Anunțuri publicitare
iun. 20, 2018 Servus Expert Nutriție - Diete - Rețete, Sănătate 4 comentarii

Vitamine, minerale și suplimente nutritive în 2018. Este bine să luăm?

Are nevoie omul sănătos de suplimente nutritive care să conțină vitamine, minerale, proteine? Sunt necesare pentru a preveni anumite boli cardiace sau ne feresc de cancer? Este util pentru sănătate să le introducem în dietă? Studiile științifice din 2018 ne pot da unele răspunsuri.

Publicul este interesat de sănătate. Suplimentele nutritive sunt populare și fac vânzări. Producătorii nu sunt obligați să dovedească puritatea, eficacitatea și siguranța produselor. Sunt eliberate fără prescripție medicală și, atunci, efectele secundare rămân neraportate.  

vitamine pastile

În SUA oamenii cheltuiesc 11 miliarde de dolari anual pentru suplimente nutritive. Și nu doar cheltuiala este problema, cât faptul că oamenii de știință încearcă să se asigure că „așa cum nu ajută, nici nu strică”.

Iată câteva dintre studiile științifice despre vitamine, minerale și suplimente alimentare, realizate pe cohorte mari de oameni și publicate în reviste de prestigiu mondial.

1. Inima ta nu are niciun beneficiu prin consumul de vitamine

Studiul a apărut în aprilie 2017 în Jama Cardiology.

A cuprins 13.300 de bărbați peste 50 de ani și care au fost urmăriți timp de 11 ani.

Nu s-a constatat o reducere a riscului de infarct miocardic sau alte boli cardiace la cei la care s-au administrat suplimente nutritive cu vitamine față de cei placebo (care înghițeau tableta fiind convinși că iau vitamine, dar de fapt erau tablete fără nici o substanță).

Rezultatele pledează pentru a lua nutrienții din alimente și nu din suplimente alimentare.

vitamine naturale

2. Vitamina D este asociată cu scăderea riscului de diabet zaharat, dar nu este vorba de vitamina adusă prin aport de tablete

Studiul a apărut în aprilie 2018 în PLOS ONE Journal.

A urmărit timp de 12 ani , 900 de adulți cu vârsta medie de 74 de ani.

A constatat că nivelul în sânge de 30 ng/ml al vitaminei D se asociază cu scăderea riscului de diabet zaharat la 1/3. Nivelul de 50 ng/ml scade riscul la 1/5.

Studiul nu dovedește că efectul s-ar datora aportului de suplimente alimentare.

Vitamina D se formează în corp prin expunere la soare. Aceasta este prima modalitate naturală de a crește nivelul sanguin de vitamina D.

3. Nivelele scăzute de vitamina D în sânge sunt conexate cu creșterea riscului de a dezvolta anumite tipuri de cancer, dar aportul extern (tablete) nu oferă protecție

Studiul a fost publicat în martie 2018 în British Medical Journal.

Au fost monitorizați 33.000 de oameni cu vârste între 40-69 ani, timp de 16 ani. Între ei au apărut aproximativ 3.000 de cazuri noi de cancer.

S-a constatat că nivelul crescut de vitamina D în sânge reduce cu 20% riscul de cancer, în special cancer hepatic și în special la bărbați.

Mecanismul ar putea fi legat de activitatea antiinflamatorie a vitaminei D.

În concluzie: stați la soare la orele potrivite! Veți avea o protecție antineoplazică eficientă.

la plaja

4. Vitamina K ne protejează de bolile de inimă?

Unele studii susțin că, mâncând alimente bogate în vitamina K, ajutăm organismul să fabrice factori de coagulare și, astfel, ne protejăm de bolile cardiace.

Totuși, suplimentele alimentare cu vitamina K nu s-au  dovedit a avea aceleași beneficii și nu pot fi recomandate de medici în același scop.

5. Suplimentele cu Omega 3 nu reduc riscul de infarct sau cel de accident vascular cerebral

Studiul a fost publicat în JAMA Cardiology în aprilie 2018.

Este o meta-analiză (adică o analiză statistică a mai multor studii pe temă făcute până acum). A inclus 78.000 de persoane , dintre care 47.000 de bărbați cu vârsta medie de 64 de ani. O parte au luat suplimente alimentare cu Omega 3, iar o parte au luat placebo.

Toți participanții aveau boli cardiace sau aveau în antecedente accident vascular cerebral sau risc pentru a face așa ceva.

După 4 ani de urmărire nu s-a constatat o reducere semnificativă a riscului de infarct sau accident vascular.

vitamine si minerale

Citește și 

Dieta mediteraneană ne protejează de depresie?

Fitness. Care este trendul în 2018?

Cum combatem crampele musculare (cârceii)? Ghid vizual

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: