TRIGLICERIDE MĂRITE – avertizare pentru sănătatea inimii

Care sunt cele mai bune metode pentru a micșora trigliceridele?

exercițiile fizice regulate

-minim 30 min pe zi, în fiecare zi

-să încercăm să încorporăm activitatea fizică în activitățile obișnuite: să urcăm scările, în loc de a lua liftul, să mergem pe jos, să ne ridicăm de la birou și să facem pași o dată la 30 min

menținerea greutății corporale optime

-excesul de calorii este convertit în energie stocată și trigliceridele cresc

-reducând rația de calorii, reducem trigliceridele

evitarea zahărului și a produselor cu făină albă sau îndulcite cu fructoză

alegerea tipurilor de grăsimi care pot aduce beneficii

-în loc de carne roșie (vită, porc), să alegem peștele bogat în omega3: macrou, somon

-în loc de grăsimile saturate din carne, să alegem uleiul de măsline

-evitarea la maximum a grăsimilor trans; acestea sunt pe etichete cu denumirea de ” uleiuri parțial hidrogenate”; sunt folosite de producători pentru a accentua aroma, a influența textura și termenul de valabilitate ale alimentelor procesate

limitarea cantității de alcool consumată zilnic

-alcoolul este bogat în zahăr și calorii și poate fi vinovat pentru trigliceride mărite

medicamente

Atunci când modificarea stilului de viață nu este suficientă pentru a scădea trigliceridele, medicul va prescrie medicamente; se folosesc:

statine ( în special dacă simultan există și colesterol mărit, semne de arterioscleroză sau diabet)

fibrați (nu se potrivesc celor cu boli hepatice și renale)

ulei de pește (dar atenție că acestea sunt suplimente alimentare; studii recente atrag atenția că pentru a obține efectul pe care contăm ar trebui înghițite exagerat de multe tablete zilnic)

niacina/ acid nicotinic – scade atât trigliceridele cât și LDL-colesterol; dar atenție că poate interacționa cu alte medicamente pe care le consumăm

NU decideți singuri necesitatea acestor medicamente, chiar dacă este vorba despre suplimente alimentare cu omega3

Trigliceride mărite – care sunt câteva dintre deciziile alimentare cele mai bune?

-unele vegetale sunt de preferat altora dacă avem trigliceride crescute; cele care conțin amidon (porumb, mazăre) e bine să fie alese mai rar; în locul lor: conopidă, varză, ciuperci

-fasolea este o alegere foarte bună pentru fibre și alte calități; dar nu dacă o preparăm cu carne de porc; dacă fasolea cu ciolan afumat vi se pare mai gustoasă, să știți că pierdeți avantajele pe care le aduce consumul de fasole preparată fără carne

fructele uscate sunt foarte bogate în zahăr; când citiți că se poate consuma o porție de fructe uscate, să știți că ea înseamnă echivalentul a 4 linguri; 2-3 fructe proaspete pe zi ar fi poate o alegere mai bună

peștele în conservă: de preferat cel conservat în apă, celui conservat în ulei

prea multe paste, cartofi și cereale, contribuie și ele la trigliceride mărite; 1 porție înseamnă: 1 felie de pâine, aproximativ 1/2 cană cartofi, 1/3 cană orez

băuturile dulci ar trebui evitate chiar dacă nu avem trigliceride mărite; consumul regulat și îndelungat de băuturi dulci acidulate cu mărci binecunoscute, va duce oricum la dereglări metabolice în timp, prin aportul de zahăr

-verifică pe etichete cantitatea de grăsimi saturate și grăsimi trans și alege alimentele cu ”doze” mici din aceste tipuri de grăsimi

-alege ulei de măsline în loc de unt sau margarină atunci când gătești

-alte variante de grăsimi recomandate: nuci, alune, migdale, semințe de in, de floarea soarelui și alte tipuri de semințe

Originally posted 2019-02-28 21:48:31.

Related Articles

Rămâi conectat

1,801FaniÎmi place
16,694CititoriConectați-vă
- Advertisement -

Articole recente