care alăptează poate fi diminuată prin aplicarea directă a frunzelor de varză. Sucul de varză nu are același efect.

Frunzele de varză sunt eficiente și în alte tipuri de dureri, chiar de intensitate moderată-severă cum este durerea de genunchi postoperator sau durerea de gleznă în entorse.

Suc de varza pentru hipertensivi

suc de varza pentru hipertensiune

Varza este o sursă importantă de potasiu. De nivelul potasiului din sânge depinde eficiența tratamentului antihipertensiv.

La persoanele fără hipertensiune potasiul participă la menținerea tensiunii arteriale normale prin faptul că stimulează eliminarea sodiului care crește tensiunea.

Cruciferele ajută memoria

Academia Americană de Nutriție include familia cruciferelor (varză, broccoli, kale, varza de Bruxelles) la recomandările alimentare utile stimulării creierului și funcționării memoriei.

Suc de varza pentru protecția vederii

Degenerescența maculară care apare odată cu înaintarea în vârstă poate duce la pierderea vederii.

Există studii clinice care demonstrează efectele benefice ale luteinei și zeaxantinei asupra riscului de apariție a acestei boli.

Varza este o sursă naturală importantă de luteină și zeaxantină. Nu putem consuma suc de varză în cantități similare cu cele administrate ca suplimente în aceste studii clinice, dar putem spune că varza face parte din alegerile alimentare inteligente și în ceea ce privește sănătatea ochilor.

Suc de sfeclă roșie: preparare și precauții

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.

Articole Similare

Rămâi conectat/ă

1,861FaniÎmi place
2,623CititoriConectați-vă
20,903CititoriConectați-vă
- Advertisement -

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.
- Advertisement -

Articole recente