Anunțuri publicitare
oct. 14, 2018 ServusExpert Cariere, Inspirația zilei, Inspirație Niciun comentariu

Cum scrii un text online? 9 sfaturi ca să ai mai mulți cititori

Articolele online sunt, după cum probabil deja ai observat, destul de diferite de articolele normale de ziar sau revistă. Poate te-ai gândit să începi și tu un blog sau un site de marketing afiliat, dar nu știi exact ce stil să adopți. Poate deja ți-ai pus diverse întrebări legate de conținut într-un text online.

Cum scrii un text online optimizat pentru motoarele de căutare, sau, cu alte cuvinte, un ”text SEO” (Search Engine Optimisation)?

Cum produci conținut mai bun decât concurența, care să îți aducă o mai bună clasare (ranking) foarte bună pe Google și să te transforme în expertul de referință pe domeniul ales?

Mai jos poți citi un ghid util pentru a scrie un text online optimizat.

Laptop, text online, caiet, pahar de apa, telefon, flori in vaza pe masa

Componenta de bază pentru fiecare succes de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) este conținutul de calitate. Articolele tale trebuie să fie mai bune decât orice ar avea de oferit concurența.

Uită-te la conținutul primelor 10 site-uri care apar la o căutare Google în limba română (sau cea în care intenționezi să scrii) pe domeniul ales. Vezi ce au în comun și ce le diferențiază.

Totuși, nu ajunge să copiezi stilul, ci trebuie să surclasezi acest conținut ca să ai o șansă ca articolele tale să apară primele în căutări. Conținutul tău trebuie să fie mult mai bun.

Iată cele 9 sfaturi:

1. Cercetează atent domeniul despre care vrei să scrii un text online, iar apoi argumentează logic

Principiul de bază este exact ca la un eseu pentru facultate. Nu poți face o afirmație fără să argumentezi. Tot ceea ce scrii intr-un text online trebuie să se bazeze pe o cercetare prealabilă și să fie prezentat logic. Urmărește, deci, și în cazul scrisului pe internet, o metodică clară.

Folosește în cercetare surse cât mai serioase. De exemplu, multe dintre articolele de pe site-ul nostru, servusexpert.ro, sunt bazate pe studii științifice. Dar sunt scrise într-un stil accesibil atât pentru utilizatori, cât și optimizate pentru motoarele de căutare.

Listarea surselor la final nu este neapărat necesară în majoritatea conținutului jurnalistic-redacțional de pe internet, dar trebuie să fi lucrat cu aceste surse pentru a scrie articolul.

2. Compune un text online din propoziții scurte

Nu trebuie să ai mai mult de 20% din textul tău in propoziții mai lungi de 20 de cuvinte.

Încearcă să eviți propozițiile secundare numeroase.

Pune mai des punct sau adaugă alineat pentru a-ți face textul mai ușor de citit pentru utilizator.

Ține minte că toată lumea este ocupată. Dacă cineva îşi dedică un timp citirii articolului tău, nu vrea nici să piardă excesiv de mult timp printr-un text stufos.

3. Folosește cuvinte străine doar atunci când este neapărat necesar

Domeniul SEO este unul din domeniile în care nu poți evita complet termenii străini.

Chiar și într-un astfel de domeniu, încearcă să nu arunci cuvintele străine în text fără o explicație sau o traducere. Nu vrei ca cititorul să se oprească din citit pentru că se împiedică în prea multe necunoscute.

Cu toate acestea, dacă ești sigur că grupa de persoane vizată de articol cunoaște acei termeni, nu este necesar să îi explici sau să îi traduci pe toți.

4. Încearcă să eviți diateza pasivă și înlănțuiri de substantive abstracte

Folosim metode de cercetare specifice facultății, dar nu scriem într-un text online lucrări științifice. Substantivele care denumesc concepte abstracte pot fi utile, dar necesită putere de concentrare și timp pentru a fi înțelese.

Încearcă să scutești cititorul de acest efort scriind mai simplu și mai la obiect. Adică să folosești sinonime din vorbirea curentă care sunt pe înțelesul tuturor. Îți va fi recunoscător pentru că a rămas cu ceva, nu a dat scroll mai departe, sătul de atîtea neologisme.

De asemenea, vocea pasivă nici nu este prietenoasă și nici nu ajută ca informația să fie înțeleasă mai ușor. Textele online sunt scrise pentru a conferi informații și a rămâne în memorie.

Propozițiile scrise la diateza pasivă au un aer oficial și distant, ca, de exemplu, ultimele trei propoziții pe care le-am scris.

5. Adresează-te direct cititorului!

Când vin vizitatori pe pagina ta, comunici cu oameni. Reține acest lucru când scrii.

Nu scrii un avertisment impersonal, ci vrei să dezvolți și o relație personală cu cititorii.

Fii politicos, dar scrie ca pentru un prieten. Adresarea cu persoana a II-a singular („tu”) e preferată în mediul online.

Nu te pierde, deci, în fraze impersonale.

Imaginează-ți că cineva vine pe pagina ta și dorește să se informeze pe tema despre care scrii.

Imaginează-ți, când scrii, că persoana aceea stă în fața ta și vorbești pur și simplu cu ea, explică-i mereu ce vrei să spui.

Nu folosi, totuși, limbajul colocvial sau elemente de jargon.

6. Concentrează-te pe ceea ce este esențial pentru un text online

Introducerile și paragrafele de legătură foarte lungi, precum și reformulările succesive devin adesea pălăvrăgeli inutile. Pot, în cel mai bun caz, să fure timp cititorilor, iar în cel mai rău, să enerveze (voluntar sau involuntar).

Renunță la tot ceea ce este inutil și concentrează-te pe ceea ce este esențial!

Dacă o anumită subtemă necesită o explicație mai lungă de două paragrafe, scrie un articol separat pentru ea și dă link-ul celui de-al doilea articol în primul articol.

7. Folosește subtitluri pregnante și liste de idei

Pe internet, oamenii citesc puțin altfel decât de obicei. Mai degrabă scanează textul decât să îl citească cuvânt cu cuvânt.

De aceea are sens să utilizezi subtitluri și, unde este adecvat, să folosești și liste numerotate sau cu puncte.

Listele fac articolul mai ușor de scanat, dar totuși încearcă să nu le suprautilizezi. Ar putea face textul să pară prea fragmentat și superficial.

8. Folosește sinonime

Este posibil ca Google să recunoască o parte dintre acele sinonime și să claseze mai bine articolul pentru un stil variat, care rămâne totuși la subiect.

Textul tău va deveni mai bogat în cuvinte cheie pe care oamenii le pot căuta şi vor exista mai multe oportunități ca cititorii să ajungă la tine pe pagină.

Fii totuși atent când utilizezi cuvintele cheie ca sinonime, deoarece de multe ori pot avea sensuri puțin diferite și trebuie să faci diferența între ele.

Dacă există o diferență între termeni, atunci asigură-te că aceasta reiese din textul tău.

9. Asigură-te că textul tău are o structură logică și că informația este ușor de recunoscut

O structură logică și ușor de recunoscut este enorm de importantă pentru textul tău. Ajută cititorul să găsească mult mai repede ceea ce caută.

De asemenea îi faci lui Google viața mai ușoară. Iar cum prioritatea Google este utilizatorul care caută cuvinte cheie pe motorul de căutare, acest lucru ajută ca textul tău să ajungă la cât mai multe persoane.

Dacă ai fi Google, ce ai alege?

Un text cu o structură clară care nu prezintă dificultăți în scanare, sau o serie de propoziții lungi care sunt de fapt paragrafe, dar totuși greu de recunoscut ca atare?

Citește și ⇒ 5 lucruri obligatorii înainte să scrii un articol de blog

Uite aici lista scurtă cu cele 9 puncte:
  1. Cercetează atent domeniul despre care vrei să scrii, iar apoi argumentează logic
  2. Scrie propoziții scurte
  3. Folosește cuvinte străine doar atunci când este neapărat necesar
  4. Înearcă să eviți diateza pasivă și înlănțuiri de substantive abstracte.
  5. Adresează-te direct cititorului!
  6. Prezintă doar esențialul
  7. Folosește subtitluri pregnante și liste de idei
  8. Folosește sinonime
  9. Asigură-te că textul tău are o structură logică și că informația e ușor de recunoscut

Acestea 9 aspecte de redactare fac parte din ceea ce se numește On-page SEO.

Aici ai și o bibliografie mai detaliată în limba engleză, pentru a-ți adânci cunoștințele:

Mult succes în redactarea propriilor tale texte SEO!

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: