TRIGLICERIDE: 10 lucruri bine de știut

Trigliceride și colesterol mărite în sânge sunt un pericol pentru inimă și vasele de sânge, dar și pentru apariția ficatului gras.

Iată ce trebuie să știi despre trigliceride.

Ce sunt trigliceridele?

trigliceride

Trigliceridele sunt grăsimi. Uleiul, margarina, unt și multe alte alimente sunt grăsimi. Organismul le absoarbe după ce le mâncăm. Dar aceasta nu este singura sursă alimentară pe seama căreia cresc trigliceridele.

Consumul de calorii în exces pe seama carbohidraților simpli (zahăr, alcool, pâine albă, patiserie, bomboane) determină organismul să le stocheze. Iar trigliceridele sunt forma de stocare.

Trigliceride: Pot fi utile organismului?

trigliceride

Trigliceridele sunt utile dacă le păstrăm la un nivel normal. Organismul le folosește pentru a stoca energie. Dar creșterea trigliceridelor, care se asociază frecvent cu creșterea LDL colesterol, crește și riscul de boli cardiovasculare.

Ce este profilul lipidic?

profil lipidic

Profilul lipidic este o baterie de analize care ne arată colesterolul total, trigliceridele, LDL colesterol și HDL colesterol. Valori mari înseamnă risc crescut de boli cardiace.

Trigliceride normale și crescute

trigliceride valori normale

Proba de sânge pentru determinarea trigliceridelor se recoltează după 12 ore de post. Se poate consuma apă. Trigliceridele cresc la persoane cu obezitate, sedentarism, alimentație nesănătoasă și consum de alcool.

Ce simptome dau trigliceridele mari?

simptome trigliceride crescute

Simptomele nu apar de la început. Dar trigliceridele mărite cresc riscul de infarct miocardic și accident vascular.
Recomandabil este să ne testăm trigliceridele în mod regulat, înainte de apariția simptomelor.

Ajută dieta dacă avem trigliceride mari?

Da. Dieta ajută mult. Trigliceridele cresc datorită excesului de carbohidrați din alimentație. Sunt de ales carbohidrații complecși din legume și cereale integrale. Și de evitat grăsimile saturate (din surse animale) în favoarea grăsimilor bune: ulei de măsline, nuci, semințe, pește.

Cum stai cu greutatea?

Dacă ai kilograme în plus și scapi de ele vor scădea și trigliceridele. Chiar și 1kg scădere în greutate se poate vedea pe cifra trigliceridelor. Caloriile consumate în exces sunt preschimbate în trigliceride și stocate ca grăsimi.

Ajută sportul la scăderea trigliceridelor?

Da. Dacă reușim să facem mișcare 30 min/ zi regulat putem scădea valoarea trigliceridelor și crește HDL-colesterol sau colesterolul bun. O plimbare, o partidă de înot sau una de dans, sunt utile.

Ce efect are alcoolul?

Alcoolul vine cu supliment de calorii și zahăr. Chiar și în cantitate mică, consumul de alcool crește trigliceridele.

Există medicamente care scad trigliceridele?

Dacă dieta, exercițiile fizice și scăderea în greutate nu sunt de ajuns, atunci medicul apelează la medicamente. Acestea pot fi statine (care se folosesc și pentru scăderea colesterolului), suplimente cu omega 3, niacina, fibrați. Nu este recomandabil să ne tratăm singuri cu medicamente sau suplimente fără sfatul medicului.

Trigliceride marite: care sunt valorile periculoase?

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.

Articole Similare

Rămâi conectat/ă

1,861FaniÎmi place
2,623CititoriConectați-vă
20,903CititoriConectați-vă
- Advertisement -

Abonează-te la newsletter

Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam.
- Advertisement -

Articole recente