10 greșeli de alimentație
oct. 22, 2019 Servus Expert Inspirație Niciun comentariu

Top 10 greșeli de alimentație: De ce nu slăbim?

10 greșeli de alimentație pe care le facem frecvent ne împiedică să ajungem la greutatea optimă.

Dar care este greutatea optimă?

Greutatea optimă se raportează la înălțime și se calculează după o formulă numită Indice de Masă Corporală.

Top 10 greșeli de alimentație frecvente:
Ghid Vizual

1.CALORIILE ZILNICE

10 greșeli de alimentație

Fiind supraponderali ne creștem riscul de cancer. Sunt 13 tipuri de cancer asociate cu greutatea crescută.
Dacă suntem convinși și ne preocupăm, aflăm repede ce înseamnă o dietă echilibrată. Iată câteva principii ușor de aplicat:
a) Să umplem farfuria 1/2 cu vegetale/salată, 1/4 cu proteine de tipul pește/fasole, 1/4 cu alimente pe bază de făină integrală, orez brun, alte alimente care conțin amidon
b) Caloriile zilnice să se încadreze în limita a 2000 cal pentru femei și 2500 cal pentru bărbați
c) Modul sănătos de a pierde în greutate este să ne încadrăm sub limitele de calorii de mai sus, zilnic, dar păstrând în farfurie proporția de alimente indicată la primul principiu

2.GRAPEFRUIT și CIORBA de VARZĂ

GRAPEFRUIT

Dacă ți-ai propus să pierzi rapid 10 kg, poți alege să consumi numai ciorbă de varză sau grapefruit.

Vei reuși să pierzi kg pentru că aportul zilnic este sub 1000 calorii.

Dar, consumând atât de puține calorii, metabolismul ”este antrenat” să desfășoare reacțiile chimice mai lent.

Când dieta va înceta, metabolismul încetinit va fi un dezavantaj: va duce la recâștigarea kg pierdute.

3.RENUNȚAREA LA MICUL DEJUN

Cereale integrale la mic dejun

Pare o metodă simplă de reducere a caloriilor, dar te poate menține înfometat pentru tot restul zilei.

Atrage după sine și alte greșeli: vei fi tentat la birou să consumi gustări nesănătoase sau să mănânci o porție exagerată de mâncare la prânz.

Micul dejun bogat în proteine și fibre poate curma senzația de foame pentru tot restul zilei. Studiile arată că persoanele care servesc zilnic micul dejun își mențin mai ușor greutatea.

Top 10 greșeli de alimentație
care pot fi evitate

4.GUSTĂRILE DINTRE MESE

Croissante, Dulciuri

Ai grijă ce alegi! Feliile de chec, croissantele cu ciocolată, pot da peste cap o dietă bine planificată. Dacă nu ești sigur pe numărătoarea caloriilor folosește opțiunile telefonului smart.

5.SEMINȚE ȘI NUCI

Semințe și Nuci

Sunt o alegere inteligentă pentru gustările dintre mese. Păstrează pe birou un bol cu diverse tipuri de nuci: obișnuite sau pecan, migdale, fistic, caju.

Există și varianta pachetelor combinate cu nuci și fructe uscate. Vei reface mereu rezervele energetice, dar vei câștiga și proteine și grăsimi nesaturate utile organismului.

Cercetătorii confirmă că cei care folosesc nucile și semințele ca snacks nu au probleme cu greutatea.

6.VERIFICĂ ETICHETA PRODUSELOR ALIMENTARE

10 greșeli de alimentație

Ideal este ca produsul cumpărat să aibă conținut de grăsimi mic-mediu.

GRĂSIMILE TRANS (uleiuri parțial hidrogenate) – acele tipuri de grăsimi utilizate pentru a accentua aromele și a prelungi valabilitatea produsului, ar trebui să fie cât mai aproape de 0 în alimentele pe care le consumăm

GRĂSIMILE SATURATE să se încadreze în regimul scăzut/ mediu din diagramă

Top 10 greșeli de alimentație
pe care le facem când vrem să slăbim

7.SUCURILE NATURALE

Sucuri - Băuturi carbogazoase - Cocktailuri

Aduc vitamine și minerale, dar și calorii. Consumând fructele întregi câștigăm și fibrele, atât de utile digestiei.

Băuturile carbogazoase îndulcite trebuie complet excluse dacă dorim să fim sănătoși, să reducem riscul de diabet și să nu consumăm calorii în plus. Cocktailurile și cafeaua cu diverse adaosuri (frișcă, lapte ș.a.) aduc calorii suplimentare și trebuie contabilizate la totalul zilei.

8.HIDRATAREA INSUFICIENTĂ

APA

Este una dintre cele mai frecvente greșeli pe care le facem. Contribuie esențial la faptul că nu avem greutatea optimă.

Încearcă să bei un pahar de apă la fiecare masă, dar și la gustările dintre mese.

9.CALCIUL

Produse lactate

Unele studii susțin că organismul arde mai multe calorii dacă aportul de calciu este suficient. Și că, dimpotrivă, produce și depozitează mai multe grăsimi când calciul din sânge este scăzut.

Așa că excluderea lactatelor în timpul dietei nu este o idee foarte bună. În schimb, este bine să ne orientăm către produsele lactate degresate.

10.EFORTUL FIZIC

10 greșeli de alimentație

Efortul fizic constant, chiar de intensitate medie, ne este benefic nu doar pentru a ne menține greutatea optimă. Dar nici nu trebuie mizat doar pe mișcare pentru a ne atinge obiectivul.
Totodată nu trebuie fixată o țintă prea dificil de atins. Adică nu este bine să ne propunem să pierdem 5kg/ săptămână. Dacă nu vom reuși, ne vom demoraliza și nu vom putea să atigem greutatea corespunzătoare înălțimii.

Lasă un răspuns

Newsletter

Urmăriți-ne pe Facebook!

Calculator Indice de Masă Corporală

cm
kg

Calculator Indice de Masă Corporală

Child BMI calculator is only valid for children between 2 and 20 years.

cm
kg
%d blogeri au apreciat: